Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Shadowbull #1 üzenetére
kb egy honapja csacsogtam egy femmegmunkalo specialistaval Nemetben (nem Teslas), aki Tesla vaz gyartastechnologiahoz azert konyit, mert kell nekik is dolgoznia. Mondta, hogy soha, semmi korulmenyek kozott nem szabad venni Teslat, mert a nagy ekologia es zoldwashing csak agymosas es au autoik hulladedkok. Csak az akkutarto femszerkezet megmunkalasa kb 1000-szer tobb energiat igenyel, mint egy hagyomanyos auto vazlegyartasi folymata. O azt is mondta, hogy a Nemet-Osztrak sozas majd ezt joi megoldja, es az autok nemhogy a koccanasok miatt gtk. lesz, hanem majd a so miatt is kuka lesz az auto, mert lehetetlen lesz javitani majd ezeket a bolcsoket. Nem csodalkozom. a tesla mar megmutatta minden hatranyait, es nehanyunk ra is jott erre. Szerintem most latjuk a Tesla laz lecsengeset.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #4 üzenetére
Azért Model 3 is van már pár éve (7), Model S meg konkrétan 12 éve. Nyilván kevés fut már a legelső szériákból, de legalábbis én nem hallottam korrózió jellegű tömeges problémákról. Amitől még persze simán lehet.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
nubreed
veterán
válasz Shadowbull #8 üzenetére
A BYD, és a többi kínai szarszutyokról már ne is beszéljünk. Nagyon vissza fog ütni még ez az EV-zés.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Baltazár123
senior tag
válasz Shadowbull #10 üzenetére
vannak jó ötleteik, de engem most már zavar, hogy mennyi mindent beígér Mászk és hogy milyen kevés dolog valósul meg belőle. Persze nézhetjük ezt onnan is, hogy még így is a világ egyik leginnovatívabb vállalata. Van elméletben növekedési lehetőség előtte, valamennyi pénzt lehet benne parkoltatni emiatt.
sirus: jogos, hogy kéne jobb akksi, a töltési lehetőség is kérdéses. Ettől függetlenül van egy elég komoly vásárlóbázis, pl aglóból ingázók stb. A gond inkább ott lesz, hogy ez egy elég kemény határ, nehezen szólíthatóak meg a többiek a jelenlegi technológiával, pl tömbházakban lakók.
[ Szerkesztve ]
-
szmörlock007
aktív tag
válasz Shadowbull #1 üzenetére
Hát mondjuk ezzel kilőtted a amerikai techcégek(meg amblokk a nagy multik) 95%-át
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
válasz Shadowbull #23 üzenetére
Ez a része is igaz, de egyébként pont egy kamionnál lehetne sokat fogni szerintem az elektromos hajtással. Ott a rakomány súlyához (20-40 tonna) képest akár 3-4 tonna akku se olyan vérmesen nagy tömegfelhajtó tényező. 140 Wh/kg-mal számolva (ami azért nem olyan nagyon bitang energiasűrűség) 3,5 tonna akkumulátor már 490 kWh-s kapacitás. Az elektromos Volvók fogyasztása 1,1 kWh/km (egy Model 3-nál ez kb. 160 Wh, vagyis kb. a hetede), szóval bő 400 km-es hatótáv (legyen mondjuk 430) elérhető lenne. Attól szerintem nem nagyon megy többet egy műszak alatt egy kamionos. De pl. 5 tonna akkuval - ami persze már eléggé nem kis súly - már a 700 kWh és a ~620 km is elérhető lenne.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alusky
aktív tag
válasz Shadowbull #1 üzenetére
Az összes hasonló kaliberű multi ilyen. Az emberek ezekben csak számok.
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
Johnny001
senior tag
-
Egon
nagyúr
válasz Shadowbull #1 üzenetére
Még szerencse, hogy a szent tehén Mercedes-nél még sosenem fordult elő tömeges elbocsátás, és sosenem fog előfordulni. Ja de:
Több ezer dolgozót bocsát el a Mercedes-Benz - autopro.hu
Index - Gazdaság - Világszerte 1100 vezetőt rúghat ki a Mercedes
Vállalkozás: Több dolgozót elküldtek a kecskeméti Mercedes-gyártól | hvg.hu"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
veterán
válasz Shadowbull #55 üzenetére
És? Bemásolhattad volna Budapestet is, van ott is bőven HÉV. A fenntartásuk viszont sohasem volt rentábilis, és nem is lesz az. Új vonal pedig nem véletlenül nem épül, egyszerűen az életben nem térül meg, és nem is használnák ki.
-
veterán
válasz Shadowbull #57 üzenetére
Abban a formában nincs, ahogy itt írtak róla. Az működik, hogy a széles nyomtávú vasúti pályákat (amik megvannak) esetleg beljebb hozni a városba, erre készültek tervek (talán 5-ös metró néven?). Az, hogy dedikált nyomvonalon villamosokat vigyenek ki kertvárosi részekre totál értelmetlen.
Amúgy a legnagyobb probléma a HÉV/S-bahn-nal pont az, ami a normál távolsági vasúttal. Ha sűríted az állomásokat, akkor lassú, ha ritkább, akkor meg távol van a lakóhelyedtől. Ergo mindenképp kell valamilyen plusz eszköz az utolsó 2-3 km-re. Na most, ez vagy kerékpár, vagy autó. Jellemzően utóbbi. Ezért megoldás a busz, aminek be lehet sűríteni a megállóis viszonylag dinamikusan, a beruházási igénye pedig töredéke a kötött pályának.
Ez nem országspecifikus. A kötött pálya mocsok drága, cserébe rengeteg a hátránya. A troli egy kvázi-kötött pályás vonal, nem tudom, hogy az miért lenne annyira fasza.
#59ROBOTER
Ezek gyakorlatilag szétszórt falvak, köztük meg erdő/szántóföldek. Zéró esély és törekvés van arra, hogy ezeket kötött pályával bárhova is bekössék. Tényleg, semmi értelme nem lenne. Budakeszi ezek közül a legnagyobb, 14 ezer lakossal. Zsámbék 5000, az összes többi kis falucska.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen