A sztrájk sem állította meg a Netflixet, árakat emel

Ahogyan az várható volt, a Netflix felemeli a reklámmentes csomagok árait – felülmúlták továbbá a Wall Street várakozásait.

Felülmúlta a Wall Street várakozásait a Netflix, a 6 milliós jóslatot. A cég a harmadik negyedévben ugyanis majdnem 9 millióval tudta növelni az előfizetői táborát, a jelenlegi negyedévre hasonló növekedést vár.

Az erős teljesítményt annak ellenére sikerült felmutatni, hogy Hollywoodban komoly sztrájkok nehezítik a működést, gyártást. Sok műsort és filmet viszont máshol készít a Netflix, és a növekedés is más területeknek volt köszönhető. A Netflix mindenesetre elkötelezett amellett, hogy véget érjenek a színészek sztrájkjai. A tervezett 17 milliárd dollár helyett mindenesetre csak 13 milliárdot költ tartalmakra idén.

A mostani előfizetői növekedés egyébként a legnagyobb a világjárványban mutatott ugrás óta (2020. második negyedév).

Nem maradt el a sokat pletykált áremelés sem: az USA-ban a prémium, reklámmentes csomag 22,99 dollár lesz havonta, míg a briteknél és franciáknál 17,99 font és 19,99 euró. A befektetők üdvözölték a fejleményeket.

Az elemzők szerint nem csak sikeres volt a jelszómegosztás felszámolása, de a reklámpiacra lépéssel a növekedési lehetőség is egyre nagyobb, a Netflix jó irányba állt, és több lábon halad tovább.

Szeptember végén a Netflix 247 millió előfizetővel rendelkezett globális szinten, az új előfizetők zöme Európából, a Közel-Keletről és Afrikából érkezett. Az előfizetők több mint 70 százaléka az USA-n kívülről származik immáron.

A Nielsen adatai szerint a Netflix a tévés idő 8 százalékát teszi ki, csak a YouTube előzi meg a nézőknél.

Azóta történt

Előzmények