Mobilpiac: az egyiknek sikerül, a Nokiának nem

Miközben a Sony Ericsson megháromszorozta negyedéves nyereségét, a finn rivális Nokia profitcsökkenésről számolt be. A mobiltelefonok mellett hálózati berendezéseket is gyártó cég eredményét a piacrészesedés-visszaszerzés érdekében végrehajtott készülékár-csökkentések húzták le, növekvő eladások mellett.

A Sony Ericsson svéd-japán mobiltelefon-gyártó megtriplázta harmadik negyedévi adózás előtti eredményét. A tavalyi év azonos időszakában 39 millió eurós adózás előtti eredményt produkált a vállalat, idén ez a várt 118 millió helyett 136 millió euró lett. A bevétel növekedése a kamerás mobiltelefonok iránti megugró kereslet miatt következett be. A Sony Ericsson a következő negyedévben is növekvő eladásokra számít.

A Nokia a harmadik negyedévben 6,94 milliárd euróra növelte árbevételét, ami meghaladta a várt 6,86 milliárdot is. Az egy részvényre jutó nyereség 17 eurócentről 14-re esett, ami 1 centtel magasabb a Reuters elemzői konszenzusánál.

A társaság ennél jobb hírrel is szolgált: a globális eladások növekedésére számít a negyedik negyedévben, amikor is a részvényenkénti eredmény 16-18 eurócent lehet az egy évvel korábbi 25 után. Az október-decemberi időszak árbevétele 8,4-8,6 milliárd euróra süllyedhet az egy évvel korábbi 8,8 milliárdról. A Nokia friss prognózisa jobb, mint az elemzők által várt, nem egészen 8,2 milliárd euró, illetve 18 cent.

Azóta történt

Előzmények