Jöhet az áremelés a Netflixen, többen nézhetnek reklámokat

A jelszómegosztás felszámolása több előfizetőt hozott, a holnapi üzleti jelentés pedig az elemzők várakozásai szerint egyben áremelést is. Végeredményben többen nézhetnek majd reklámokat, ami több bevételt jelent a Netflix számára. A cég üzletláncot is épít, felforgatnák a világot a Netflix House boltok.

A jelentések szerint úgy 6 millióval növelhette a Netflix az előfizetői táborát az idei harmadik negyedév során, ami a jelszómegosztás felszámolásának köszönhető – a holnap várható üzleti jelentés pedig egyben áremelést is hoz, mondják az elemzők.

A riválisokkal szemben a Netflix a reklámmentes csomagot árait idén még nem emelte, inkább a jelszómegosztást számolta fel, amitől papíron több mint 100 millió új előfizetőt is remélhet.

Arról már többször lehetett hallani, hogy amint vége Hollywoodban a színészek sztrájkjának, a Netflix egyből árakat emel. Öt hónappal a sztrájk kezdte után a WGA a múlt héten megállapodott a nagy hollywoodi stúdiókkal – a Netflix pedig jól vészelte át a helyzetet, mivel nemzetközileg nagy jelenléttel bír, széles tartalmi kínálat mellett.


[+]

Miért emelnének árakat? A reklámos csomag elég nehezen indult be tavaly, az elemzők szerint pedig a reklámmentes csomagok árait emelik majd meg a következő hónapokban, hogy még több ember térjen át a reklámos csomagra – a hirdetések révén pedig így előfizetőnként nagyobb bevételt ér el a Netflix.

Az elemzők szerint a jelszómegosztás felszámolása óta alapvetően a reklámmentes csomagot választották az új előfizetők, de az áremelések hatására jövőre a reklámos csomag nézettsége megduplázódhat. Az Insider Intelligence szerint idővel pedig még több reklámot mutatnak majd a csomagban. A szeptemberrel lezárult negyedév egyébként 188,1 millió dollárt hozhatott a reklámos csomag révén a cégnek.

A Wall Street erős negyedévet vár a Netflixtől, előfizetői tábor és árbevétel terén is.

Felforgatják a világot a Netflix House üzletek?

Más ötletei is akadnak a cégnek a bevételnövelésre. Az USA-val kezdődően Netlix House üzleteket nyitnak, ahol a rajongók a híres műsorok mintájára készített ajándéktárgyakat és ételeket vehetnek majd, de akadálypályára is lehet számítani Squid Games témában. Lényegében sok helyen akarnak mini Disneylandet.

Az üzletek neve Netflix House lesz, 2025-ben kettő nyílik az USA-ban, később világszerte mindenhol lesz ilyen. Az üzletekben jegyértékesítés után a népszerű műsorokat is lehet majd nézni, a gyorsételek mellett pedig éttermek is helyet kapnak a boltokban.

Azóta történt

Előzmények