- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
-
IT café
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
cyberkind
félisten
Nincs lenyomva, mivel olyan könnyedén megy át, mintha mi sem lenne természetesebb, ahogy a Star Citizen 2 is, maradnak a régi játékok, esetleg a kivárás, vagy más hobby.
És itt kanyarodnék oda vissza, amikor te is "sírtál" 7 évvel ezelőtt, hogy a Mafia 3 olyan állapotban jött ki, igaz-e milyen szép ívet vettek a folyamatok?
Brutál jó látni ezeket a honnan-hová sztorikat.
[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
.LnB
titán
válasz cyberkind #155153 üzenetére
Szerintem azért feleslegesen kevered itt ennyire a dolgokat. Ha a teljes iparra érted, úgy még értem is, de a Star Citizen-t, és a The Day Before-t nem kell idehozni szerintem.
Meg azért ha valaki, azért a Sony tisztességes (értsd.: Kész) játékokat szokott kiadni. Persze igaz, hogy az ipar teljes többi része egy dög, egy rothadó dolog. De maradjunk most csak a Sony-nál. És ő ezekkel a mindenféle kiadásokkal, hülye kütyükkel operál. Ami nem a legalja szint, csak minden megmozdulásukból lejön mostanság, hogy erőszakosan rámennek a pénzünkre.
Nem értem ezt az ívet. Én azóta is sírok, hogy egyre szarabb minden. És ez az elmúlt két évben teljesen el is idegenített a játékoktól engem. Ugyanúgy felháborodom ma egy Forza Motorsport megjelenésen, mint anno a Mafia 3-on.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
cyberkind
félisten
Arra akarok kilyukadni, hogy látni a folyamatokat az iparon belül, ami által a Sony víziója anyagilag megterhelő, vagy fenntarthatatlan, ezért lett a PC-s nyitás is, ami nem elég nekik, ezért volt ráerőltetve mindenkire az online játékfejlesztés, és ezért lett behúzva a Bungie, mert ez a single player kontent, hosszútávon nem hoz elég pénzt, és ha nincs pénz, jön a csőd.
Mit nem értesz ezen az íven? Itt vagyunk évekkel később, és olyan állapotban jönnek ki játékok, amire a Mafia 3 csak köszönhet, tehát sokkal szarabb, mint az volt, cserébe drágábbak, és már konzolon se futnak jól, az új Forza meg...
De csakhogy egyértelmű legyen, én semmi jót nem látok a jövőre nézve a gaming industriesban, és ha valami az anyagi oldalon változhat, ez a Gta 6-tal fog eljönni, természetesen ránk nézve negatívan.
[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
.LnB
titán
válasz cyberkind #155156 üzenetére
Akkor a Sony bizony nagy szarban van. Mert a Bungie eljátszotta a pénzt. Az online játékos víziót meg elvileg kukázták.
Lassan az lesz, hogy évente játszunk majd egy COD-dal GP-ben. 12 évente meg kiadunk majd több száz €-t az aktuális GTA részre. Közben meg várjuk, hogy végre megjelenjen a Star Citizen. A Sony meg egy múló emlék lesz csak?!
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
negyven2
veterán
válasz 3L1T3 #155045 üzenetére
Ezt annyival egészíteném ki még annyit, hogy a Sony üzleti éve minding az aktuális tárgyévének március 31-én ér véget. Vagyis pl. FY 2025 az azt jelenti, hogy 2024. április 1. és 2025. március 31 közötti idő! Vagyis lehet már jövő júliusban jön a Venom.
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
.LnB
titán
válasz cyberkind #155156 üzenetére
Akkor értem én. Csak ez nem egy "ív", hanem egy EKG szerű amplitúdó, ami mostanra egyre sűrűbbé, és gyorsabbá válik. Mert régen csak egy-egy Arkham Knight, Mafia 3 féle fiaskó jött. Ma meg már örülnek az emberek az ilyennek. És leszólnak engem, ha kész játékot várnék megjelenéskor.
Neked az indie-k nem jönnek be?! Ma hallottam, hogy abból százával vannak a jobbnál-jobb címek. Lehet rájuk kellene nézni..
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
.LnB
titán
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Vesz tesom is egy gepet, tudja a fiokom hasznalni masik gepen masik felhasznaloval?
-
negyven2
veterán
válasz cyberkind #155156 üzenetére
Az van amit már elég régóta hallani, hogy a játékfejlesztés jelenlegi formája lassan fenntarthatatlanná válik. Még a nagy mamut cégek se engedhetik meg maguknak nagyon, hogy 5-8-10 évig készüljön egy darab játék.
Bár nem játszottam az SM2-ven, de szerintem ahhoz képest a 315 millió dolláros összeköltség nagyon sok úgy, hogy igazából bár látni, azt hogy hol fejlődött a MM-hez képest, de azért annyival nem lett jobb mint ami szerintem várható volt. Ami nem gond, mert hasonlóan a GoW: Ragnarök-höz ez a fajta fejlesztési model fentartható. Mármint, hogy igazából ha nagyon kritikusak akarunk lenni, akkor mind a Ragnarök, mind a SM2 egy nagyra nőt DLC is lehetne. Inkább a cinematic élményre mennek rá, hogy eladható legyen, hiszen mint látható a dokumentumokban, azért a Disney nagyon sok jutalékot kért ezekért az exclusive licence megállapodásokért.“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
_drk
őstag
Nagyon negatívak vagytok!
10 éve is ez ment, hogy csak multi a single playernek beáldozott, erre ma már megint a single player visz mindent!
Persze közben rengeteg multis játékba ugyan úgy bele buktak!
Ha nagyon szarul jelenik meg játék le van húzva! Ezért ma sokat késik egy játék. Persze így is van ami kijön de az így járt.
Indiktől rengeteget tanul a piac ami szintén jó! Bár ezeket én se említeném egy kalap alatt a többivel. Teljesen más az élmény.Szerintem felfognak húzni egy másodvonalú szintet, amik nyomják majd az indie és ha olyan akkor az A kategóriás játékokat.
Mellette jönnek a franchise játékok, grafikaban úgy is elértünk oda hogy ettől feljebb nem sok értelme van, erre jó példa az Insomniac!
És lesz a Sonynak is mondjuk pár stúdió ami 6-7 évente kiad egy olyan játékot amitől beszarunk, drága lesz de megéri nekünk is nekik is.A 100dollaros játékokat amugy ők jobban befogjàk szívni mint mi, mert minél drágább annál jobban megnézed mit veszel.
De Mindig van kiválasztódás is! Nagy a nagy stúdiók úgy is maradnak mint Rockstar,From és társai! De ezeknek a játékai lehet meg is érnek 100 dollárt.
-
_drk
őstag
Feljött az a probléma, hogy hiába jobb a technika, attól még mindig egyre több idő és energia kell egy jó játékhoz.
Most ezt a problémát kell megoldani!
Nyilván elmehetnek abba az irányba amit felvázoltok, hogy mindennek vége, de akkor vége is lesz.
Ez semmiképpen nem járható út, hogy kockázati befektetéssel már 2-300 milliókat 6-7 évig belenyomszKi kell találni alternatívdolgokat, máshogy csinálni dolgokat.
Látszik hogy az Insomniacnak sikerült, a Fromsoftvernek sikerült!Nyilván vannak faszságok mint az egész világon mindennél mert csak a pénz a pénz a pénz számít.
De szerinted miért lett kibaszva Jimbo? Igen most miatta a köv évek kuka.
De látszik is hogy vissza is léptek ebből az irányból. -
Elderath
őstag
Nagyon szomorú ez a leak, de még szomorúbb, hogy insomniac marvel gyáros lett... ND leragadt TLOUnál, ezek meg öntik majd a marvel cuccokat, eh. Mindenesetre az hogy majdnem minden évre van egy címük iszonyat impresszív, főleg a mai világba
Xbox Live : SirLuipadre PSN ID : SirLuipadre
-
cyberkind
félisten
Mi sikerült a Fromsoftwarenek, 2 évenkénti játékot csinálni, mint a következő évben megjelenő DLC az Elden Ring-hez?
Kb 5 évig készült az ER, majd most a fejlesztés megkezdése után közel 7 évvel, jön egy DLC, és ez csak egy játék, nagyon jó game, de csak egy.
Elderath
Szinte biztos, hogy Jimbo vaksága miatt is mentek bele egy ilyen hosszútávú buliba, nem beszélve a 3 milliárdos mínuszt a Bungie miatt._drk
Ez így van, de mi nem erről beszéltünk. Az Armored Core gyenge, hiába a masszív szárnyalás, senki nem azért veszi a From játékokat, mert az Armored Core valami nagyon jó cucc.[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
.LnB
titán
Ez full szubjektív lesz. De én abban látom a problémát, hogy egyre sűrűbben, egyre nagyobb játékokat akar csinálni mindenki. Ontanák magukból a játékokat. Évente új részek. Folytatások. És szerintem ezért nő egyre-egyre nagyobbra egy stúdió. Nem azért mert komplexebbek lennének a játékok. Nézzétek meg a játékokat. Pár kiemelkedő példától eltekintve ezek nem komplexebbek. Ráadásul a fejlesztőkörnyezetek sokat egyszerűsödtek is.
A baj SZERINTEM azzal van, hogy ehhez az egyre sűrűbb megjelenésekhez, egyre több stúdióhoz, nincs elég szakképzett ember. Én azt látom a játékokon, hogy idióták készítik őket. Mármint a legtöbb kommersz címet. Nem a Sony ex-ere gondolok. Felhígult a fejlesztői közeg. És ez egyre nagyobb problémákat is szül. Egyre több a rinyálás is, a műbalhé.. Sokkal több ember kell egy egy feladat elvégzéséhez, mert nem értenek hozzá úgy, mint régebben. Ez meg látszik is a végeredményeken.
A Sony stúdiói azért jók, mert jó az ott dolgozó ember állomány is. Tökéletes példa az Insomniac, és az ND. Mert lerí a játékaikról, hogy tudták mit akarnak csinálni.Elég csak megnézni a Japán stúdiókat, ott (is) látszik a Japán munka kultúra gyümölcse is. (Kivéve a Konami-t. )
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Moby
addikt
Ezt adom. Az évekig csinálgatott, majd végeleg leállított nótidogos multibalfasság is eklatáns példája, hogy mennyire is tudják mit akarnak csinálni
Az insomniac azért nem tud hibázni, mert meg van nekik mondva mit kell csinálniuk. Abban jók, de ha nagyon kreatívkodni kédne, hát simán lehet, hogy ott is beletörne a bicska. Csináltak ők is mindenféle öncélú ökörséget, mielőtt bekebelezte őket a sony. Viszonylag kevésszer engedte a sony, hogy a stúdiói nekiálljanak kreatívkodni, mert viszonylag kevésszer is sült el jól. Sokszor inkább felsültek vele. És vagy 10 éve élnek abból a kevés alkalomból, aminek az lett a következménye, hogy a kreatívkodást a nullára szorították le. De már a ps4 éra is arról szólt, hogy valami kreatívabb nem volt instant óriási pénznyomda, azonnal ment rá a kasza, sokszor a stúdióval együtt. Valszeg ezért is lett a ps4 a golden era vége, és maradt meg ez a hitvány, minden kreativitást nélkülöző, excelben kiszámolt, üzletileg feltétlenül rendbenlévő rémunalmas izé mára az egészből.[ Szerkesztve ]
-
-
tothl
addikt
Én a Stray folytatását követelem !
Tavalyi év leg hangulatosabb játéka ! számomra. -
_drk
őstag
15 éve kezdett kinőni ez a szörny szülött amit most játék iparnak hívunk. Rohadt kezdetleges az egész ezen a szinten.
A pár 10től 100-200 emberig teljesen más egy cég, mint több 500an dolgozó cégek.
Jó példa milyen balhék vannak Activison Blizzardnál vagy Ubisoftnál. Ott se Diablo 2 meg WoW megjelenéskor voltak a balhék hanem útana 10 évvel mikor már rengetegen dolgoztak ott, meg hirtelen rengeteg kis királ lett.
A céges kultúra még nem is létezik!
Valószínű a Sony ennek a mestere, hogy egészséges céges kultúrát hoz létre. Persze rengeteg munkával mert beteg japánok!Szerk.
Meg ugye az egész management akik már nem értenek hozzá, jön a marketing hogy ez kéne akik pláne nem tudják mivan. Balfasz HResek kellenek meg a progamozoknak és csodálkozunk hogy mivan.
Mennyivel másabb lehet egy cég ahol Kojima a főnök vagy Bobby Kotick.[ Szerkesztve ]
-
.LnB
titán
Annyira felhígul a játékfejlesztői szakemberek közege, hogy hiába akarnak ezekkel több, és nagyobb játékot fejlesztetni, ha a töredékére sem képesek a tudásuk szerint.
Márpedig az álom, a folyamatosan bővülő piac, növekvő profit. Csak hát "ezt a lángot nincs mivel táplálni."De mondom, szerintem a Sony még jó helyzetben is van szerintem. Szóval ezt nem rájuk értem. Inkább az egészre.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
NyMRooD
őstag
válasz zozika84 #155074 üzenetére
Jaja, tök jó lenne, ráadásul egy X-men is a tervek között, a zöld oldalon meg egy Blade, már csak az kell, hogy az EA ne szúrja el a nála készülő játékokat. Szerintem nem pörgött ki a szuperhősös téma, főleg nem játékok terén (filmek terén is csak annyi történt, hogy elkezdett vállogatni a publikum és nem néz meg mindent, mégha össze vannak kötve a sztorik akkor sem).
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
NyMRooD
őstag
válasz cyberkind #155078 üzenetére
Dízni érából a sorozatok jók vagy legalább szórakoztatóak, filmek közzül viszont az új trilógiát messziről kerülni kell, főleg a második részt.
[ Szerkesztve ]
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
3L1T3
addikt
válasz NyMRooD #155188 üzenetére
+1
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
NyMRooD
őstag
válasz Wesder #155079 üzenetére
Az tényleg gáz, hogy szinte csak Marvel címeket csinálnak, de egyáltalán nem szutykok szerintem, legalább is az eddigiek alapján bőven rendben van mind a 3 Póki és tippre a Rozsomák és az X-men is jó lesz. Egyébként meg benne van, hogy a szivárogtatásban van kamu rész is, meg az is, hogy emiatt változnak bizonyos tervek. Arról meg nem tudunk semmit, hogy ők szeretnének Marvel címeket vagy a Sony erőlteti rájuk.
A zöld oldalon meg várd ki a végét, ha a Blade sikeres lesz, lehet, hogy ők is beindulnak, vagy már be is indultak, csak még nem jelentettek be címeket. Persze, hogy más a Blade, azt az MS csinálja, ott az sem gond, hogy ex cím lesz, mert a Sony "kezdte"...
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
NyMRooD
őstag
válasz tothl #155093 üzenetére
Hány képregényt olvastál, hogy tudod, hogy gagyik? Miből veszed, hogy gagyikat dolgoznak fel? Wolverine-nek és az X-men-nek is vannak jó sztorijaik, ahogy Pókembernek is.
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
Wesder
félisten
válasz NyMRooD #155191 üzenetére
Szutyok, úgy mint nem új IP. Marvel IP-ből csak az nem tud jó játékot csinálni, aki szerencsètlen ès nem èrti a karaktert, meg a világát.
"Persze, hogy más a Blade, azt az MS csinálja, ott az sem gond, hogy ex cím lesz, mert a Sony "kezdte"..."
Ne kezd a fasságot te is pls.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
NyMRooD
őstag
For the payers, sajna ilyen lett a Sony, de addig még változhatnak a dolgok, reméljük erősödik annyit az MS, hogy kikényszerítse, mert ha a Sony-n vagy a játékosokon múlik akkor lesz attól rosszabb is.
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
lo_jo
senior tag
És miért hígult fel? Mert ha a fejlesztő elmegy egy sima mezei multihoz banki meg biztosítási belső rendszereket fejleszteni, akkor a 8 óra munkaidő az nem 12 meg 16 a megjelenéshez közeledve és kényelmesen a sokszorosát keresi a játékiparhoz képest.
Ez annak az eredménye, hogy iszonyatosan sokáig maradt 60 dollár a játékok alap ára, míg közben minden más a sokszorosára drágult. Nem csak most, hanem az elmúlt 20+ évben. Egy fél-egy éves, kényelmes B2B fejlesztéssel a cég leakaszt millió dollár környékét, amiből megfizeti a fejlesztőket és még bőven marad a profitból a részvényeseknek. A játékipar meg lapátolja a százmilliókat 5-7 éves projektekre, aztán meg csodálkozik, hogy akinek benne áll pártíz milliója, az a 3. "jajjbocs, nem lesz kész időre" üzenet után az asztalra csap és azt mondja, hogy add ki úgy, ahogy most van, mert az eladásokból pénzt akarok látni.
@_drk: Majd ha nem a felső 10% tesz be 5-7 évre egy nagyon bizonytalan kimenetelű projektbe zsáknyi pénzt, hanem a maradék 90%, akkor oszthatják ők a profitot. A pénz pénzt szül.
-
Elderath
őstag
lol most nézem spider man 3at 2 részletbe akarják kiadni 60 euroért? Mi ez a szar? Most ez lesz majd a trendi, hogy a full játék 2 részletbe jön kis és 80 euro helyett fizetünk érte 120at?
Xbox Live : SirLuipadre PSN ID : SirLuipadre
-
cyberkind
félisten
válasz Elderath #155199 üzenetére
Vagy a Gta 6 feltolja az alapárat, ezáltal mindenki leköveti.
lo_jo
Ez mind szép és jó, de ugyanilyen bugos, sok esetben játszhatatlan szarokat kapnánk, ha lekövették volna az inflációt a játékok ára, megint ki lenne beljebb, nem mi.[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- Ingatlanos topic!
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen