A svéd Klarna sem marad ki az AI-trendekből, ők a vásárlást segítenék. OpenAI technológiával újítottak a napokban, így az embereknek már elég lefotózni egy terméket, majd másodpercek alatt az AI segít azt azonosítani és megrendelni.
Az új funkció több mint 10 millió tárgyat tud azonosítani: ruhákat, dekorációt, elektronikai termékeket. Össze tudja hasonlítani az árakat, kereskedőket, értékeléseket. A magánszféra védelme érdekében arcok és emberi testek nem lehetnek a képeken. A Google Lens megoldásával ellentétben a Klarna szerint az ő eszközüket kifejezetten vásárláshoz fejlesztették. Azt akarják, hogy megvásárolni kívánt termékeket fotózzanak vele az emberek.
A Klarna egykor Európa legértékesebb startupja volt, alapvetően az impulzusvásárlásra és a BNPL-hitelekre épített. Azóta igen megzuhant az értéke, bár augusztusban már arról beszéltek, nyereségessé válnak.
Az Adobe is magasabb AI-fokozatra kapcsol
Az Adobe is újított a napokban: új képgeneráló AI-technológiát hozott, amely feltöltött képek alapján, hasonló stílusban alkot. Emellett egy új szimbólumot is bevezettek az AI generálta tartalmak vízjelezéséhez – ezt sok más cég, köztük a Microsoft is átveszi, de az átláthatósági célokat szolgáló kezdeményezés kapcsán nem sikerült minden szakértők meggyőzzenek.