Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz setup #53 üzenetére

    Minden amit írsz az nem elektromosautó specifikus.
    Ami nagy előnye a villanynak, hogy ha rövid távokat mész, sok hidegindítással, az nem nyírja úgy ki, mint a belső égésű motort.
    De a gumi és a műanyag ugyanúgy megreped idővel minden autón. Éz az állapotfelmérőnek sincs röngten szeme és varázsgömbje, a benzinmotorba ugyanannyira lát bele, mint a fedélzeti töltőbe.

    #52 Alaaf Pi
    A korai szériás Teslákban ennyit bírtak a motorok, azóta elvileg javítottak a tartósságon.

    #51 Donki Hóte
    A mondanivalóm, hogy máshogy kopik és használódik egy elektromos hajtáslánc egy belső égésűhöz képest.
    Hogy összességében x kilométeres futásnál megtérül-e a vételár különbség az alacsony karbantartás igénynek köszönhetően, azt nehéz megmondani.
    Milyen autó? Kell-e drága javítást csinálni rajta? Az autószerelő haverodhoz viszed, vagy a Pappas-hoz márkaszervizbe? Stb.

    [ Szerkesztve ]

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz setup #53 üzenetére

    Az autógyárnak nem az alkatrész és a javítás a bevétel, nem véletlen autógyár a neve és nem szerviz.

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz setup #56 üzenetére

    Az autógyárak nem jókedvükben kezdtek downsizingolni. Nem jókedvükben aggattak minden szart a dízelmotorokra, és újabban a benzinesekre is. Idióta politikusok döntése miatt jöttek ezek a lépések. És az árképzés sem úgy megy, hogy mennyi profit kell termelniük összegre, hanem mennyibe kerül az autó, mi a megcélzott ár, mekkora százalék profit mekkora volumen mellett kell keletkezzen, figyelembe véve a befektetést a gyártásba, fejlesztésbe. Na ezt a döntést SOP -6-8 év időpontban kell meghozni. Azzal együtt, mi kerül bele, milyen felszereltségi szintek legyenek stb.
    Profit a gyárnak nem fog hozni a karbantartás, pótalkatrész.

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz setup #64 üzenetére

    Ha szeretsz a valósággal folyamatosan érintkezni érvelés közben, akkor jelenleg is el kéne kezdened, de nagyon gyorsan. A reális autó fejlesztésről beszélek úgy, hogy több területen is érintett voltam, vagyok már benne, lévén 15+ éve vagyok autóipari mérnök, voltam fejlesztő, gyártás oldalon is, beszállító és OEM területen is.

    "6-8 évekről Te akkor beszélhetsz egy cég élén, ha ott van a szám a lapod tetején a mai napon. Ha nincs ott, akkor meg úgy beverik a részvényeid árát a tőzsdén, mint a sz@rt. Mehetsz Te a sunyiba a 6-8 éves meséddel együtt. Ennyit erről szerintem."
    Ebből látszik, csak süketelsz, fogalmad sincs semmiről, de valóságot vársz el mástól.
    Eme információk eleve nem mennek ki a részvényesek el´, mert a napi operatív működés részei. Ami egyedül megjelenhet az a megcélzott profithányad, és volumen. Semmi más, de a volumen sem szokott közzétéve lenni, csak komplett gyártói összessítésként, éves mennyiségként.

    "A politika a tőkét szolgálja ki. Indiában észrevehetően ott tud lenni a "régi" Suzuki Swift halogén lámpával 3-4 milla közötti áron, mint új autó simán.
    Szerintem nálunk azért van hybrid ledes Swift 10milláért, hogy a német idehozhassa a roncsát, de a zöld bolygó az persze jobban hangzik."
    Hülyeség, érvelni sem kell ellene, akkora sötétséget mutat. Egyetlen márka sem abból él, hogy Béla és Joci, meg Mehmet romokat árul a magyaroknak. Csak a te fejed kényszerképzete ez.

    "Írhatnám, hogy érdekelne, hogy ha az új Swift "indiai felszereltséggel" már ha kapható lenne nálunk is 3,5m-ért újonnan, akkor vajon ki adna egy 10 éves német autóért ugyanennyit vagy még többet csak, mert félmillióról vissza van tekerve kétszázezerre?
    Nem sokan."
    Rengeteg dologban nem felel meg az a Suzuki a jelenlegi előírásoknak, amit teljesíteni kell, anyagok, alkatrészek, műszaki követelmények mentén. És nem az autógyártók követelték ezeket. Nem az autógyártók követelték a totál értelmetlen CO2 alapú flottaátlag kibocsátási kényszerítést, nem az autógyártók követelték a kisautók kinyírását, nem az autógyártók követelték az eszetlen EURO7-et.

    "Az nem úgy van, hogy a gyártónak semmi köze a gyári alkatrészhez, ha azt egy beszállító gyártja. Mindig a gyártónak kell elismerni, hogy az alkatrész gyári minőségű és hiába gyártasz Te jobb minőségűt random kisvállalkozóként, attól az még nem lesz gyári. Azért nem, mert nem a minősége miatt lesz az, hanem attól, hogy pl. a márkaimportőr azt mondja és melyikre mondja? Az általa forgalmazottra. A márkaimportőr, a márkaszervíz benne lehet a zárt láncban, amíg a gyártó megengedi és szépen mindenki tejel. A dolgok már csak így működnek."
    Atya ég! Nem az importőr mondja meg, mi gyári alkatrész, hanem a gyár. Amelyik a gyár által előírt követelményeket teljesíti, a gyár által előír teszteken bizonyítottan átment, a gyár által hitelesített és elfogadott- és egyébként a gyár által a sorozatgyártásnál is használt. Még akkor is, ha esetleg más cikkszámon. És olyan alkatrész ez, amit jogszabályi kötelezettség miatt a gyártás befejezése után 10-15-20 évig még biztosítani kell a gyárnak.

    "A márkaimportőr, a márkaszervíz benne lehet a zárt láncban, amíg a gyártó megengedi és szépen mindenki tejel. A dolgok már csak így működnek."
    Kurvára nem így működnek a dolgok, nem tejelnek a népek. És nem ebből élnek az autógyárak.

    Egyébként el tudnád mondani, honnan tudsz fél oldal karosszériát venni javításhoz, mert megzúzzák a küszöböt, random autóhoz?

  • .Szaki.

    addikt

    válasz setup #64 üzenetére

    "Szerintem nálunk azért van hybrid ledes Swift 10milláért, hogy a német idehozhassa a roncsát, de a zöld bolygó az persze jobban hangzik.
    Írhatnám, hogy érdekelne, hogy ha az új Swift "indiai felszereltséggel" már ha kapható lenne nálunk is 3,5m-ért újonnan, akkor vajon ki adna egy 10 éves német autóért ugyanennyit vagy még többet csak, mert félmillióról vissza van tekerve kétszázezerre?
    Nem sokan."

    Írtad, hogy szeretsz érintkezni a valósággal. Akkor beavatlak.

    Először is nekem volt hybrid Swiftem GL+ felszereltséggel, ami halogén fényszóróval volt felszerelve. A fényereje egy gyertyaláng fényével ért fel. Nem is értettem, hogy ezt így ebben a formában hogyan lehetett értékesíteni. Teszem hozzá parabola LED-es fényszórókból is van harmatgyenge verzió. Ettől függetlenül elképesztően príma autó volt.

    Másodszor nézd meg, hogy az indiai felszereltségű autók mit tartalmaznak és mit nem. Nem az a lényeg, hogy kurblis-e az ablak, vagy van-e benne nagyTV. Az indiai piacon nem csak ezen spórolnak, hanem a biztonságon is. Ide tartozik a megfelelő világítás, de például a légzsák megléte is. Nézz meg egy indiai piacos Suzuki, Ford, vagy akár VW töréstesztet. YouTube-on millió+1 van fent, ki tudsz bontakozni. Ezekben az autókban a vezetői oldalon sincs légzsák. Ezt azért mi itt már a kilencvenes évek elején olyan szinten ugrottuk meg, hogy már a belépő kategória is alapfelszereltségként adta ezt a feature-t.

    Harmadszor: Aki használt autót vesz, az az esetek nagy részében meggyőződésből vesz. Egy része ordítja, hogy amint kijössz a szalonból a felét éri az autó, másrésze meg úgy gondolja, hogy különb autót tud venni azon az áron, használtan. Ez pedig egy szubjektív dolog, bizonyos esetekben akár még igaz is lehet. Arról nem is beszélve, hogy Magyarországon sok ember úgy vesz autót, hogy próbál a szomszéd fejével gondolkodni, hogy mi válthat ki belőle irigységet. Ami szerintem szomorú, de ez van.

    Egyébként én nem gondolom, hogy az probléma lenne, hogy Európában olyan autókat akarnak értékesíteni újonnan, amiben az alapvető biztonsági funkciók megvannak. Legyen benne bőven légzsák, legyen jó a világítás, és legyen vezetést támogató asszisztens, amennyiben az tényleg megfelelően működik. Utóbbi kényelmi funkció is, ami nem jelenti azt, hogy olyanok üljenek a volán mögé, akik nem tudnak vezetni, másrészt pedig azért is fontos, mert egy F Astrából még valóban baromi jól kilehetett látni, a mai bunkerformából adódóan viszont már tényleg limitáltabb a kilátási lehetőség, erre pedig tényleg jók az olyan funkciók, mint például a holttérfigyelő rendszer, vagy akár a kamerarendszerek.

    Az egy más kérdés, hogy az Unió önmagát nem meghazudtolva ebben az esetben is túltolta a biciklit, mint oly sok mindennel kapcsolatban. Lásd 2030-as átállás. A 3 tonnás EV környezetbarát, mondjuk egy jó kis kei car az környezetszennyező.

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz setup #67 üzenetére

    Az hogy az átlagmagyar csóró egy új autóhoz, az nem a gyártó hibája.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • .Szaki.

    addikt

    válasz setup #67 üzenetére

    De (tudom de-vel nem kezdünk mondatot) nem kerül 10 millióba egy Swift! Még "mekafullosan" sem! Tessék felmenni a márka honlapjára, megnyitni a típus adatlapját és meg fogsz bizonyosodni róla. Bőven lehet 10m alatt venni új autót. Nem csak Suzukit.

    [ Szerkesztve ]

  • Alaaf Pi

    aktív tag

    válasz setup #67 üzenetére

    Az autógyártóknak a magyar piac kerekítési hiba se.

Új hozzászólás Aktív témák