Tesco gazdaságos VoIP

Meglepően új vizekre készül evezni a brit szupermarketlánc, a Tesco. A RetailWeek újság arról számolt be, hogy az Oz telekomcég internetes üzletágával, a Freshtellel összefogva egy VoIP- (Voice over IP, internetes hangtovábbítás) szolgáltatás elindítását tervezi – egyelőre csak Nagy-Britanniában.

A Tesco szerint a tervezett szolgáltatás leglényegesebb jellemzője, hogy "egyszerű, gazdaságos és rejtett költségektől mentes" lesz. Az ügyfelek feltöltős rendszerben fizethetnek a szolgáltatásért, a vezetékes díjaknál jóval kedvezőbb percdíjakkal – például Ausztráliába és Kanadába 2 pennyért percenként. Hozzá kell tennünk, hogy a Skype ugyanezen hívásirányokba 2 eurocentet számláz percenként, tehát amíg drámaian meg nem változik a font-euró kurzus, addig ez utóbbi számít a kedvezőbbnek. Arról egyelőre nincs hír, hogy a szigetországon kívül mikor lép piacra hasonló szolgáltatással a kereskedelmi áruházlánc.

"Háztartások millióinak szeretnénk eljuttatni az ingyenes vagy alacsony költségű internetes telefonálást" – nyilatkozta Andy Dewhurst, a Tesco telekommunikációs vezetője. "A kommunikációs szokásaink már most is rohamosan változnak, és szerintünk ez csupán a kezdete az igazi internettelefon-forradalomnak" – tette hozzá. Biztosak lehetünk benne, hogy nem téved nagyot.

Azóta történt

Előzmények