IP telefonok az erzsébetvárosi önkormányzatnál

Budapest VII. kerületének önkormányzata 2004. novemberével új székházba költözik. Az irodaház hálózati informatikai infrastruktúrájának kiépítéséhez a Cisco Systems hálózati eszközeit választották. A projekttervezést, implementációt és a rendszerintegrációs tevékenységet az LNX Hálózatintegrációs Rt., a Cisco Systems Gold minősítésű partnere végzi.

„Erzsébetváros önkormányzata – az elektronikus kerület program keretében – elsőként teszi meg a szükséges lépéseket az intelligens kerület kiépítése, és hosszabb távon az elektronikus közigazgatás irányába. A fejlesztés célja, hogy az önkormányzati ügyintézésen túl egyéb szolgáltatásokat is nyújtson a helyi lakosságnak és a vállalkozásoknak. A rendszer kiépülte után ezen keresztül működtethető az önkormányzati ügyfélszolgálat, véleményt lehet kérni a helyi lakosságtól, de a hálózaton keresztül történhet majd akár a közüzemi számlák befizetése is. Az önkormányzat új székházában most kiépítésre kerülő konvergens hálózati infrastruktúra teremti meg ezen fejlesztések alapját.” – mondta Hunvald György polgármester. A Cisco által kínált technológiai megoldás egyik legfőbb előnye, hogy a végponttól végpontig terjedő IP-alapú infrastruktúra telepítésével nincs szükség külön hang- és adathálózat kiépítésére, hiszen a hangátvitel is az IP-alapú hálózaton történik. Az egységes, konvergens hálózat az üzemeltetési és karbantartási költségek terén jelentős megtakarítást eredményez.

Az erzsébetvárosi önkormányzat jelenlegi és új székházát VoIP-hálózat köti össze, így a telefonhívások a belső hálózaton bonyolíthatók le. Az irodákban telepítésre kerülő IP-telefonok „extension mobility” funkciójának köszönhetően az önkormányzat munkatársai – jelszavuk megadásával – bármely készülékről bejelentkezhetnek a hálózatba, és azt saját mellékükként használhatják, beleértve saját beállításaikat is.

A további fejlesztések részeként az önkormányzat egy IP-alapú telefonos ügyfélszolgálati központ létrehozását is tervbe vette, amelyhez a most kiépülő IP-telefonrendszer kínálja az alapot. A Cisco IP-telefónia lehetőséget teremt a későbbi intelligens ügyfélkapcsolati megoldások, a valós idejű web-együttműködés, valamint az emailes alkalmazások hatékony használatára. Segítségével az ügyfélszolgálati munkatársak azonnali választ adhatnak az ügyfelek érdeklődésére, a bonyolultabb kérdéseket pedig egyszerűen továbbíthatják az illetékesekhez.

Azóta történt

Előzmények