Üzenetküldő felvásárlásával küzd a Google a Facebook ellen

A Google különösen az ezredfordulót követő évtizedben volt aktív felvásárló, a szolgáltatás elképesztő üzleti sikeréből felhalmozódó bevételeket nagyrészt erre fordították, igyekeztek a lehető legtöbb ígéretesnek tűnő vállalkozást megszerezni – akkoriban teljesen bevált módszer volt, hogy egy tehetséges szoftverfejlesztő úgy igyekszik dolgozni, hogy a Google-nak megtetsszen a projektje. Ez a lendület az utóbbi években is megmaradt (2009 óta 16 milliárd dollárt költöttek ilyen célra – igaz, ebből 12,5 milliárd a szabadalomháború kikényszerítette Motorola-akvizíció), a vállalat ma is tekintélyes összegeket áldoz – főleg start-upok, illetve szakembereik – megszerzésére.

A legutóbbi idők felvásárlásai főként azt mutatták, hogy olyan megoldásokra vetik ki a hálót, melyek nagy rendszerük, a közösségi elveket felmutató Google+ fejlesztését segíthetik. Ennek legújabb jele, hogy bejelentették a Meebo, egy szintén szilícium-völgyi, gyakorlatilag a szomszédban működő, kezdőnek nevezett vállalkozás akvizícióját. Pénzügyi részletekről a cégek nem adtak ki információkat.

Az azonnali üzenetküldőt fejlesztő Meebo már nem is annyira kezdő, hiszen a Seth Sternberg, Elaine Wherry, illetve a korábban az IBM-nek dolgozó Sandy Jen által alapított vállalkozás már 2006-ben felkerült a legígéretesebb vállalkozások listájára. A cég ügyesen terjeszkedett, jelenleg körülbelül 100 millió amerikai használja a szolgáltatást, mely az instant messaging mellett már egyéb, mára elsőrendűvé vált funkciókat is kínál felhasználóinak: a Google számára fontos lehet a tartalomgyűjtő technológia, illetve a display reklámok terjesztésére kidolgozott megoldás. A vevő most ezeket a megoldásokat szerezte meg, melyeket – ahogy a hivatalos közleményben áll – hamarosan beépítenek a 170 millió felhasználója ellenére áttörést mindeddig még el nem érő, egy éve indult Google+-ba.

Azóta történt

Előzmények