Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
1000 km-t mehetnek az új akkuval? WTF??? Me' nem úgy van, hogy ez csak kapacitás kérdése? Inkább mondják meg az energiasűrűséget, akkor abból lehet valamit okoskodni.
Ráadásul ugye hatótáv = kapacitás / fogyasztás, melyből az előbbi teljesen tetszőleges. A 4,37 tonnás Hummer EV-ben pl. bruttó 246,8 (nettó 212,7) kWh-nyi akku van, amivel papíron 480-600 km-t tud menni, vagyis névlegesen, bár valószínűleg nagyon nem valósan 35-44 kWh/100 km-es fogyasztással elvan. Ezzel szemben a Model 3 kb. 16-18 kWh valós, egy Model X kb. 25-30, de a kisebb autókkal, városban 10 kWh körülre, vagy akár az alá is be lehet nézni.
Viszont amíg a Hummerben 212 kWh-nyi akkuval kell kihozni a hatótávot, addig egy sima Model 3-nál már "csak" 57,5-ből (kb. negyedannyi), egy Nissan Leafben 39-ből (alig több, mint hatodannyi), egy Dacia Springben meg csak 25 kWh-ból (nyolcadannyi se). Szóval ez az "1000 km-t egy akkuval" ebben a formában egy orbitális baromság.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz Aprósólyom #5 üzenetére
Na, az már egész jó . (De miért nem lehetett amúgy ezt a nagyon is fontos adatot megemlíteni a cikkben? ) LFP-vel eddig leginkább talán 160 Wh/kg körül jártak, ez meg már NMC szint, vagy (egy kicsit) jobb.
Mondjuk az 1000 km-hez egy pl. 16 kWh/100km-es fogyasztást feltételezve 160 kWh-s akkura lenne szükség, ami még így is vagy 800 kg lenne. De egy energiasűrűség-duplázással már 400 kg alá érnének, ami már nem is lenne akkora teher. Csak jelen állás szerint jó eséllyel nem fogják elérni 5-10 éven belül... vagy talán sohase. (Bár azért ez a része nem annyira valószínű.)
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Az alapvető probléma az, hogy rövid távon egyik se fog érdemben változni. Amúgy meg épp azért kérdeztem az energiasűrűséget, mert gyakorlatilag az határoz meg mindent racionálisan. Mert amúgy akár 500 kWh-nyi akkut is bele lehetne pakolni egy Leafbe is - a jelenlegi csúcsakku esetében ez alig 2,5 tonna lenne. Hogyha élünk azzal a hanyagsággal, hogy ez a 2,5 tonna érdemben nem befolyásolná az autó fogyasztását (de), akkor egy nagyon jófej 12 kWh/100 km-es városi fogyasztással számolva egy töltéssel bő 4000 km-t megtehetne az autó.
Aztán ha ezt az autót 1 fázisról (16 A) 3,7 kW-tal próbálod feltölteni nulláról, akkor alig öt és fél nap alatt már végzel is vele.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz CriticalHit #10 üzenetére
Én is így gondoltam, meg talán így is van némelyik gyártónál, de a Teslás tapasztalatok alapján elvben nem. Régi, csak Superchargeren töltött Model S-ekkel szoktak ennek kapcsán példálózni. A kulcs talán leginkább az akku kondicionálása (előmelegítése), illetve - még jó hogy eszembe jutott - hogy mennyire merítetted le. Szóval nem a sebesség gyilkol, hanem a "túlzott" (talán 20% alá?) lemerítés.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Notebook hibák
- Óra topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- DIGI Mobil
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Dell Latitude E5540, 15,6" Kijelző, I7-4600U, 16GB DDR3, 500GB HDD, Nvidia 2GB, WIN 10, Számla, gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs