Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • setup

    tag

    N2QAYB000680 - típusú Panasonic táv vajon milyen IR kódot nyom? Van erre valami kereszttábla a neten?
    Panasonic PT AE3000E típusú gépet szeretnék egy Onkyo RC-682M távirányítóval bekapcsolni mivel az elvileg feltanítható más eszközök vezérlésére is, csak kéne a 4 digites ir code, de az erősítő manualjában csak példaképpen 4 Onkyo termék kódja van, a táv leírását meg már leszedték a netről, nem találom.
    Elvileg ez mind Panasonic kivetítőhöz tartozó kód. Elvileg végigmentem, de egyik se jött be, de az erősítő bekapcsolásakor is megesik, hogy csak másodszorra veszi a jelet és akkor most vegyem észre, hogy a jó kódra tanítottam fel, csak éppen szórakozik értitek, vagy lépjek tovább a következő kódra. Kéne biztosra, hogy vajon melyikre kell feltanítani, vagy ha egyik sem akkor honnan lehet ezt tudni?
    1114 1243 1321 1331 2113 2114 2121 2222
    2223 2224 2321 2322 2323 2421 2422 2423
    3122 3123 3124 3231 3232 3233 3234 3311
    3312 3313 3411 3412 3413 3434 4112 4113
    4341 4342 4343
    Csak a power gombot használom a projektor távján tök felesleges rakosgatni meg elemmel etetni, amikor elvileg rá lehet tenni a másik távra.
    Egyébként itt dühöngök, hogy az USB töltők egységesítése vonalon miért is nem lehet továbbmenni és végre rendet tenni itt is, őrület, hogy 3 távirányítón kell megnyomni 3 gombot, miközben összesen van rajtuk vagy 100 gomb, amit meg soha nem nyomsz meg.

  • setup

    tag

    válasz setup #60015 üzenetére

    Bocs a kirohanásért csak fél órát nyomkodtam a távot mire végigpróbáltam az összes Panasonic projektor kódot és amikor kiderült, hogy egyik sem... hát képzelhetitek...
    Annyira jó lenne, ha csak annak kéne ezzel szórakozni, aki ugyanabban a helyiségben szeretne használni egyszerre 3 ugyanolyan típusú eszközt és nem mind a 8 milliárd embernek a bolygón helyettük.
    Legyen mindegyiken ugyanaz és akinek összeakad valami mással az változtassa meg, ne fordítva üljünk a lovon, hogy mindegyiknek évente más és akkor vásárlóként próbáld valahogy összehozni szerencsétlenkedve, hát szinte lehetetlen, itt vacakolok vele egy órája, pedig nem vagyok béna

  • setup

    tag

    válasz spiky03 #60005 üzenetére

    Jézus mikkel játszotok ti. Szerintem 3 dolog kell: redőny, házimozi projektor és nem adat, meg egy HTPC dedikált VGA-val, hogy normálisan lehessen állítani egy picit a gammán. Egy célgép általában még kétezer ansis sincs. Nem mondom, hogy gyertyaláng, de fekete szövet a mennyezetre? ...hát azért én tudok élni ilyesmik nélkül is.

  • setup

    tag

    válasz ctrlaltdel13 #60019 üzenetére

    Én úgy tapasztalom, hogy az utómunkában szeretik a gammát (nekem) túl alacsonyra venni, úgy értem egy oled panelen is teljesen ugyanúgy kevésnek érzem, ergo semmi köze a vetítéstechnikához annak, hogy én megemelem és látok mindent.
    Egy túlvilágított vetített képen sem fogsz többet látni, ha a rögzített értékeket nem csapod felül, csak lebarnulsz tőle szerintem.
    Millió féle általános célra gyártott gép képét látom a munkában. Az ilyen 3-4 ezer Lumenes gépekbe benyomnak egy minimum 240W-os UHP-t és szétvakulsz tőle, pláne sötétben, ha eco-ra teszed az eleve vacak kontrasztját csak tovább rontod. Az ilyen led-lézer vackok meg pláne katasztrófa. Totál fakó képe van mindegyiknek ráadásul egy vagyon, lásd Casio és társai.
    Igaz, hogy az enyém 3500 dollár volt újonnan, de 2009-ben volt annyi, ma meg már 150k körüli fix áron lehet lőni eBay-en, ami azt jelenti, hogy licitben addig sem megy fel és a lelke, egykori árának oroszlánrésze a precíziós lencserendszer száz évesen is ugyanolyan minőségű, mint a gyártás után 1 nappal mivel hogy üveg az egész.
    Ráadásul a mozi gépeknek nem kell akkora fényerő, így kisebb teljesítményű izzó is elég. Az enyém is 165W gyárilag, így egy vatta új lámpa 30k hozzá és kora ellenére FullHD.
    Szóval én azt mondom az első és legfontosabb egy jó gép, mert egy túlvilágított általános célra szánt gép köré kár locsolni a pénzt sallangra. Ha nincs elég lóvé, akkor használtan kell venni, de házimozi gépet és minden más csak utána jöjjön.

  • setup

    tag

    válasz Vhiktor #60024 üzenetére

    Nézd, én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a saját gépemet láthattam vetíteni a saját szememmel speckó (szemre olyan szürkés) festékkel lefestett falra is meg pár drága vászonra is, mielőtt hazahoztam.
    8 méteres belmagasságú szoba volt, ahol festett volt a fal célfestékkel és sötétszürke padlószőnyeggel és a vásznakat is itt próbáltuk végig, szóval a mennyezet nem gondolom, hogy bekavart az oldalfalak meg pláne nem hiszem, de én nem ájultam el.
    Inkább csak másképpen kellett konfigurálni minden esetben a gépet és van, amihez könnyebb volt jól beállítani, de be lehetett mindig állítani jól is.
    A vászon is csak azért nyert szerintem, mert mérete miatt egyszerűen kisebb képátlót lehetett csak kipróbálni vele és mivel a felbontás fix fullHD kisebben nyilván szebbnek láttam.
    Az „élvezhetetlen” szót használod, szóval nem vitázom, csak annyit mondok, hogy nem értek egyet, én másról győződtem meg.
    Az én szememnek egy jó gép az látszik, hogy jó bármin, még a hófehér falon is. Amikor már a jónál kell tökéletesebb az meg már engem nem mozgat, én csak egyszerű néző vagyok. Se művész, se grafikus, se filmes, egyik sem vagyok. Nem is osztom az észt, hogy kinek mit kell venni, csak a fontossági sorrendet bátorkodtam letenni, hogy nekem mi.

    #60026BBéci
    Én tuti nem festenék ki feketével. Ettől még 20 éve mozizom otthon. Nekem belefér a világos fal. Másnak esetleg a sötétítő fér bele vagy az üveges ajtó. Nekem ezek nem, csak redőny és csak korom sötét. Kinek a pap...

    [ Szerkesztve ]

  • setup

    tag

    válasz BBéci #60028 üzenetére

    Teljesen világos, hogy amit írsz igaz, hiszen a fény az fény, tökmindegy, hogy honnan jön. Nyilván csak ronthat, ha visszaverődik a fény, erről nincs vitám veled, csak hogy mennyire számottevő ez nekem.
    Ettől én még sötétzöldre sem festenék ki emiatt.
    Nyilván mindenki máshoz alkalmazkodik, úgy értem ha annyira nagyon sokat számít a fal színe neked, akkor nem lehet, hogy pici lesz az a szoba a vetített képmérethez képest?
    El tudom képzelni, hogy akinek a kép tetejétől 10 centire van a hófehér plafon azt jobban zavarja, mint engem.

    [ Szerkesztve ]

  • setup

    tag

    válasz BBéci #60031 üzenetére

    Én olyat láttam, hogy beltéri díszléc (stukkó) alá vetítettek. Az volt sötétebb színű és annyit kiemelkedett a felületből, hogy képezett egy árnyékoló szöget, így a mennyezetnek a képhez közeli része kevésbé világított talán, de ehhez is kell azért, hogy a kép teteje és a mennyezet között legyen távolság.
    Az egész falat lelocsolni az én ízlésem szerint nagyon agyonnyom mindent, de ez annyira ízlés kérdése már tényleg. Sokan olyasmiket feltesznek beltéri falra, hogy az én szememnek egy ház alapjára inkább való. Ilyen horvátkő utánzatok felragasztva a falra az ebédlőasztal mellé és hasonlók. Csak nézek sokszor, szóval felőlem mindenki csinál amit csak akar, de én nem festek a projektor miatt.

  • setup

    tag

    válasz Atomgeszi #60035 üzenetére

    Persze, nem volt nekem vitám Bécivel arról, hogy a visszavert fény rontja a kontrasztot. Attól se lesz vitám vele, ha 28-an (akikhez nem szóltam) ráerősítenek „ezmilyenhülyemár” jeligére… Nem vagyunk egyformák.
    Én fogom a fejem, amikor olyan típust látok itt megemlíteni, amiben két darab 300W-os izzó van. Nem szobába való.
    Értem, hogy ha kifestesz feketére, akkor az egérlyukat is túl lehet világítani hatezer ansival, de attól még a szemednek nem tudom, hogy jobb lesz e… mindegy no offense, csak mondom, hogy az én gyárilag 1600ansis gépem fényereje is inkább az a baj, hogy sok, mert csak 5 méterről vetítek.
    A gammával is azért szeretek játszani, hogy a fényerőt még tudjam csökkenteni és nem azért, mert alacsony a kontraszt. Elbeszélünk szerintem valahol egymás mellett.
    Nekem azzal nincs vitám, hogy a háromezer ansis gép szar lesz fehér fallal, inkább csak azt nem értem minek nektek annyi.
    A moziban sem az van, hogy ha bekapcsol a vetítő, akkor világos lesz a teremben. Értem, hogy ha kifestetek zöldre/kékre az is jobb, mint a fehér, de szerintem az a szoba attól még ugyanúgy túl lesz világítva mert egyszerűen túl erős a gépben az izzó és a vetített kép bevilágítja a szobát. Miafenének nektek ekkora fényerő, ha sötét van a szobában? Nem értem.

  • setup

    tag

    válasz BBéci #60124 üzenetére

    Oké akkor egyetértünk. Amiatt következtettem arra, hogy túl lehet világítva a terem, hogy ennyire meghatározónak érzitek a fal színét. Engem sokkal jobban zavar a fal színénél pl., ha mondjuk általános célú a gép, mert egyszerűen kinyírja a szemem.
    Tegyük fel nem fakó az egész, mert valami jobb, tényleg akár mozira is élvezhető képet adó darab. Akkor is az szokott lenni, hogy ugyan beállítható úgy, hogy a sötétben forgatott jelenetek teljesen jól nézhetőek, de ezzel a beállítással viszont 5 percenként van valami jelenet a filmben, amitől meg már hunyorgok, mert túl erős és ha világos a fal ilyen géppel az tényleg annyit ver vissza, hogy a kontraszt is katasztrófa, hiába jó a speckó szerint és eszembe nem jutna a falat sötétre festeni, hogy valami ilyet megmentsek.
    Lehet, hogy ember és ember között is előfordul számottevő különbség, kinek mennyi idő alatt szokik hozzá a szeme a sötéthez és tágul ki a pupillája és van, aki ezt jobban tűri, de engem teljesen kinyírnak ezek a prezi+mozi mindenre is gépek a fényerejükkel. Tényleg bármit írhatnak a specifikációba, ami már ilyen 2-3 ezer ansi azzal szerintem nem igazán jó mozizni és mindig a sötétítéssel jönnek nekem, hogy hát azért kell a háromezer, mert nincs elég sötét a szobában. De ha sajnálja a pénzt a redőnyre, akkor miért nem inkább TV? Egy 75”-os panel sem olyan pici és nem is elérhetetlen áron megy a projektorokhoz képest. Nem értem a döntést miért kínozza magát a projektorral. Engem szétvakítanak ezek a vackok és nehezen hiszem el, hogy más nem hunyorog tőle. Ebből a megközelítésből értettem, hogy nekem aztán tökmindegy milyen színű a fal, csak aztán szétfloodoltak.

  • setup

    tag

    válasz péjé #60133 üzenetére

    Ami alatta van video link, az meg az iskolapéldája a túlvilágított egérlyuknak ami szerint totál gáz. Egyébként a sorrend is rossz a gondolatmenetedben, mert nem a vászonra verődik vissza, hanem a vászonról. Ezért van az, hogy ha a vetített felület tükörszerűen veri vissza a fényt és mennyezetről vetítesz, akkor lehet világos a plafon mert nem is abba az irányba verődik vissza a nagyja, az oldalfal meg pláne messze van a kép szélétől, feltéve ha nem egy kis lyukban vetítesz, ahol az egész fal kvázi vászon és még úgy is pici.
    Erre mondom, hogy hiába húzza el a függönyt és lesz szép a sakktábla, utána az a kép a videón még brutál erős marad, csak nagyobb kontraszttal. Ergo van egy jelenet, ahol szemből mutatják éjjel az autót, ahogy lámpát kapcsol és utána 2 percig nem látsz semmit, csak a szemed dörzsölöd. Ez minden, csak nem jó, illetve az eladónak jó max, mert jó drága, hiszen le lehet venni a vevőt a mindenért is.

  • setup

    tag

    válasz Janaboy #60156 üzenetére

    Lehet érvelni a falfelület sötétítése mellett, de szerintem következetesebben illene. A fontossági sorrend, hogy első és legfontosabb a minőségi gép. A második a szoba világossága nyilván, hogy a gép adottságait ki lehessen használni. Hogy a szoba túlvilágított e értelemszerűen több tényezőből adódik.
    Én azért szavazok a redőnyre és a teli ajtóra, hogy az egyetlen fényforrás a projektor izzója legyen. Miután ez megvan bekapcsolom és ha a szoba világos, akkor a vetített felülettől lesz világos, mert mást nem világítok a géppel, a gépen kívül pedig más nem világít a szobában. Tehát a vetített felület veri vissza a fényt, ezért utána következetesen a vetített felülettel foglalkozom már, mint fényforrással, hogy az mennyi fényt ver vissza, milyen irányba veri vissza stb. ez mind „állítható” és ha mindet a környezeti adottságokhoz illően kiválasztottam és még mindig túl világos a szoba, akkor jönnek az egyéb felületek, amik sötétítésével még tovább tudom csökkenteni a szoba világosságát, hogy ne legyen túlvilágított.
    Ha lopnám a retorikát, ami a topicot jellemzi úgy fogalmaznék, hogy lehet azzal kezdeni, hogy fekete dobozzá mázolom a nappalit, hogy jó legyen a kontraszt, aztán utólag keverem az egyre sötétebb szürkét a vetített felületre, hogy ne vakuljak meg tőle, csak nem kéne reklámozni, hogy ezt így kell.
    Értem a többieket is, csak a házimozi gépeket azért otthonokba fejlesztik, nem denevérbarlangokba, tehát illene konszenzusra jutni, hogy egy otthonban is jól működő termékekről beszélünk. Ettől még a fanatikusok úgy is denevérbarlangban fognak mozizni nem? :)

Új hozzászólás Aktív témák