A Financial Times jelentése szerint érdekes dolgok derültek ki egy Facebook elleni, folyamatban lévő per kapcsán.
A céget azzal vádolják, hogy a vezetői túlbecsülték, hogy mennyi felhasználót érnek el a platformon megjelenő reklámok. Egy termékmenedzser állítólag már 2018-ban felhívta a figyelmet arra, hogy nagyon rosszak az elérést jelző számok, majd javaslatot tett a mérések pontosabbá tételére. A vezetők ezt visszautasították, mert jelentős hatással lett volna az árbevételre a lépés.
A vezetők és a termékmenedzser belső kommunikációját is megszerezték mostanra, ez alapján pedig a hibás adatokkal olyan bevételeket szereztek, amelyeket soha nem lett volna szabad megkeresniük. Ezt maga a termékmenedzser állította. Eddig a per ezen részleteit titokban tartották, mert kereskedelmileg érzékeny információkat tartalmaztak a Facebook számára.
A vád szerint egyébként a Facebook hamis és duplikált fiókokat is használt a statisztikáihoz, egyes régiókban a reklámokkal elért felhasználók száma jelentősen meghaladta az ott élő valódi emberek számát. A Facebook a vád alapján évek óta tud erről, és szándékosan megpróbálta eltitkolni a tényeket, hogy megőrizze piaci helyzetét.
A Facebook szerint a számok csak becslések, a hirdetők sem ez alapján fizetnek. Ugyanakkor utóbbiak ezeket a számokat használják a költségvetésekhez, és a Facebook belső dokumentumokban azt állította, hogy ezek a legfontosabb számok a Facebook-féle reklámbizniszben.
Hasonló támadás már 2016-ban is érte a céget, akkor be is vallotta a Facebook, túlbecsülte a nagyobb bevételek érdekében a felhasználók általi videomegtekintések számát. Végül 2019-ben 40 millió dollárt fizetett ki emiatt a cég, a hirdetőket azonban egyáltalán nem érdekelték ezek a jelentések, a Facebook reklámbevétele folyamatosan emelkedik. A közeljövővel kapcsolatban viszont kevésbé optimista a vállalat, hiszen komoly összetűzésbe keveredett az Apple-lel és Ausztráliában is össztűz alatt van a hírek kitiltása miatt.