-
IT café
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Elderath
őstag
válasz markknight #147701 üzenetére
Jó játékokat sose szidtam
Xbox Live : SirLuipadre PSN ID : SirLuipadre
-
negyven2
veterán
válasz cyberkind #147708 üzenetére
Egy másik oldalon meglepően sokan támogatták azt, hogy igazából minden évben jőhetne egy aktuális csúcs PC-s hardvernek megfelelő PS, akár $1000+-ért is. Hiszen pl. az aktuális új iPhone-t is megveszik az emberek (több tízmillióan minden évben)...
"Zombies can’t swim. Famously underutilised anti-zombie measure. Walking Dead would have been over in one series if Rick Grimes had used his brain and gone to the Everglades."
-
F-ECT$
titán
válasz Elderath #147703 üzenetére
Egyelőre nem sok játék jött, ami igazán megmutatta volna, hogy mire is képesek a programozók, ha a PS5-ből kell kihozni a legtöbbet. Nem az a megoldás, hogy 3-4 évente ki kell adni új hardvert, hanem az, hogy hagyni kell időt az optimalizálásra a fejlesztés végén. Amit egy ToLU Part 2 mutatott a PS4-en, az még nagyon hiányzik a PS5 érából.
Persze, ha jönne egy Pro, én megvenném, mert nekem fontos a 60 FPS, de sajnos ez pont ellentétes hatást váltana ki a kiadókból, azaz nem törekednének a hatékony kódra, mert majd a vas megoldja izomból.Dive ever, work never.
-
markknight
veterán
válasz negyven2 #147709 üzenetére
Ez is igaz, viszont a “konzol” nem rendelkezik olyan széles vásárlói közönséggel mint az iPhone. Ide az jön már aki spórolni akar vagy nem ér neki ennyit a géming. Én pl tuti nem venném már meg, az utóbbi 3-5 hónapban teljesen kiégtem ezen a kamu nextgenen. Pókit még megvárom azt szerintem megy is a levesbe.
-
markknight
veterán
válasz F-ECT$ #147710 üzenetére
De senkit nem érdekel mit bűvészkednek 8-10 év alatt millió dolláros büdzsékből. Erre nincs kapacitás, meg erőforrás. Az, hogy a Sony referencia gémeknél ezt meglépi (megjegyzem azért ott sem fenékig tejfel a helyzet) attól még a multiplatform cégeknek élni kell. Pont ezért kakálják le a haptic feedbackeket is, mert nincs pénz. Sonynak ez persze jó reklámfelület, hogy az íj meghúzása milyen jó élmény PS5-ön.
+Azt nem értem, hogy PS2 időben sokkal jobban össze voltak rakva a játékok, pedig nem fejlesztették őket több idő alatt, most meg köpsz egyet és minden le van generálva, mégis bugos, tróger gémeket adnak ki vagy letagadnak a pixel grafnál.
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
válasz markknight #147712 üzenetére
Szerintem egy mai játékban sokkal több meló van, mint egy PS2-esben, és bár igaz, hogy a fejlesztőeszközök fejlődtek, de ezek szerint a munkaigény többet nőtt, mint amennyit nyertek ez utóbbival. Ha lehetne 2 év alatt AAA játékot csinálni, akkor szerintem elég sokan csinálnák
Régebben elég volt akár 1-1 ember zsenialitása, kitartása ahhoz, hogy valami kiemelkedőt alkosson 1-1 játékban, ma már ha van is ilyen zseni, akkor a munkája sokkal jobban "elveszik" a játékok gyártása közben, és sajnos ezért nincs kihasználva sem a kontroller, és ezért nincs tovább optimalizálva a kód sem. Sőt ma már 1-2 patchet meg kell várni a megjelenés után, hogy "normálisan" játszani lehessen az adott játékkal
Dive ever, work never.
-
Wesder
félisten
válasz markknight #147712 üzenetére
Egy PS2 játék kb Tic Tac Toe szinten van a mai játékokhoz kèpest összetetsègben.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
markknight
veterán
válasz F-ECT$ #147713 üzenetére
Bizony. És azok a gémek adták a maiaknak az alapot, tehát ott már vki kiszarta a spanyol viaszt és elég sokszor volt erre példa egy-egy stílusban akár többször is. Még hát manapság egyedi ötletek sincsenek nagyon, meg nem is törik magukat, hova. Ha natúrba kitalálnál valamit tuti lenne minimum 10 játék ami biztos hasonló, közbe meg egy Fortiba elég pár új skin és megvan egy GTA szintű bevétel negyede, fele. Evvan.
-
Yodafon
senior tag
Meg kéne tanulni rendesen programozni és akkor nem kéne Pro modellekkel bohóckodni...
I'm gangsta!
-
Elderath
őstag
válasz F-ECT$ #147710 üzenetére
Hát elég ránézni hogy milyen felbontáson futnak a 60 fps módok. Arra még rárakják azt a fisemfos FSRt és cserébe kapjuk a PS3 időszakot idéző képminőséget. Kell a PS5 pro, hogy ne csak a 1st party játékok nézzenek ki normálisan
Xbox Live : SirLuipadre PSN ID : SirLuipadre
-
Wlac
Ármester
válasz Wesder #147714 üzenetére
Így van. Minél összetettebb egy rendszer, annál komplexebb hibák és problémák jöhetnek elő. És azért a GTA 3-ban is ott volt a Missing Purple Nines bug.
Persze ez nem mentesíti a felelősség alól a mai játékkészítők jelentős részét, mert határozottan negatív a játékok megjelenéskori minőség trendje, rosszabb esetben pedig később sem javítanak sokat ezeken. Értem én, hogy már nem is ott tartunk, amikor zsebpénzből simán lefejlesztenek egy blockbuster játékot, és ha nem jelenik meg valami időben, és az elfogyott pénz miatt le kell húzni a rolót, akkor nem 10 ember lesz munkanélküli, hanem 1000, de nem lehet egy részvevőt bűnbaknak kikiáltani, mert komplexebb az ok-okozati kérdés is.
Mindettől függetlenül persze szomorúnak találom a mai gaming látképet, és nem csak a fenti minőségi dolgok miatt. Mivel a legtöbb játékot 1-2 év késéssel játszom, ezért mire elém kerülnek, addigra nagyjából ki vannak kalapálva a hibák. Viszont én akkor tudom beleélni magam igazán egy játékba, ha vannak jól működő mechanikák, amik elhitetik velem, hogy egy létező világban barangolok. Na, itt bukik el a játékok nagy része nálam, mert mechanikák szintjén még mindig a PS3-as időket éljük. Hiába szerettem a Days Gone-t, ez vagy ez szimplán igénytelen megvalósítás, nem pedig hardver limit.
Anno, amikor a New Vegas-szal játszottam a PS3-on, elképzeltem, hogy milyen menő lesz majd a Fallout 4, ami már nyilván egyben kezeli a világot, és nem az lesz, hogy minden egyes ajtón való belépés egy teleport lesz egy új helyszínre. Pofára estem. A Starfielddel mi a helyzet? (Nem szarkasztikus kérdés, semmit nem tudok a játékról.)
16 éve a Crysis olyan grafikával jelent meg, ami még ma is vállalható lenne (PC max szintről beszélek nyilván, nem a PS3-as... valamiről), mellé van egy állítólag iszonyatosan erős konzol a kezeink között. Mechanikákban viszont semmit nem lépett a nagy átlag előre, a legtöbb játékban a fizika továbbra is csak egy látványelem, ami semmire nincs tényleges hatással.
Ha lesz PS5 Pro jövőre, akkor valószínűleg be fogok ruházni rá, mert azt várom a GTA VI-tól, hogy levegyen a lábamról, de általánosságba véve nincsenek illúzióim. A játékkészítő cégek el szeretnék adni a terméküket, úgyhogy nem fognak új dolgokkal kísérletezni, mert felesleges kockáztatni, a játékosok pénztárcája pedig őket igazolja.
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
Mr X
veterán
-
frankdelgado
őstag
válasz 30z.Samu #147721 üzenetére
Lassan el kellene gondolkodnom azon, h megxabaduljak a konzoloktól és összedobjak egy pc-t. Akkor nem fognak gondot okozni a 100-150 dolláros játékok , amik fel fogják lendíteni ismét a kalóztevékenységet.
A szarfild alkotóinak is vót arca kinyilatkoztatni, h nem a játékuk fosch, hanem te vagy csöves @eci, hogy nem telik rtx 4090-re....
[ Szerkesztve ]
-
markknight
veterán
válasz 30z.Samu #147721 üzenetére
Jelenleg kettő, de pár helyen (pl miles morales) már NÉGY!! felbontás/FPS beállításokkal kell szarakodni, ahelyett menne faszán minden úgy mint 10 éve is ment.
Pont ettől volt konzol a konzol.. Most meg én döntsem el, hogy fusson a gém? Mondjátok meg ti bmeg, hát ti csináltátok a játékot, csak volt egy víziótok amit át akartok adni, nem?.. hát nem.
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz markknight #147723 üzenetére
De ha jön egy erősebb gép, ez ugyanúgy meglesz. Abból a szempontból szerintem nem baj a választás, hogy el tudod dönteni mit preferálsz, a grafikát vagy a magasabb képkockát. Hogy ehhez minek négy opció, az már tényleg jó kérdés. De régen az fps méregetés sem ment konzolon, nem is értem minek kellett ezt elkezdeni. A konzol gaming nem erről szólt.
Sic Parvis Magna
-
frankdelgado
őstag
válasz markknight #147723 üzenetére
jobb, mint az, hogy odadugják az orrod alá, hogy itt van 4k+20-25 fps azt legyél boldog vele. Legyen döntési lehetőségem, hogy 4k 30 vagy kisebb felbontás 60. Nekem a réjtrészing nem kell, most a kiberpánknál ki is kapcsoltam. Pl az új póknál ez a 40 fps megoldás tök jó lesz. Dekken mindent 40-re lőttem be és faja vót.
-
Mephike
senior tag
Egy konzolos játék megjelenése előtt már tudható, hogy milyen grafikai megjelenéssel lesz elérhető. Megjelenés előtt napjaid vannak, hogy kitaláld, hogy Te miképpen akarsz játszani. Utána megjelenéskor kb. egy perc kiválasztani a neked tetsző beállítást a játékban.
Ez iszonyú megterhelő lehet. -
markknight
veterán
válasz frankdelgado #147725 üzenetére
Mintha választanod kéne, hogy akkor most a zsemlét kéred vagy a felvágottat. Régen a kettőt együtt lehetett fogyasztani.
Mephike: Miért én találjam ki, hogy miképpen akarok játszani? Étterembe elviszem a családot, akkor ott is én találjam ki a főétel milyen elemekből álljon? Akkor legyen 30 fps a játék.. vagy 60 fps, de mosottas fos, ahogy lenni szokott performance módban.
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz markknight #147727 üzenetére
Az elemeket nem választod ki, de a készételek között válogatsz. Ez van itt is, Te megmondod hogy 60fps-sel akarsz játszani, az ehhez szűkséges beállítást megoldja a gép. De amúgy értem mire gondolsz, csak ez a dolog az erősebb gép megjelenésével nem fog megszűnni.
Sic Parvis Magna
-
3L1T3
addikt
válasz frankdelgado #147725 üzenetére
Én is azt preferálom, hogy a user válaszhassa ki, hogy felbontást/teljesítményt helyezi előtérbe.
#147727 markknight
Azért csak eltudod dönteni, hogy stabilabb élményt szeretnél-e vagy tükörből visszacsillanó fényeket.[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
válasz markknight #147730 üzenetére
Mért egy Marvel's Spider-Man esetében mik vannak? Nem hiszme, hogy ez anyira sok választás, hogy ne tudj dönteni vagy , hogy nehézséget okozzon. Főleg, hogy az MSM-nél nem telik percekbe se, hogy az engine felfogja mit akarsz.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
TrishtanAG
aktív tag
válasz markknight #147712 üzenetére
Egyrészt egyszerűbbek voltak a játékok, másrészt az openworld a kivétel volt, nem a szabály. És mentek is szépen 15-20 FPS-el (khm, Shadow of Colossus). Emellett már akkor is léteztek univerzális játék engine-ek, mint pl. a RenderWare ami a GTA-któl kezdve a Burnoutok-on át horrorig kábé minden alatt is futott, jóval megkönnyítve a fejlesztést.
www.adventuregames.hu
-
GEIL
addikt
válasz markknight #147711 üzenetére
A "kamu nextgen" érzéssel részben egyetértek, mert ahol látszódik és érződik a PS5 ereje, ott már eléggé trükközik a skálázással és hiányoznak a nagy grafikai áttörések vagy akár a haptikus ravaszok teljes kihasználása.
Mindentől függetlenül egy PS4-pro-hoz képest bőven van fejlődés....azért a csendes működés és az SSD, betöltési idők és fps stabilitás, jobb controller stb miatt mondom hogy megéri az árát a PS5.
S tudja mindezt egy jelenleg alsó középkategóriás PC videokártya áráért....és olyan minőségben és részletességgel képes bármit elfuttatni, amire alaphangon egy 400 ezres PC se biztos hogy mindig képes.
[ Szerkesztve ]
i7 13700k - 64Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600k - 32Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------
-
Mazs1drazs1
csendes tag
S tudja mindezt egy jelenleg alsó középkategóriás PC videokártya áráért....és olyan minőségben és részletességgel képes bármit elfuttatni, amire alaphangon egy 400 ezres PC se biztos hogy mindig képes.
ÉS! van fix vasad 5-6 évre.
Ami pénzt rá lehet költeni egy PC up-to-date-en tartására, te jou ég.... -
GEIL
addikt
válasz Mazs1drazs1 #147737 üzenetére
igen....PC-m mindig volt és lesz is, de most amiért vettem a PS5-öt (189), annyiért nem kaptam volna olyan videokártyát amit kinéztem magamnak. Viszont annak a kihajtásához még bele kellett volna tennem még minimum 250 ezret (alaplap, proci, memória, ssd, ház, táp).....szóval 470-500 ezres PC helyett ésszerűbb volt most a PS5...főleg, hogy most már vígan tolom rajta az új Mortal Kombatot. jövő tavaszra pedig lecserélem az Xbox OneS-t is....és jön helyette egy Xbox SeriesX, elsősorban Forza Horizon 4, 5 (majd 6), Forza motorsport miatt...stb stb. aztán ismét 3-5 évre hátradőlhetek.
Előző generációnál is kb ez volt és szépen elketyegtek.....a 2 konzollal bármit tudunk játszani.....de mellettük azért ott vannak PC-k is ha bármi más feladat lenne.[ Szerkesztve ]
i7 13700k - 64Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600k - 32Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------
-
30z.Samu
félisten
Nekem is ez volt az alap elképzelésem, Series X ott volt, de a Steam Deck-et beolvasztottam egy PS5-be. Aztán végül voltam olyan bátor és eladtam az Xbox-ot is, mert az xCloud elég faszán működik most már. Így nyomom a High on Life-ot és teljesen jó élmény. Néha van egy pillanatnyi lag, de ez kb óránként egy alkalom. Szóval teszek egy próbát a felhővel, legfeljebb beszerzek egy Series S-t, ha esetleg valami változna és mégsem működne jól.
Sic Parvis Magna
-
Bad Pritt
nagyúr
A Starfielddel mi a helyzet? (Nem szarkasztikus kérdés, semmit nem tudok a játékról.)
Starfield experience egy kommentben.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz markknight #147744 üzenetére
Pedig szebb még Series S-en is.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
fausto
addikt
válasz markknight #147727 üzenetére
Azt azért el tudod dönteni, hogy felirattal vagy anélkül akarod játszani? Az irányításnál nem okoz gondot, hogy sima vagy vertical legyen a fel-le nézés? És akkor a nehézségről ne is beszéljünk, ott akár 4 (négy, NÉGY) választási lehetőség is van.
Megannyi nehéz döntés, elképzelem, ahogy a new game indítása előtt ülsz és zokogsz a sarokban, "ez túl sok, túl nehéz..." -
RangerFox
Topikgazda
válasz markknight #147747 üzenetére
Amúgy no offense, de ekkora bullshitet, hogy a választás lehetősége probléma lenne, még nem hallottam.
-
RangerFox
Topikgazda
válasz markknight #147749 üzenetére
De most ezt megfordítva a lemondás kényszere (hogy nem elég erős a gép) adja a választás lehetőségét. Ha valóban lemondások nélkül, mindent maxon szeretnél játszani, akkor egy milliós PC-t vehetsz, és akkor nem kell lemondanod semmiről.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- [SoP] God of War Ragnarök - Szeptemberben jön a PC-s kiadás
- Autós topik
- Politika
- Spórolós topik
- Renault, Dacia topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motoros topic
- További aktív témák...
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol
- Microsoft Xbox Series X 1TB Játékkonzol + Akku
- Ps4 pro hen 9.00 1TB ssd (Legutolsó szériás)
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Slim 500GB fekete játékkonzol extrával garanciával hibátlan működésse
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB digital játékkonzol fejhallgatóval garanciával hibátlan működés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs