Az autós navigációra gyúr az iGO-t fejlesztő NNG

A dedikált navigációs készülékek iránti kereslet visszaesésével párhuzamosan helyez egyre nagyobb hangsúlyt az autókba épített és okostelefonos megoldásokra az NNG Kft. Amint az iGO szoftvert fejlesztő hazai cég mai sajtótájékoztatóján elhangzott: a már megkötött szerződések alapján a következő 3-4 évben 4,6 millió licencet fognak eladni gépjárműipari beszállítóknak.

Szombathelyi Péter operatív igazgató szerint a hangsúlyok átrendezését a piac trendjei indokolják. A navigáció a gépkocsikban néhány év múlva alapfelszereltség lesz, ahogy az okostelefonokban is, ami kihúzza a talajt a dedikált PND-k lába alól. A vállalat már most 13 autóipari beszállítóval dolgozik együtt, aminek eredményeként több mint 20 márka egyes modelljeiben jelenik majd meg a szoftvere.

Az NNG által eladott licencek várható alakulása

Az NNG december végén zárta le azt az összességében 750 millió forintos fejlesztési projektjét, amelyet az Európai Unió a Közép-magyarországi Operatív Program (KMOP) keretében közel 300 millió forinttal támogatott. Ennek az egyetemi kutatócsoportok bevonásával elvégzett, 2009-ben elkezdett munkának a célja egy olyan navigációs platform prototípusának létrehozása volt, amely a külső appok számára képes információkat szolgáltatni, illetve azok számára lehetőséget ad információk megjelenítésére a navigációs felületen.

A fejlesztést az autós piacon gyorsan terjedő Google Android platformon valósították meg, de arról nem esett szó a sajtótájékoztatón, hogy az iGO androidos kliensverziója mikor jelenik meg. Az NNG által írt navigációs platformkeretrendszer lehetőséget biztosít a külső alkalmazásfejlesztőknek arra, hogy az iGO motorjával kommunikáljanak, illetve azt felhasználva vezérlőfunkciókat valósítsanak meg – például elérhetővé tehetik a navigációs szoftverben az autó klímájának vezérlését. Hosszabb távon a jármű fedélzeti rendszerét akár az okostelefonunkról is irányíthatjuk majd: tájékozódhatunk az autó műszaki állapotáról, bekapcsoljuk az autóriasztót, vagy nyomon követhetjük a jármű útvonalát.

Az egyetemek által készített példaalkalmazások között található olyan, amely például a fedélzeti kamerák képét elemzi, felismeri a közlekedési táblákat, és ha újat talál, azt automatikusan elhelyezi a térképadatbázisban. Egy másik modul a baleseti helyzeteket képes beazonosítani: ha az autó túl gyorsan kerül álló helyzetbe, a szoftver feltételezi, hogy baleset történt, és ha a vezetőtől igenlő választ kap, vagy nem kap választ, automatikusan segítséget hív.

Az autós integráció mellett a platform a hagyományos okostelefonos funkciókkal is szorosabb és intuitívabb együttműködést biztosít. Például azt is lehetővé teszi, hogy a navigációs alkalmazás felismerje az élő szóban elhangzott vagy akár egy e-mail vagy egy SMS szövegében található címeket, és automatikusan megtervezze az oda vezető útvonalat. Ezek a funkciók csak egy részét jelentik azoknak a lehetséges fejlesztéseknek, amelyeket az NNG hamarosan elérhetővé tesz OEM partnerei számára.

A rendezvényen Szombathelyi Péter elmondta: a vállalat eddig 15 millió licencet értékesített világszerte. A globális terjeszkedés jegyében nemrég új irodát nyitottak Sanghajban és Újdelhiben, illetve 50 új fejlesztőt vettek fel, aminek köszönhetően az állomány 300 főre nőtt. De a fejlesztők toborzása folyamatos – tette hozzá az operatív igazgató.

Nem ez volt az NNG első EU-támogatott projektje: a vállalat korábban szintén a KMOP keretében 150 milliós uniós támogatást nyert el autóipari megoldásai fejlesztésére.

  • Kapcsolódó cégek:
  • NNG

Azóta történt

Előzmények