A Google szállítja a felhőt az új Renault autókba

Erősen szoftverközpontúvá válnak a jövőbeli járművek: nem csak a Google felhője költözik a Renault autóiba, hanem a Qualcomm is szoftveralapúvá teszi ezekben a fizikai és biztonsági funkciókat.

Hatalmas vita tárgya, hogy mennyire kell digitálissá, szoftverközpontúvá, frissíthetővé és fizikai gomboktól, rendszerektől mentessé tenni az autókat. A trend mindenesetre ebbe az irányba mutat, amit a Renault mostani megállapodásai is jeleznek.

A Renault és a Google a héten megállapodtak az együttműködésük kiterjesztéséről, így a jövőbeli Renault járművek még több szoftveres szolgáltatást kapnak, a felhőt is a Google adja ezek alá.

A Renault felgyorsítja a teljes digitális átállását, a tervezéstől a gyártáson át a megjelenésig. Ebben pedig nagy szerepet vállal a Google, az Apple és a Sony is, amelyek mind okostelefon-szerű platformokká alakítanák a jövőbeli járműveket, a tervek szerint havidíjas szolgáltatásokkal és vezeték nélküli, OTA jellegű frissítésekkel.

Bár egyes amerikai államokban és országokban nehezményezik és tiltanák a jövőben, hogy az autógyártók meglévő, már beépített funkciókért havi díjat kérjenek vagy letiltsák azokat, a Tesla mintájára a legtöbb nagy autógyártó és tech cég már vázolt ezen terveit.

A Renault ezen felül a Qualcomm vállalattal is mélyíti együttműködését. Az autókba Snapdragon Digital Chassis került eddig, és bár a megállapodás lejárt, azt most kiterjesztették, így a jövőben már szoftverközpontú járműmegoldásokban gondolkoznak.

Az ilyen SDV-k, vagyis szoftverközpontú autók állítólag olyan elektromos autók lesznek, ahol majdnem minden funkció (légzsák, tempomat, a fizikai gombokhoz kötött funkciók, az ADAS vagy ütközésérzékelő) szoftveralapú lesz, OTA módon frissíthető. Ezek 2026 környékén jöhetnek el, a gyártók szerint elkerülhetetlen, hogy ebbe az irányba menjen a járműipar.

Azóta történt

Előzmények