Újra beperelték a „Spamkirályt”


A „Spamkirály”

A News Corporation, a MySpace tulajdonosa beperelte a világ egyik legnagyobb (s felvállaltan, bár az eljárások alól eddig legtöbbször kibúvó) spammerét, Scott Richtert. A Los Angeles-i bíróságra benyújtott keresetében a társaság azzal vádolja Richtert, hogy lopott jelszavakat felhasználva fért hozzá a MySpace felhasználóinak adatlapjaihoz, majd ezek után olyan kéretlen levelek özönével áraszotta el őket, amelyeknek feladóiként más MySpace-tagok szerepeltek.

Richter (a Spam King, aki pólóján is hordja ezt az elnevezést – ezért már egyébként a Hormel Foods élelmiszeripari vállalat, a Spam védjegy birtokosa is beperelte) legutóbbi és leghíresebb ügye 2005-ben zajlott, amikor a Microsoft 50 millió dollárra perelte OptInRealBig nevű vállalkozását. Befolyásos barátok és törvényi trükközések után azonban Richter peren kívül felajánlott egy hétmillió dolláros kártérítést (az összeg nagyobb részét a Microsoft jótékony célra fordította), majd az eljárást 2006 áprilisában megszüntették. Richter ezek után augusztusban új néven folytatta tevékenységét, azóta a Media Breakaway vezetője.

A MySpace, a világ egyik leglátogatottabb oldala (több mint 150 millió felhasználói profiljuk van), 2006-ban zűrös évet zárt: perelték olyan családok, akiknek kiskorú lányaik a közösségi oldalon keresztül ismerkedtek meg pedofilokkal (predators), a Vivendi tulajdonában lévő Universal Music Group a szerzői jogok megsértésével vádolta a portált, s érték olyan adathalász-támadások az oldalt, melyek célja a tagok adatainak megszerzése volt.

A cég, saját közleménye szerint, most meg kívánja mutatni, hogy felveszi a küzdelmet a spammerekkel, s biztosítani kívánja tagjait, hogy minden áron megvédik adataikat az illetéktelen hozzáférésektől.

Azóta történt

Előzmények