A Toyota bemutatta autonóm autójának új tesztváltozatát

A vezetéssegítő rendszer nemsokára elérhető lesz, de az önjáróra még várni kell néhány évet.

A vállalat közleményben tudatta a múlt hét végén, hogy az USA-ban található Toyota Research Institute (TRI) bemutatta új autonóm tesztautóját a kaliforniai Sonomában – a fejlesztés része annak az egymilliárd dolláros nagyprojektnek, melyet az autonóm technológiákra és robotikai kutatásokra különítettek el nemrég. A jármű egy módosított Lexus LS 600hL, melyet LIDAR-ral, radarral, kamerákkal és egyéb szenzorokkal szereltek fel.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a Toyota már több mint egy évtizede fejleszti az autonóm járművet kiszolgáló platform alapjául szolgáló szoftvert, és 2013 után ez a második alkalom, hogy az előtérbe helyezett vezető nélküli autó technológiájával előállnak, ily módon ez a 2.0-s változat – hozzáteszik azt is, hogy az önvezető járművek technológiáját illetően a világon ők rendelkeznek a legtöbb szabadalommal.

Kutatásaik és fejlesztéseik két fő koncepció keretében zajlanak, az egyik neve Guardian, a másiké Chauffeur. A Guardian egy fejlett vezetéssegítő rendszer, melynek fő funkciói, hogy egyrészt figyelmeztesse a járművezetőt a kockázatokra és a lehetséges veszélyhelyzetekre, másrészt pedig egyes esetekben átvegye az irányítást, hogy megelőzze a balesetet. A Chauffeur már fejlettebb rendszer, az autonóm autók besorolásánál a legmagasabb, az úgynevezett ötös szintet célozza meg, a teljesen önálló közlekedést. Az előbbi hamarosan teljesen elkészül, egyes elemeit már alkalmazzák a Toyota legújabb autóiban (fékasszisztens és ütközéselkerülő rendszer), a Chauffeur bevezetésére még nem adtak meg céldátumot, de többi, hasonló fejlesztést folytató gyártóhoz hasonlóan 2020 körül lehet számítani rá.

Azóta történt

Előzmények