Új nevet keres a Windows 8 mindeddig Metrónak hívott felhasználói felülete számára a Microsoft. A hírt egy, a szoftvervállalattól kiszivárgott körlevélre hivatkozva írta meg a The Verge: ebben az áll, hogy „egy jelentős európai partnerrel folytatott megbeszélések” során merült fel a márkanév lecserélése. A windowsos csapat most az új név kiötlésén dolgozik, és várhatóan még a héten meg is szüli azt, addig azonban a dolgozóknak a „Windows 8 stílusú felület” megnevezést javasolt használni.
Az Ars Technica úgy tudja – vagy inkább sejti –, hogy potenciális védjegyvita áll a váratlan döntés hátterében: a név ellen a Media Markt, Saturn és Metro áruházláncokat üzemeltető német Metro AG emelt kifogást. Ezt a feltételezést egyelőre egyik fél sem erősítette meg, a Microsoft hivatalos reakciójában az áll, hogy a „Metro-stílus” elnevezést több termékük esetében is kódnévként használták eddig. „Ahogy közeledik a termékbevezetés, és a szakmai kommunikációról általános fogyasztói kommunikációra térünk át, már a márkaneveinket fogjuk használni” – áll a cég közleményében.
A Metro eredetileg annak az új Microsoft-dizájnnyelvnek a neve, amely – noha nyomokban már egyes korábbi termékekben is felfedezhető volt – teljes pompájában a Windows Phone 7 operációs rendszerben mutatkozott be. A minimalista, a tipográfiát előtérbe helyező dizájnnyelvre a színes „csempékkel” szimbolizált alkalmazások és a háttérbe húzódó szöveges információk a jellemzők. A Windows 8 indítóképernyőjét is erre alapozva dolgozták át, ahogy az Office irodai csomag felülete, sőt a vállalat internetes levelezője, a Hotmail helyébe lépő Outlook.com is metrósodott már.
Arra, hogy a Microsoft belső használatra szánt kódnévként használta volna a Metro nevet, eddig semmi nem utalt.