Rekordszinten az amerikaiak internetes vásárlásai

Harmadával nőtt az amerikai elektronikus kereskedelem forgalma – az online kiskereskedelmi eladások a negyedik negyedévben háromhavi összevetésben 29,7 százalékkal, 17,23 milliárd dollárra ugrottak az Egyesült Államokban, 1,9 százalékot hasítva ki a teljes kiskereskedelemből, amelynek értékesítései csak 5,2 százalékkal nőttek a karácsonyi bevásárlási szezont is magában foglaló negyedévben. Az e-kereskedelem immár a harmadik egymást követő három hónapban jelzett növekedést, de a negyedik negyedévi bővülés még így is némileg elmaradt az egy évvel korábbi 31,7 százaléktól. A kiskereskedelem immár a fogyasztói kiadások mintegy 40 százalékát teszi ki az USA-ban, ezért az elemzők egyre nagyobb figyelemmel követik alakulását, tekintettel arra, hogy a magánfogyasztás adja a világ legnagyobb gazdasága GDP-jének a kétharmadát.

Előzmények