Új hozzászólás Aktív témák

  • peppa

    tag

    Én értettem félre azt, hogy itt az ajánló algoritmusok működéséről van szó?

    pl. a FB esetében a hírfolyamodat egy algoritmus válogatja, a folyamatosan keletkező beláthatatlan mennyiségű adathalmazból. A tartalmat nem az FB gyártja, de ő válogatja Neked. Kérdés, hogy emögött az algoritmus mögött milyen szándékok vannak? Amikor egy gyerekkel szemben ül egy számítógép a másik oldalon és egyetlen célja, hogy minél tovább ott maradjon az adott gyerek a gép előtt, arról már tudni lehet, hogy a szélsőséges tartalmak felé fog fordulni a szelekció.
    A FB is tudja ezt, mert kiderült, hogy már rég volt róla felmérésük.

    Jogosnak érződik-e az a felvetés, hogy egy Social Media platform üzemeltetője (aki a szelekciót végzi) lemondjon a reklám bevételei egy részéről a gyermek felhasználók esetében, ezzel megvédve a képernyőidőt/reklámbevételt kimaxoló algoritmus káros hatásaitól? Nem egyenlőtlenek-e az erőviszonyok ilyen esetben?

    Ha kiveszem a szélsőséges tartalmakat a képből, mennyire vállalható az, hogy egy domináns IT cég kihasználja a piaci szerepét és a gyerekek potenciális gyengeségeit arra, hogy függőség felé manipulálja őket az árbevétele érdekében. Ez a fajta gátlástalanság számomra összehasonlítható a kábítószer árusítással, csak egy szofisztikáltabb szinten.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák