Xbox One: online kapcsolat, használt játékok, Kinect

Offline is, online is (de inkább online)

A Microsoft két hete jelentette be következő generációs konzolját, akkor azonban számos fontos kérdést hagyott megválaszolatlanul. Nem lehetett tudni például, hogy szükség lesz-e állandó online kapcsolatra, hogyan alakul majd a használt játékok sorsa, tudunk-e egy játékkal több konzolon is játszani (azaz az eddigiekhez hasonlóan kölcsön tudjuk-e adni), kikapcsolható lesz-e a Kinect? Tegnap a kérdések nagy részére választ kaptunk.

Az Xbox One nem fog állandó internetkapcsolatot igényelni, de huszonnégy óránként legalább egyszer be kell logolnunk a Live-ba. Ha nem tesszük, egy játékunk sem fog elindulni. Ha pedig egy másik konzolról lépünk be saját profilunkba és játszunk a gyűjteményünkből valamilyen játékkal, akkor az Xbox One óránként fogja ellenőrizni az online kapcsolat meglétét. A Microsoft felhívja a figyelmet, hogy amennyiben egy játék kihasználja az Azure felhőszolgáltatást, szükség lehet a tényleges állandó internetkapcsolatra is. A konzol egyéb szolgáltatásai (tévézés, DVD vagy Blu-ray lemezek lejátszása, zenehallgatás) offline módban is működni fognak. A jelenlegi információk szerint a Sony a PlayStation 4-nél nem fog megkövetelni hasonló online ellenőrzési rutint, Suhei Josida szerint akár „teljesen offline” is használhatjuk majd a konzolt.

Az Xbox One egy alacsony fogyasztású készenléti üzemmódban a PS4-hez hasonlóan mindig letölti a szükséges frissítéseket, és nem akkor kell bajlódnunk a sokszor több száz megás patchek letöltésével és telepítésével, amikor el szeretnénk indítani egy játékot. A Microsoft drasztikusan, 300 000-re növelte az Xbox Live rendszert kiszolgáló szerverek számát, így remélhetőleg a szerverkapacitással jó ideig nem lesz probláma.

Ami a konzolba beépített hálózati technológiát illeti, a One egy gigabites ethernet porttal és 802.11n szabványú, két antennás Wi-Fi adapterrel lesz felszerelve, és a stabilabb kapcsolat miatt az 5 GHz-es sáv használatát is támogatni fogja.

Ha engedik, eladható

Az új konzolok bejelentése óta az egyik legvitatottabb téma a lemezes játékok sorsa volt. Az eddigi konzolgenerációk során gond nélkül eladhattuk lemezes játékainkat, egyedül az online többjátékos móddal lehettek gondok az esetenként szükséges online pass miatt, de ezt szinte minden esetben utólag, külön is lehetett venni. A PC-vel szemben a konzoloknak ez volt az egyik fő vonzereje – ha már nem kell, vagy nem tetszik, egyszerűen adj túl rajta és vegyél másikat, vagy cseréld el. Ha csak kölcsön akartunk adni egy játékot, bármikor és bármennyi alkalommal megtehettük.

A Microsoft tegnapi közleménye ebből a szempontból kissé felemásra sikeredett. Egyrészt a gyártó semmilyen korlátozást nem vezet be a használt játékok kereskedelme ellen, és semmilyen közvetítői vagy tranzakciós díjat nem számít fel ezekben az esetekben, ugyanakkor egy játék újraértékesíthetőségét teljesen a kiadók döntésétől teszi függővé – azokétól, akik a leginkább ágáltak a használt játékok piaca ellen. És akad még itt egy fontos kitétel: a Microsoft szerint csak az ilyen tevékenységre partnerül szerződött boltokban lehet majd becserélni a játékokat. Arról azonban semmilyen információt nem közöltek, hogy pontosabban hogyan is fog zajlani a használt játékok eladása, a már a profilunkhoz bejegyzett licencek deaktiválása és átadása, ha egy boltba visszük be a játékot, akkor a boltnak a közvetítői szerepben milyen feladatai lesznek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Hiány lehet megjelenéskor a PS4-ből

    Az Amazon nem vesz fel több előrendelést a Launch Editionre, a Gamestop pedig egyszerűen csak az összeset akarja, amit a Sony gyártani tud.

  • Ballmer átszervezi a Microsoftot?

    Belső források szerint a cégvezető most különösen nagy mértékű átalakításra készül.

Előzmények