Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    1000 km-t mehetnek az új akkuval? WTF??? Me' nem úgy van, hogy ez csak kapacitás kérdése? :F :U Inkább mondják meg az energiasűrűséget, akkor abból lehet valamit okoskodni.

    Ráadásul ugye hatótáv = kapacitás / fogyasztás, melyből az előbbi teljesen tetszőleges. A 4,37 tonnás Hummer EV-ben pl. bruttó 246,8 (nettó 212,7) kWh-nyi akku van, amivel papíron 480-600 km-t tud menni, vagyis névlegesen, bár valószínűleg nagyon nem valósan 35-44 kWh/100 km-es fogyasztással elvan. Ezzel szemben a Model 3 kb. 16-18 kWh valós, egy Model X kb. 25-30, de a kisebb autókkal, városban 10 kWh körülre, vagy akár az alá is be lehet nézni.

    Viszont amíg a Hummerben 212 kWh-nyi akkuval kell kihozni a hatótávot, addig egy sima Model 3-nál már "csak" 57,5-ből (kb. negyedannyi), egy Nissan Leafben 39-ből (alig több, mint hatodannyi), egy Dacia Springben meg csak 25 kWh-ból (nyolcadannyi se). Szóval ez az "1000 km-t egy akkuval" ebben a formában egy orbitális baromság.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Aprósólyom #5 üzenetére

    Na, az már egész jó :R. (De miért nem lehetett amúgy ezt a nagyon is fontos adatot megemlíteni a cikkben? :F ) LFP-vel eddig leginkább talán 160 Wh/kg körül jártak, ez meg már NMC szint, vagy (egy kicsit) jobb.

    Mondjuk az 1000 km-hez egy pl. 16 kWh/100km-es fogyasztást feltételezve 160 kWh-s akkura lenne szükség, ami még így is vagy 800 kg lenne. De egy energiasűrűség-duplázással már 400 kg alá érnének, ami már nem is lenne akkora teher. Csak jelen állás szerint jó eséllyel nem fogják elérni 5-10 éven belül... vagy talán sohase. :( (Bár azért ez a része nem annyira valószínű.)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz EXIEZ #7 üzenetére

    Az alapvető probléma az, hogy rövid távon egyik se fog érdemben változni. :( Amúgy meg épp azért kérdeztem az energiasűrűséget, mert gyakorlatilag az határoz meg mindent racionálisan. Mert amúgy akár 500 kWh-nyi akkut is bele lehetne pakolni egy Leafbe is - a jelenlegi csúcsakku esetében ez alig 2,5 tonna lenne. Hogyha élünk azzal a hanyagsággal, hogy ez a 2,5 tonna érdemben nem befolyásolná az autó fogyasztását (de), akkor egy nagyon jófej 12 kWh/100 km-es városi fogyasztással számolva egy töltéssel bő 4000 km-t megtehetne az autó. :DDD

    Aztán ha ezt az autót 1 fázisról (16 A) 3,7 kW-tal próbálod feltölteni nulláról, akkor alig öt és fél nap alatt már végzel is vele. :))

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz CriticalHit #10 üzenetére

    Én is így gondoltam, meg talán így is van némelyik gyártónál, de a Teslás tapasztalatok alapján elvben nem. Régi, csak Superchargeren töltött Model S-ekkel szoktak ennek kapcsán példálózni. A kulcs talán leginkább az akku kondicionálása (előmelegítése), illetve - még jó hogy eszembe jutott - hogy mennyire merítetted le. Szóval nem a sebesség gyilkol, hanem a "túlzott" (talán 20% alá?) lemerítés.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák