Utolérte az Explorert a Chrome

Folytatódik a trend: a Google Chrome – mely béta-verzióban három évvel ezelőtt vált elérhetővé – rohamtempóban gyarapítja a részesedését. Az internetes statisztikákat készítő Gemius SA mérései szerint a böngésző Magyarországon október végére befogta és alighanem heteken belül meg is előzi az Internet Explorert.

A hazai statisztikákat a Gemius a gemiusTraffic weboldalforgalom-elemző szolgáltatásával magyar oldalakon gyűjtött adatok alapján készíti. A piackutató közlése szerint ezt az eszközt „több mint száz” hazai weboldal használja, melyek közt van bank honlapja és népszerű hírportál egyaránt. A vizsgált héten több mint 790 millió lapletöltés volt az alapja a mérésnek.

A Chrome részesedése az október 23-án zárult héten 22,99 százalék volt a magyar felhasználók körében, míg a Microsoft böngészője az internetre csatlakozó eszközök 24,83 százalékán futott. Ha az eddigi trend folytatódik, a helycsere egy hónapon belül bekövetkezhet. Jelenleg az Internet Explorer a második legelterjedtebb böngésző Magyarországon, a Chrome a harmadik. Az első helyezett Firefox részesedése a vizsgált héten 46,74 százalék volt, ami egyébként negatív rekord: ilyen alacsony szinten 2009 márciusa óta nem állt a rókás szoftver népszerűsége.


A trend: IE (kék), Chrome (zöld)

Ami a teljes böngészőpiaci körképet illeti, a kimutatható részesedéssel bíró programok megoszlása az október 23-i héten a következőképpen alakult a magyar internetezők körében: Firefox (46,74%), Internet Explorer (24,83%), Chrome (22,99%), Opera (2,76%), Safari (0,78%), Safari Mobile (1,08%), Opera Mini (0,40%) és Symbian (0,13%).

A két legnagyobb magyarországi mérésben nagy eltérés mutatkozik a Chrome és az Internet Explorer helyezése kapcsán. Míg az általunk általában – e hírben is – használt rankings.hu adatai szerint a Google böngészője egyelőre még „csak” a harmadik legnépszerűbb hazánkban, addig az Adverticum eltérő módszertant használó AdStatjának adatai alapján már áprilisban megelőzte az Internet Explorert, és a második legnépszerűbb browserré lett. Az utóbbi statisztikából a szeptemberi a legfrissebb, abban a a Chrome piacrésze 23,2, az IE-jé pedig 18 százalék volt.

Azóta történt

Előzmények