Hazai összefogás a Blu-ray népszerűsítésére

Szövetkeznének a formátum magyarországi népszerűsítésére a Blu-ray készülékek gyártói és a hazai filmforgalmazók. Az alkalmi szövetség célja az lenne, hogy megismertesse a közönséggel a technológia előnyeit, és lendületet adjon a döcögő eladásoknak.

Amint a tagok közleményéből kiderül, a hazai filmforgalmazók közül már jelezte együttműködési szándékát a Budapest Film, a Fórum Home Entertainment, az InterCom és a Select Video, a készülékek gyártói közül pedig az LG, a Panasonic, a Philips, a Samsung, a Sony és utóbbi Playstation3 üzletága is, illetve a Media Vision DVD- és Blu-ray authoring és -sokszorosító, valamint házimoziszoba-tervező és -kivitelező stúdió. A kezdeményezés mögött felsorakozó cégek remélik, hogy további piaci szereplők is csatlakoznak majd hozzájuk.

A tömörülés szerint ma sokan vásárolnak HD-felbontású tévét úgy, hogy nem tudják, milyen tartalommal lehetne kihasználni annak képességeit. Ezért a szövetség egyik célja a HD-televíziót vásárlók, de általában a filmrajongók, mozilátogatók, DVD-vásárlók megismertetése a részletgazdag képpel és kiváló hangminőséggel rendelkező, de a DVD-nél jóval drágább Blu-ray filmek előnyeivel. Ezenkívül szükségesnek gondolják az áruházak, szakkereskedések alkalmazottainak folyamatos oktatását is.

A Gfk statisztikája szerint körülbelül 40 000 Blu-ray lemezek lejátszására alkalmas készülék (asztali lejátszó vagy PlayStation 3) található a magyar otthonokban, miközben a HDTV-k száma meghaladja a 800 ezret. A hozzáférhető Blu-ray filmek száma mindössze 200.

Azóta történt

Előzmények