-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Ezen már gondolkoztam szintén, hogy mi lenne jó egy újabb fényerős fixnek. Ha az igazi normál látószöget nézzük, akkor az igazából a 30mm lenne apsc-n, az igazi normál látószög nem 50mm arra csak fel van kerekítve. Sajnos 30-as obi már van, ami egy kalap sz@r és még macro is, pedig abból kéne 1,8-as. Illetve, ami nagyon jól használható látószög az is már van a 24-es zeiss szemében, csak az meg drága.
A vicces az, hogy a legfontosabb látószögekre van obi, csak nem olyan paraméterekre, amilyenre szükségünk van.Az biztos, hogy az 50-es obi nem normál látószög, viszont vagy jól alkalmazkodom, vagy mégse olyan fura, de számomra kellemes meglepetés, hogy milyen jól tudom használni. Tegnap úgy mentem el sétálni, hogy az 50-es meg a 16-ost vittem magammal és pont a zoom maradt otthon. Azért a fene egye meg néha lustaságból inkább nem cseréltem obit, mert tudtam, hogy csak 1 képre kéne a 16-os és akkor inkább hagytam a fenébe.
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #751 üzenetére
28/1.8 palacsinta kéne mondjuk, pont illene a 16 és az 50 közé. (már ha valaki olyan fixb*zi mint én )
-
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #751 üzenetére
Annak idején az 50-es nikony kapcsán mondtam hogy kényszerből szokható ez a gyutáv, beállsz rá, kitapasztalod és nem hiányzik a zúm...lehet, hogy nálad is így lett?
A 24-es Zeiss-el pedig nem tudom mi bajod; egy perfekt üveg, szenzációs rajzzal...persze hogy drága, nem fogják 100 alatt árulni...ráadásul még fényerős is.
Ha viszont mondjuk egy fényerős zúm hiányán keseregnél azt bőven megérteném...persze itt is a Zeiss árához lyukadnánk ki, lásd mft-n az új fényerős stabis panát...szép-szép, de kellemetlenül drága...Véleményem szerint a fórumozók 90-95%-ánál megmarad a jól bevált kitzúm, esetleg egy-két beszerezhető, nem túl drága fix (új 50-es jó példa) a tarsolyban, a többiről pedig álmodozunk...egy OMD az új fényerős fix-szel 700 környéke, amit ugye egyszerű földi halandó csak símaszkkal tud előteremteni
-
sebgutkopf
őstag
Simán lehet, annak idején a nikonod-nál is rááltam, sőt talán az akkori tapasztalat segített most gyorsabban hozzászokni. Annyit azért csaltam idő közben, hogy amikor már tudtam, hogy közel az obi, előtte egy darabig igyekeztem a 18-55-öt 55mm-en használni minél többet.
Egy fényerős zoom-ért, ha nem is minden zokszó nélkül, de hajlandó lennék kiadni annyi, amennyibe a zeiss kerül. De egy fixért ez nekem nem megy. Fél áron megvenném.
Valaki nem száll be? Csak 150-et kell beleadni. -
Stitch
őstag
válasz sebgutkopf #751 üzenetére
Nekem egy olyanra fáj nagyon a fogam, amilyet a Fuji már piacra dobott: 18mm/F2.
-
haarmaan
tag
Egy jó angolos lefordíthatná, mert mintha a Sony Nex-F5 kapcsán valami új 18mpx-es szenzoról beszélnek.
Az uj Nex F5 a Nex-F3 tol, örökli majd a dizájnt, a beépítet vakut, a180 fokban elfordítható kijelzőt, az autó portait framinget, és a kiterjesztett zoomot.
Megmarad az érintőképernyős kezelés és a Nex 5N-hez képest, kap egy plusz egy új kezelőgombot.
Azért egy jó Angolos elolvashatná, hátha valamit rosszul értelmeztem.
A szenzor igazán maradhatna a Nex 5N-ben bevált és bizonyitott16mpx-es érzékelő. -
GAgyiXyXy
aktív tag
válasz vacsigusz #701 üzenetére
Igen, a panoráma mód jól teszi a dolgát. Én is előszeretettel használom, mondjuk főleg a palacsintával és kizárólag függőleges módban, úgy szélesebb a kép, nem egy csík lesz és minden rajta van alul fölül
"Syd Wichowsky szegedi szabadságharcos, aki a Szovjetúnióba emigrált"
-
vacsigusz
csendes tag
válasz GAgyiXyXy #758 üzenetére
Én is csak függőleges módban használom. Sajnálom, hogy ez a funkció csak jpeg-ben érhető el, bár így is nagyon jól korrigálhatóak a képek LR-rel, kicsit felülexponálja a képeket panoráma módban.
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #757 üzenetére
Ez is csak egy roumor oldal. A SAR szerint a F5-ben marad a 16-os szenzor, ezt már többször is leírták, legutoljára a mai postban is szerepel F5. A szenzor feldolgozóján viszont valamit reszelnek.
Egyébként meg jelenleg nincs is a sonynak 18MP-es szenzora, minek csinálna ilyet, ha sehol nem alkalmazzák. Most a 16 és a 24-es lapkát adják mindenkinek aki veszi, ezeket reszelgetik, na meg a FF szenzorokat.
Az újdonság a nagy megbízhatóság szerint a 180 fokos kijelző, a wifi lesz. Illetve arról nem olvastam, hogy az f5-be is kerül-e vaku mint ahogy az f3 kapott egyet. A videóben most már nem halogatták a 3 esetében az avchd-t, de az avchd 2 az marad az 5-ös területe. Illetve nyilván a felvétel közben szabadon állítható minden az expón az is az 5-ös területe. -
Stitch
őstag
Na de az f2 mégiscsak f2. Valóban, egy SAL-16F28-cat szívesen ki is próbálnék, bár nem sok jót olvastam róla.
Amúgy én elfogult vagyok az ekv. ~28mm + nagy fényerő iránt. Ha rám szakadna a bank, akkor túrnék is valahonnan egy szép állapotú 5d mark I-et. EF 28/1,8-cam meg már van.
-
kasee
aktív tag
Hello!
Ha valaki esetleg eladná a Nex -ét, írjon privit.
kösz! -
haarmaan
tag
Már többször írtam hogy gondolkodtam, hogy a Nex 5n gépem lecserélem egy Sony A57-re. Vetem egy Sony a57-et amit három nap után visszavittem, mert nem vált be. Azt kell, hogy mondjam, maradok a Nex 5N mellet és NEX rendszeren, akármennyire is zavar hogy intezivebb videózásnál hamar felmelegszik a gép.
Ami miatt elvetettem az A57-et:
- Videó felvételnél cropolja a videót, jóval, kisebb látószöggel dolgozik.
- Videó alatt az autófókusz csak P módban működik.
- Videó alatt A, S, M módokban nem működik az autófókusz. Ha ebben a módban indítod el a videofelvételt, akkor átvált automatikusan P módra.
- A kreatív videózás módokban is csak a P módban van autófókusz, az A, S, M, módokban csak manuálisan tudsz fókuszt állítani.
- Videó felvétel közben nem tudsz rekeszértéket és a zársebességet állítani, csak a felvétel előtt.
- Önkioldó felvételnél nem tudod beállitani hogy több képet készítsen, csak egy képet készít.
- Nincs AF segédfény erre a vakut használja. Rossz fényviszonyoknál mindenkép fel kell nyitnod a vakut, még ha nem akarod használni akkor is.
- Rossz fényviszonyoknál a Nex 5n-nél jóval zajosabb videók.
- Bár ezt nem tudtam kipróbálni csak külföldi fórumon olvastam hogy autófókusz esetén még fényerős lencse esetén sem megy F3.5 – F4 érték alá videónál.
- Arcfelismerés nem olyan hatékony, mint a Nex 5N-nél, és könnyebben elveszti a követendő arcot.
- Fókuszkövetésnél a Nex 5n hez képest könnyebben elveszti a követendő témát.Miben jobb az A57 mint a Nex 5N:
- Videofelvétel alatti melegedés, az A57-nél, 2x30 perc folyamatos felvétel után sem volt túlmelegedés, sőt még a figyelmeztető ikon sem jelent meg.
- Az aksija nagyon sokáig bírja. Feltöltött akkuval több, mint 104 perc videót tudtam felvenni.
- Az automata fókusz nagyon gyors ebben sokkal jobb a Nex 5N-nél,
- Videónál egyből pontosan fókuszál nincs az a hullámzó hatás, mint a Nex 5N-nél.Úgyhogy marad a Nex 5N. Azért azt nem gondoltam volna, hogy egy árban jóval a Nex 5N fölé pozícionált gép ennyi kívánnivalót hagy maga után a másik jóval olcsob géphez képest. Az meg egyenese röhej hogy fényerős lencse esetén, az autófókuszról vagy a nagyobb rekesznyilásrol le kell mondanod. A kettő együtt nem megy csak manuális fókusz esetén.
-
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #764 üzenetére
A leírásodból azt látom alapvetően, hogy mint tudtuk eddig is az 5n az egy erősen videóra kihegyezett gép, nem véletlenül lehet felvétel előtt és közben mindent állítani.
A legtöbb dslr és milc gép croppolja a videót (igen még az 5d mark III is croppolja), nagyon kevés van, ami nem, ezek közül az egyik az 5n.
Mivel az a57 és az összes SLT gépben ott van a félig áteresztő tükör ami fényveszteséggel jár, ezért zajban mindenképpen alul fog maradni az összes ilyen gép az 5n-el szemben. Feltételezhető, hogy képminőségben is lévén az félig áteresztő tükör egy plusz optikai elem, ami nem tudja érintetlenül hagyni a képminőséget, mert mindig útban van. Ezen tükör és a szenzorra kevesebb beeső fénnyel szerintem indokolható a kevésbé hatékony arcfelismerés, amit a fő szenzoron végez mindkét gép és nem tud az a57 a pd af rendszeréből profitálni, mint máskor. Az AF tracking szintén a fő szenzort használja. Míg a normál C-AF és S-AF módokban egyértelműen az a57-nek kell gyorsabbnak lennie.
A melegedésre úgy néz ki a nagyobb váz jobb hőelvezetés és szellőzést biztosít.Jó igényfelmérés volt, mert most először végre látunk egy olyan leírás ahol a milc ütközik az slt platformmal. Köszi!
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #766 üzenetére
Szerintem az 5N is croppol, csak függőlegesen nem (tudod, 3:2-ből 16:9-et vág, nem multiaszpi, mint a GH1/GH2)
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #768 üzenetére
Már hogy ne tudna, a GH kamerák 16:9-es képarány mellett is tartják az eredeti képátlót ezzel maximálisan kihasználva a rendszer obikat, ezt semmi más nem tudja a kategóriájában.
-
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #764 üzenetére
szia, remélem nem veszed bántásnak, de egy kis utánaolvasással ezeket előre tuhattad volna és nem vettél volna (ezek szerint feleslegesen) A57-et. az általad leírt "korlátok" nagy része az SLT technológiából adódik, ez ugye inkább tükörreflexes elv mint mirrorless.
a video croppért kár, viszont így érte el a Sony hogy nem melegszik túl a váz videófelvétel közben, ugyani így nem a váz stabi dolgozik, hanem a szenzoron "úsztatja" a képet.
hogy miben jobb az A57 mint a NEX? hát abban, hogy natívan alpha bajonettes obikat fogad, amikből finoman szólva is nagyobb a választék mint E bajonettesből. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #766 üzenetére
hmm.. nem vagyok biztos benne h a legtöbb dslr és milc croppol. azt hallottam h a D800 is croppol, bár nem annyit mint az újabb Sony-k, de pl. az én Sony A55-öm, és úgy tudom, hogy az 5DM3 sem. leszámítva természetesen a 3:2->16:9 miatti croppolást.
a félig áteresztő miatt veszítesz kb 0,5 FÉ-t de nem romlik a képminőség. a kevésbé hatékony arcfelismerés pedig amiatt van, hogy mint az összes DSLR, az A57 is fix fókuszpontokkal folgozik, csak akkor érzékel arcot, ha azok egyikén ismeri fel. tehát pl. a képsarkokban egyáltalán nem. illetve felismeri, csak nem tud ráfókuszálni.továbbá: amit a m4/3-os barátaink írnak, az valóban baromi nagy pozitívum a GH sorozat mellett, ezt irigylem is rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
A nex-ben nincs vázstabi mégis túlmelegszik. Nem kizárt, hogy számít az obiba rakott optikai stabi is a hőtermelésben, mert vezérelni azt is kell. Az biztos, hogy a 16/2,8 esetén melegszik a legkevésbé a váz.
Jobb az slt hőelvezetése, vagy a pusztán nagyobb űrtartalom miatt nem fülled be annyira fene tudja. -
sebgutkopf
őstag
Pedig az 5d mark III is croppol, igaz nagyon picit. Ott volt a ziccer, hogy a szenzor horizontális pontszáma pont háromszorosa az 1920-nak, tehát fotóknál a kép szélessége pont 5760 pixel, ami videónál nagyon jó pixel összevonhatóságot eredményezhetett volna. Ezzel szemben videó módban ezt elmaradt. Kár. Vajon fw-el ezen lehetne változtatni?
-
FEDman
addikt
Szerintem is egy hibás következtetés az hogy a Sony-nál az SLT-k azért crop-olnak videónál, hogy ne melegedjenek túl.
Biztos termel valamennyi hőt a szenzor stabi is, de az biztos hogy a szenzorhoz képest ez elenyésző. Az hogy a NEX-ek jobban melegszenek az szerintem is egész egyszerűen a nagyon durva miniatürizálásnak köszönető, egy papírvékony vázban nem olyan meglepő az ha a hőelvezetés nem olyan tökéletes.
Az viszont, hogy márkán belül az SLT miért crop-ol a NEX meg miért nem, az viszont tényleg a stabi miatt van, csak nem a melegedése, hanem annak elhelyezése miatt.
A NEX-ekben ugyanis a stabi az obikban van, ez a megoldás gond nélkül megy videó mellett is. Ezzel szemben az SLT-éknél a vázban van a stabi, aminek a működtetése videó mellett problémás. Hogy ennek pontosan mi az oka azt most meg nem mondom, de az biztos hogy ez az Olympusnál ugyanilyen problémát okozott. Ha jól tudom az összes PEN váznál videó mellett nem megy a szenzor stabi, helyette szoftveres megoldást használ, ami meg croppal jár.No de hogy a végén kicsit tovább bonyolítsam a képet van azóta egy kakukk tojás is ilyen téren, mégpedig az OMD E-M5. Na itt az Oly-nak sikerült az a feladat ami eddig másnak nem, videó mellett is használható fizikai szenzor stabit fejlesztett.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Az is eszembe jutott, hogy a video cropnak az esetek egy részében nem feltétlenül technológiai oka van, hanem egyszerűen a termék pozicionálása szerint a jobb/videósabb gépek privilégiuma a teljes szenzor szélességű video.
Célzok itt első sorban arra, hogy a nex 5n nem croppol (hogy az eredeti 5-ös se azt nem tudom), de a 3-asok viszont croppolnak a szélekből is. Még az se biztos, hogy a nex7 nem croppol. -
rumos14
nagyúr
az A55 nem croppolt, vázstabit használt videó közben is (tehát nem az Oly találta fel a spanyolviaszt az E-M5-tel). sokan fikázták, hogy húúú, stabi bekapcsolva, nyári melegben 5-7 perc után figyelmeztetés jelenik meg. de béééna.
mit tett erre a Sony? fű alatt áttért a szenzoron úsztatós elektronyos stabira videó alatt. nincs többé túlmelegedés, juhhéé. a stabilizálás is hatékonyabb valamelyest. a croppolásról meg csak apróbetúk szintjén beszélünk.
tehát: vázstabi kikapcs, helyette elektromos stabi, nincs túlmelegedés, van crop.további érdekesség h az A33 videónál szenzor stabit használt, mégis croppolt. ezt arra vezetem vissza, hogy az 14 mpixeles volt, az A55 pedig 16, és biztos a 16-ból crop mentesen lehetett "leképezni" a Full HD képpontokat, 14-ből meg nem. illetve tudja a fene
sebi: hmmm... mintha azt olvastam volna hogy az új 5D nem croppol és tényleg úgy határozták meg az 5760 horizontális pixelt hogy sima 3:1 leméretezéssel meglegyen a Full HD pixelszám.
abban viszont biztos vagyok hogy nem termékdifferenciálás áll a háttérben, pl. a Sony A77 (jelenlegi zászlóshajó) ugyanúgy croppol mint az összes 2011-12-es kiadású váz, és biztos vagyok benne, hogy a full frame SLT (A99?) is ezt fogja használni. -
FEDman
addikt
Na látod ezt nem is tudtam, mármint hogy a Sony-nál már volt olyan váz ahol videó mellett is ment a szenzor stabi.
Viszont ez a melegedés témakör még mindig olyan nehezen emészthető számomra. Az pl hogy hogy két eltérő típus esetén a szoftveres stabilizálásra áttérve megszűnt a melegedési gond az nekem még nem feltétlen jelenti azt hogy bármilyen összefüggés van a kettő között. Változhatott egy csomó minden más is a háttérben amiről mi nem tudunk.
De ha mondjuk ez a jelenség egy adott típusnál is kimutatható, például ha egy A55 kevésbé melegszik kikapcsolt stabi mellett, mint stabival akkor meggyőzhető vagyok az alább említett elmélettel kapcsolatban.
-
rumos14
nagyúr
akkor vedd úgy, hogy meg vagy győzve
szobahőmérsékleten az A55 kikapcsolt stabival 29 perc videóra van hitelesítve, bekapcsolt stabival 9 perc.
sokan rinyáltak emiatt. hát a Sony gondolt egyet, videó alatt nincs többé szenzor stabi, nincs többé túlmelegedés (csak extrém körülmények mellett). -
FEDman
addikt
Csak most jutott eszembe ezzel az állítólagos NEX 16-50/3,5-5,6 palacsinta zoom obival kapcsolatban, hogy van is már ilyen ehhez nagyon hasonló paraméterekkel megáldott APS-C-re tervezett mirrorless obi. Konkrétan a Ricoh A16-os modulja, ami ha másra nem viszonyítási alapnak nem rossz.
Kikapcsolt állapotban ekkora, bekapcsolt állapotban tele állásban pedig ekkora.
Tehát ez minden csak nem kicsi.Azaz ha ezt a Sony tényleg megoldja palacsinta méretben akkor az azért nem lesz semmi teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
Tulku
veterán
válasz realmadrid #781 üzenetére
Szerintem a sanyi igazi palacsintája az rx100 (vagymi) gépen található 1,8-4,9 zúm lesz ekv 24-100 zúmmal, 1" szenzorral 50p videóval...nagyon kíváncsi vagyok reá!!!!
Díprevjú előteszt nagyon tetszik, gyors, elfogadható jpeg-ek (és van raw is!) és persze az 50p 28 mbit....
-
sebgutkopf
őstag
Ez a Ricoh ez nem is palacsinta. Egyszerűen nagy Ettől nem sokban különbözik méretben a 18-55 kit zoom, ráadásul tele állásban ennyivel nem nyúlik meg.
Mondjuk a 16mm-ről indulás nem hinném, hogy segít a miniatürizálásban. Remélem mielőbb bejelentik és megtudjuk az igazat. -
sebgutkopf
őstag
Csak nem szemezel ezzel az új nikon 1 szenzorméretű sony kompakttal?
Viszont nem 24mm-ről indul. Eddig olvastam már 28 és 30mm-es nagylátót is, meg 3:2 illetve 4:3 képarányt szintén.Mondjuk ami 3:2-vel 28mm az simán lehet 4:3 crop esetén 30mm látószög.
A 20Mp viszont baromi sok. Miért kellett ennyi? 10-14 körül bőven elég lett volna. -
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #784 üzenetére
20mp tényleg durva, de a képeket nézegetve kompakt szinten nagyon ott van...végre egy kompakt aminek a fotója és videója is megüti a mértéket...persze hogy szemezek vele...csak nem tudom mikor lesz kapható nálunk, mert akkor azonnal eladom a GH2-t
-
sebgutkopf
őstag
Képileg érdekes lenne összehasonlítani ezt az rx-et a canon g1x-el (ez a betű sorrend?), meg a nikon 1-el. Bár amennyit hallani lehet a nikon 1 rendszerről a bejelentés óta (semmit) az alapján lassan bukott, vagy akár halott rendszernek lehet tekinteni. Se obi, se váz, se semmiről nincs hír. Így viszont a canon vs sony a képlet.
Neked egyébként majdnem teli találat, azért mégse egy kompakt minőség, attól biztosan sokkal jobb és tudja azt, amire szükséged lehet. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #786 üzenetére
[link]
N1-nél jobb, de nem óriási a különbség.
G1X magas iso-n azért elveri.
az biztos h a N J1 10-30 kit létezésének jogalapja erősen kérdőjelessé vált az RX100 által.
remélem lesz majd RX200, 24mm-ről induló obival, azt 3 év múlva használtan lehet h meg is venném ilyen vidd magaddal mindenhová gépnek. persze addigra kijön a Pana/Oly is vmi hasonló szenzorméretű géppel. -
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #786 üzenetére
Én nem hasonlítgatok, a j-v1 egy rakás...a G1x szintén. Próbáld ki őket, a G1x olyan, mintha 10 évet lépnél vissza az időben, az átnézeti kereső felét elfoglalja az obi, baromi nagy, ellenben van neki egy igen szép fénycsapdája, amin keresztül szeretne valamit látni az a szerencsétlen szenzor. Mert ugyi a sanyi 1,8-al indul a kanyon meg 2,8-al...neked nem kell magyaráznom beltérben ez mit jelent fotónál, de videónál még inkább...
A j-v1 pedig nem megy manuál módban 1/100-ad alá képzeld a fénycsapdája miatt (3,5 induló) milyen iso értékekkel filmeztem beltérben...a fényképe pedig egyenesen katasztrofális...inkább megveszem az XZ1-et az oly-tól, az is agyonveri...
Nex 5n nagyon jó gép, de szerintem túl nagy optikák vannak egy ilyen miniatürizált vázhoz...nex7 fogása, kezelhetősége király, de abban meg olyan a szenzor amilyen...kell nektek egy nex6 evf-fel, kicsit jobb fogással, meg némi palacsinta (na nem lekváros )
Ez az rx100 azóta nem hagy nyugodni...GH2 és a 14-45-ömből pont kitelik...tudom, nem vagyok normális...
-
sebgutkopf
őstag
Most azt olvastam, hogy a nikon 1-től jobb az rx100 képe. Lehet megvan álmaid gépe? Teljesen nem lehet úgyse rád szabva, de milyen lelkes vagy és amit olvastam róla, eddig ez áll a legközelebb.
Az obi kíváncsi vagyok hogyan rajzol. Az induló fényerő pazar, a vége meg, hát még mindig jobb mint a kitobik tele vége.
Leszel az első tesztelő? -
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #792 üzenetére
Annál nem nehéz...egy napot töltöttünk egyxütt a nikony1-gyel, de hanyatt-homlok menekülve távolítottam el magamtól. Ott képminőségről ne beszéljünk.
Itt látom a határokat, bár szerintem raw konverziót még nem láttunk, csak kiköpött jpeg-et, szerintem valahol a milc-ek alatt lesz kicsivel a képminőség, a videó pedig valahol a nex 5n és a hx9v között, kivéve, hogy beltérben az induló 1,8-al már lehet babrálni, sajnos úgy látom, már ekv 40 körül 3,5 fölött lesz, és ez az én látószögem igazán, de meglátjuk.
Én a zúmátfogás miatt nem visítok, most is ilyet használok (14-45 milcen) viszont 3,5-5,6 amit ez a lencse szépen felülmúl. Élességben, felbontásban kicsitt visszafogottan nyilatkoznék, van egy-két díprvjús tesztkép ahol f4,5-en is elég lágyak a képszélek.
Első tesztelő?
Ahogy a snayit ismerem nyár végéig nem érkezik meg hozzánk, ahogy a forint-dollár átváltást pedig, lesz vagy 180 ezr feletti összeg...azért ez kissé gondolkodásra késztet. (na persze egy fuji x10 is 170, nem az árkalkuláció zavar, hanem a forintunk állása)
-
haarmaan
tag
Szerintem ennek a gépnek az előnye egy nex-5n hez képest csak a mérete és a kompakt kialakítás lesz. Ha azt nézzük, hogy 180-200 ezer körüli áron jön, akkor szerintem jobb vétel egy nex-5n, vagy az utódja nex-f5 (bár még ennek az áráról nem tudni semmit)
Elméletileg itt már össze tudod vetni a képminőségét másik gépekkel.
[link]
Én nézegetem a tesztképeket nekem már iso-100 on is sokkal részletgazdagabbnak, szebbnek, tűnnek a nex-5n képei, az rx100-hoz képest. -
konyi79
addikt
Ma eltöltöttem kis időt egy Sony Centerben, korrektül engedték felpróbálni a nex-5n-re az 50-es fixet és a 55-210 zoomot. Az 50-es fixnek fantasztikus rajzolata van, hihetetlen szép háttérelmosása. Fájt a szívem érte, de először a zoomot vettem meg, a kettő ugye együtt nem megy. A kitobihoz képest ennek is jobb a képe, a stabija meg simán megfogja 210-en is a témát. A súlypontot eléggé előre viszi, de szerintem kényelmesebb kézben mint a kit. Ma jó napom volt!
-
ati3x
senior tag
Egy
Érdekel engem is a fényképezés. Elég régóta szeretnék komolyabb gépet venni. Még nem szántam rá magam, de ugye már terveztem canon 400-as sorozattól, majd egy munkatársam ajánlotta a sony-t. Neki azt hiszem egy 580-as volt. Meggyőző, ráadásul felhívta a figyelmet hogy a sony komolyan ráfeküdt a videóra. Ezek után "álmodoztam" egy alfa55-ös "tükörreflexesről". Jelenleg egy ixus 80-as gépem van (nem röhögni) Amit a mérete miatt szeretek.. De bizony full automata! Tehát egyre inkább fontos lett számomra a hordozhatóság. Így szép lassan eljutottam a "MILC" kategóriáig, azon belül a NEX5N érzem a legjobb ár/teljesítmény viszonyú gépnek.. És akkor jön a fordulat, amiért megköveztek! Bizony, került a családba egy iphone 4s! Bizony ez egy telefon! Viszont a képminősége vetekszik a kis ixus gépével! Egy dologban viszont jóval több: rengeteg képmódosító app-ot le lehet tölteni, amikkel gyorsan/érdekesen lehet módosítani a képeket. Tudom-tudom, fotósopp.. De én alapvetően családi/köznapi felhasználásra csinálnék fotókat. És bizony ilyen fokú "integráltság" nagyon jó! Pillanatok alatt fel lehet a képeket lőni netre, megosztani, mert ugye valahol ez is a fotózás lényege! Tehát most jelenleg nagyon vacilállok a két dolog iphone/NEX5N között! Mert ugye árban kb ugyanaz a téma, viszont a Nokia 6680-as telefonom, már igencsak a végét járja..
-
Tulku
veterán
Tényleg nem szeretnélek itt messzemenő, tudálékos előkérdésekkel zaklatni, de szerinted mi köze van egy nex 5n-nek egy i phone-hoz?
Komolyan kérdezem, nem gúnyosan, nem magas lóról....szerinted összehasonlítható a kettő?
Hogy megvilágítsam, olyan mint ha azt kérdeznéd, hogy egy elektromos bickilit (amit lehet lábbal is hajtani, meg akkuról is) vegyél, vagy egy Suzuki Burgmann-t, elővárosi közlekedésre...
Természetesen, hogy ne maradjak válasz nélkül, szerintem neked az i phone feküdne jobban...
Haarmann: Még szép hogy jobb a nex5n, ezt azt hiszem senki nem vitatja...de ez sokkal kisebb (nem a váz, hanem így együtt) és kompaktabb...és ha a nex-re egy 1,8-as stabis obit rátekersz már mindjárt feljebb megy az ára
[ Szerkesztve ]
-
gcsikos
tag
A 4S-en csak appokkal tudod a manuális hatások egy részét elérni, ha szeretnéd a PASM fgép beállíthatóságot, akkor a 4S nem jó. Ha rossz fények között fotóznál, akkor a zajjal kell számolnod. A zoomolhatóságot csak utólagos kroppolással vagy rátehető előtéttel tudod elérni. A filterek a instagramban pl. erősen zúzzák a pixeleket, plusz nagyon kis méretre méretezik át a képet, tehát egyből el kell tenni azokat filterezés és IG előtt a galériába, eredeti méretben. A telefonos képek dinamikája vacak, utólag appal kissé lehet javítani, de messze nem ér fel a kategóriájában legrosszabb gépével sem, nemhogy a Sony NEX-5N-ével, ami kiemelkedően a legjobb.
Ezek a fő okok, amiért meggondolnám a dolgot.
De, ezekhez az előnyök miatt lehet alkalmazkodni. Én szoktam profi munkára használni a kamerát, erre ott a FF Nikonom és a DSLR Sony NEX-5N-em, amihez vettem palacsinát, hogy zsebben elférjen, de ha csak magamnak dolgozom, esetleg pályázatra, csak az SGS2-es telefont használom. Én a 4S-t ajánlom, mások is mondanak véleményt, ez az enyém. Befejezésül még: nagyon fontos, hogy mi a témád, beltérben nagyon nehéz kiexponálni a gyenge fényeket telefonnal
Itt az IG galériám, a flashback tegek a fényképezőgépet jelentik, a többi Samsungon.
[link] -
ati3x
senior tag
Bizony tudom, hogy egy kicsit "érdekesnek" tűnik ez az agyalódás.. Csak megdöbbentett, hogy használhatónak tűnik fényképezésre, normál viszonyok között. Azaz, elgondolkodtam, mire használnám.. Nagyrészt családi fotózásra, vagy egy két esemény megörökítésére. Itt a hangsúly a normál viszonyokon van... Az érem másik oldala, hogy jó kis appok vannak hozzá. Nem kell fotosopp gurunak lenni, hogy megdobjuk a képet némi effektel.. És mindezt azonnal, minden töltögetés nélkül.. Az már csak hab a tortán, hogy megosztani a neten szintén pár kattintás, holott nagyon nem vagyok facebook rajongó... Másrészt a telefon szinte mindig az embernél van.. Ugye ennek a készüléknek "elég jó" a kijelzője, hogy fotókat mutassak rajta.. A másik indok, 2-3 napja elkezdett döglődni a telefonom, tehát kellene valami megoldás.. Szóval nehéz döntés előtt állok.. Mert bizony szívesen "játszogatnék" egy Nex5n-el is..
Azért linkelnék pár képet, persze semmi komoly csak kicsit "játszottam" vele:
kep1
kep2
kep3
kep4[ Szerkesztve ]
-
ati3x
senior tag
Bocs, módosítanom kellet a jogokat... Visszatérve, ha iphone mellett döntök, az nem jelent egyebet, mint hogy tolom a gépbeszerzést egy "kicsit" Addigra már kijön az 5F, és ha csak annyit változtatnak, hogy lesz beépített vaku, már megéri várni egy kicsit.. Ez az egyetlen kicsit "fájó" pont a nex5n-ben. No meg az optikák hiánya. Habár adapterekkel szinte bármi felpattintható rá, akár régebbi hagyományos optikák, igaz ekkor csak full manuálisan kell "bűvészkedni" De ha anno a Zenit géppel ment, akkor itt sem lehet gond!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Formula-1
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Háztartási gépek
- EA Sports WRC '23
- Elektromos autók - motorok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- DJI Osmo Action 3 Adventure Combo akciókamera +32GB SanDisk Extreme SD kártya
- Manfrotto Gimbal 220 Kamerastabilizátor féláron!
- Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink eladó (standard kit)
- Canon EF 50mm f/1.4 USM - újszerű, alig használt
- Nikon D5500 DSLR fényképezőgép eladó 2 darab objektívvel, állvánnyal, további tartozékokkal
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen