A vállalatok bejelentették, hogy a Ford autógyártó és Domino’s Pizza közös kísérleti projektbe vágtak bele: a Domino michigani központjában, Ann Arborban elindult egy tesztüzem, melynek során a Ford autonóm járművei az átlagos megrendelőknek szállítják ki a megrendelt pizzákat.
A szóban forgó autó az autógyártó saját fejlesztése, a Ford Fusion Hybrid Autonomous Car, melyet a Domino partnere, a Roush Enterprises által tervezett pizzaszállító modulokkal szereltek fel. Ez a modul melegen tartja a pizzát, a megrendelő pedig akkor jut hozzá az ételhez, ha az autó oldalán található érintőképernyőn begépeli a megfelelő kódot. A megrendelés a Domino mobilos alkalmazásával történik.
A teszt során kiemelt szerepe van a vásárlói reakciók felmérésének, így a munkába állított autonóm autók véletlenszerűen teljesítik a normál megrendeléseket. Hangsúlyos, hogy tesztüzemről van szó, melynek tapasztalatait felhasználják majd a további munkához – ahogy a többi gyártó, a Ford is három-négy év múlva akarja piacra dobni első önvezető autóit. Mindez egyébként azt jelzi, hogy a fejlesztések már igen előrehaladottak, hiszen már nemcsak a technológiára koncentrálnak, hanem vizsgálják a felhasználók és az önvezető autók közötti kapcsolatot is. Sherif Marakby, a Ford autonóm és elektromos fejlesztési vezetője a bejelentéskor elmondta, hogy kiemelten fontosak az ilyen tesztek, mivel ezek alapján tudják felmérni a fogyasztói igényeket és elvárásokat, és ezekhez szabják a további fejlesztéseket.
A két vállalat már korábban is együttműködött, de pár hónapja döntöttek az új projekt megindítása mellett, mivel az mindkettőjük céljait szolgálja: a Ford élesben teszteli az autonóm rendszert, a Domino pedig igyekszik a legújabb technológiákat felhasználva új értékesítési módokat kipróbálni.
Az látható, és a fejlesztési vezető is megerősítette, hogy a Ford nem egy általános önvezető autóban gondolkodik, hanem koncepciójuk lényege, hogy adott feladatok végrehajtására adott, arra a feladatra tervezett járműveket hozzanak létre.
Mivel tesztüzemről van szó, az előírásoknak megfelelően mindig lesz egy ember is az autókban, aki egyrészt tapasztalatokat gyűjt személyesen, másrészt kész beavatkozni, ha szükséges.