A Nokia felmérést készíttetett arról, hogy a mobilos ügyfelek milyen szempontokat mérlegelnek, amikor egy szolgáltató mellett döntenek. Az Egyesült Királyságban, az Amerikai Egyesült Államokban, Németországban, Thaiföldön és Brazíliában 3900 felhasználó bevonásával elvégzett felmérés – melyet a mobilcég megbízásából a GfK NOP közvélemény-kutató készített – legfontosabb tanulsága, hogy akár a felhasználók megnyerése, akár a régi előfizetők megtartása a szolgáltató célja, az ár csak egyike a felhasználói döntéshozatalt befolyásoló számos tényezőnek.
A tanulmány szerint öt alapvető tényező gyakorol közvetlen hatást a felhasználó vásárlási döntésére: saját várható telefonálási szokásai, a szolgáltató márkájának arculata, a készülékek és a hálózat minősége, illetve a költségek. A tanulmány készítői úgy találták, hogy a költségek jelentősége sokkal kevésbé játszik szerepet a már meglévő ügyfelek megtartásában, mint az új felhasználók megszerzése során. Az ügyfelek marasztalásában a márka arculata, a hálózat minősége és a szolgáltatóváltás nehézségei sokkal fontosabbak, mint a költségekkel kapcsolatos megfontolások, például a tervezett telefonálási szokások.
Szolgáltatóválasztás előtt sok felhasználó alaposan tájékozódik, körültekintően utánanéz a lehetőségeknek, és több üzletbe benéz. A legtöbbször a fiatal, közepes vagy magas fizetésű és nem régi felhasználók váltanak szolgáltatót; ők általában többet költenek mobiltelefonálásra, és általában előfizetéssel rendelkeznek.
A felmérés néhány meglepetéssel is szolgált. Az előfizetéses felhasználók például annak ellenére hajlamosabbak a váltásra, hogy erősebb szerződés köti őket a szolgáltatóhoz, mint a kártyás előfizetőket. Ennek az lehet az egyik oka, hogy az előfizetéses ügyfeleket jobban érdekli az elvándorlásra ösztönző bővebb szolgáltatáskínálat.
Olcsó percdíjakkal nem lehet megfogni a mobilosokat
- Írta: Barna József
- Forrás: IT.news
- Kapcsolódó cégek:
- Nokia
Azóta történt
-
Kínában hódít a mobil
Túl a 400 millión: a világ legnagyobb mobilpiacán még mindig csak minden harmadik emberre jut egy előfizetés.
Távközlés 0
Előzmények
-
Már vezetékest és mobilt is hív a T-Com Klipje
A T-Com és a T-Online VoIP szolgáltatása jelentősen bővült, de még mindig csak T-Com-ügyfelek számára érhető el.
Távközlés 12
-
Oda-vissza nulla forint
Közös akció a T-Comtól és a T-Mobile-tól. Nagyon kedvező. De tényleg. (Nem, nem az.)
Távközlés 7
-
Árat csökkentett a Vodafone
A Vodafone Magyarország esetenként több mint 20 százalékkal csökkentette néhány csomag percdíjait.
Távközlés 0
-
Átláthatóbb mobiltarifák
Az NHH honlapjának célja a tudatos fogyasztói döntések támogatása.
Távközlés 0
Percről percre
gp A Ubisoft évek óta készül arra, hogy belépjen a gyors iramú hero shooterek piacára is: sok félbehagyott rivális és megannyi halasztás után megjelent végre a fura nevű xDefiant.
ph Fekete ventilátorokkal, visszafogott világítással, de LCD kijelzővel érkezik a gyártó új topmodellje.
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen