- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Milyen routert?
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Opera böngésző
- Amazon
- Facebook és Messenger
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alaaf Pi
aktív tag
Intenzív, fák vannak körülötte. Valamint nyugaton képesek voltak megoldani. Szóval nem lehetetlen, hiába is erőlteted. A levél sem kell gondot okozzon, a metró esetében szerintem valami kurva nagy kamu az egész, mert előtte soha nem volt gond a levelekkel ugyanott. Pedig jártak a szerelvények egy ideje arra már.
-
E.Kaufmann
addikt
Máshol is azt látom, hogy az, hogy valaki pénzt keres abból, hogy kiviszi a füstöt a városból, na az mekkora böszmeség. Bezzeg ez a félrabszolgatartó ultrakonzi szemlélet amit a kényszerűségből megvett csirippen is tolat, na az frankó
Arra meg kellene valami törtvény EU szinten, hogy kötelezően vállaljanak 15 év átrozsdásodás elleni védelmet az összes járműre, amit itt forgalmaznak.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
ROBOTER
addikt
Nem erőltetem, csak nem vagy tisztában a domborzattal.
"fák vannak körülötte."
Meg pitypang is...Mindent meg lehet oldani, egy szóval sem mondtam, hogy nem. Csak figyelembe kellene venni, hogy Magyaroszág csak építeni szeret max. 80%-os minőségben és karbantartani, üzemeltetni 10%-os minőségben. Egy ilyen vonalat nem lehet felelős és hozzáértő üzemeltetés nélkül fenntartani. Erre semmi esély nincs itthon. Itt pont az lenne a lényeg, hogy 5..10 település dolgozói nagy biztonsággal és pontosan bejussanak a fővárosba, mert ott a munkahelyük, abból élnek.
Egy kombinált, adhéziós + fogaskeres megoldás (lásd a svájci infrastruktúra nem elhanyagolható részét) kicsit stabilabb lenne.
De viccen kívül, a Zsámbéki medence és Buda viszonylag sík része között 4,5 km van légvonalban.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Értelmetlen a vita. Ezekre az agglós településekre semmi értelme kötött pályás közlekedést vinni, mert túl kicsi a népességük, és az is széttagolt (kertvárosias jelleg). Abból a pénzből szépen végig lehetne húzni a buszsávot, és rárakni akár elektromos, akár modern dízel buszokat. Ez részben most is megoldott, csak a buszok a dugóban állnak (mellesleg az autósok is).
-
Shadowbull
addikt
"Ezekre az agglós településekre semmi értelme kötött pályás közlekedést vinni"
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
veterán
válasz Shadowbull #55 üzenetére
És? Bemásolhattad volna Budapestet is, van ott is bőven HÉV. A fenntartásuk viszont sohasem volt rentábilis, és nem is lesz az. Új vonal pedig nem véletlenül nem épül, egyszerűen az életben nem térül meg, és nem is használnák ki.
-
Inkabb mondanam ugy, hogy Magyarorszagon ahol a politika, meg haveri koreinek keze a kozelben van, ott semmi sem lesz rentabilis,mert ellopjak a penz joreszet En is a kornyeken elek ahol Shadowbull, es eppen Budapest mellett vagyok, szoval surun latom a kontrasztot a ket orszag kozott. Siman lehetne fejleszteni Budapest kornyeken a kotott palyas kozelekdest, de azt fent is kene tartani, ami nagyon nem megy Magyarorszagon. (Lasd MAV es a 60 eves HEV esetete). Munchen kornyeken meg az oreg S-bahnokat is felujitottak, pedig azok sem fiatal gepek. (Nem ugy, mint a 3-as Metronal, hogy kvazi rozsdasosdni hajlamos uj szerevelnyeket kaptak az oroszoktol) Amugy en troliba tolnam az energiat Pesten, mert rengeteg dizel buszt ki lehetne valtani. A trolik legalabb uzembiztosabbak lennenek, mint a csoda EV buszok.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
ROBOTER
addikt
"mert túl kicsi a népességük"
Ezek a buszok most kiszolgálják Budakeszi, Páty, Zsámbék, Perbál, Tök, Telki, Budajenő, Gyermely, Szomor stb. lakosságát. Azért az egy kisebb megyeszékhelynyi lakosság, akinek a jelentős része ingázik.
De teljesen egyetértek veled, a "mostban" kell élni, és bármilyen kötött pálya 10 év, egy buszsáv (nyilván útszélesítéssel) + elektromos busz pedig 3 év.
#58:
"Amugy en troliba tolnam az energiat Pesten, mert rengeteg dizel buszt ki lehetne valtani. "
Jogos, ez is egy opció.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #57 üzenetére
Abban a formában nincs, ahogy itt írtak róla. Az működik, hogy a széles nyomtávú vasúti pályákat (amik megvannak) esetleg beljebb hozni a városba, erre készültek tervek (talán 5-ös metró néven?). Az, hogy dedikált nyomvonalon villamosokat vigyenek ki kertvárosi részekre totál értelmetlen.
Amúgy a legnagyobb probléma a HÉV/S-bahn-nal pont az, ami a normál távolsági vasúttal. Ha sűríted az állomásokat, akkor lassú, ha ritkább, akkor meg távol van a lakóhelyedtől. Ergo mindenképp kell valamilyen plusz eszköz az utolsó 2-3 km-re. Na most, ez vagy kerékpár, vagy autó. Jellemzően utóbbi. Ezért megoldás a busz, aminek be lehet sűríteni a megállóis viszonylag dinamikusan, a beruházási igénye pedig töredéke a kötött pályának.
Ez nem országspecifikus. A kötött pálya mocsok drága, cserébe rengeteg a hátránya. A troli egy kvázi-kötött pályás vonal, nem tudom, hogy az miért lenne annyira fasza.
#59ROBOTER
Ezek gyakorlatilag szétszórt falvak, köztük meg erdő/szántóföldek. Zéró esély és törekvés van arra, hogy ezeket kötött pályával bárhova is bekössék. Tényleg, semmi értelme nem lenne. Budakeszi ezek közül a legnagyobb, 14 ezer lakossal. Zsámbék 5000, az összes többi kis falucska.[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Ne szóld le az otthonomat, Páty 8500 körüli, és nagyobb mint Zsámbék + Tök együtt
Azért tegyük hozzá, hogy amikor költségeket hasonlítanak össze, akkor szeretik kihagyni a közút fenntartásának költségét.
Ha van itt erre specializálódott építőmérnök akkor pontosítson, de emlékeim szerint a tömeg és az út roncsolódása között minimum 3. hatványbeli az arány. Tehát teljesen beteg. Nem túlzás azt mondani, hogy ahol személyautók + buszok közlekednek kizárólag, az út rongálódása és fenntartási költsége kizárólag a buszközlekedést terheli.
Tehát az a megközelítés, hogy a közút az kvázi ingyen van a busz számára, egy óriási közútlobbis hazugság.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Attól még egy falu marad. Semmilyen városias jellege nincs, ráadásul szét is terül, ergo semmi értelme nincs a kötött pályának. Az a gond ezekkel a településekkel, hogy nem elég intenzív a beépítés ahhoz, hogy a kötött pálya ritka állomáskiosztása vonzó legyen. Az emberek így is - úgy is buszra szállnának, nem sétálnának 2 Km-t az állomásig.
Az meg már tényleg nonszensz, hogy villamost vigyenek kis falvakba ezermilliárdokért.
-
cucka
addikt
A budapesti HÉV hálózat pont példa arra, hogy hogyan kell pénzhiány és szándékhiány miatt szarul megcsinálni ezt az egészet.
És a tömegközlekedés egy közszolgáltatás, nem egy üzleti vállalkozás. A megtérülése nem annyiból áll, hogy a jegyekből és bérletekből visszahozza-e az árát, mert azt soha nem hozza vissza.
-
veterán
A megtérülést tk-nél időnyereségben mérik. Ez a már említett okok miatt ezeknél a szétterülő településeknél nem jelentős, cserébe a beruházási igény hatalmas. Ezért fel sem merül, hogy ilyen helyekre villamoshoz hasonló kötött pályát vigyenek, mert bőven kiszolgálja a busz is.
És a tömegközlekedés egy közszolgáltatás, nem egy üzleti vállalkozás.
True, de pont ezért kell 2x is át kell gondolni, hogy a közpénzt milyen megtérüléssel égetik el rá.
#64ROBOTER
Az miért nem lenne jó, ha buszsávon átszállás nélkül gyorsan bejutnál a városba? Mondjuk a Móriczra? Töredékébe kerülne, gyorsabb lenne, és kényelmesebb is.Amúgy a közlekedésszervezés már jó ideje ebbe az irányba megy. Próbálják irtani az átszállásokat, és a ráhordó jelleget. Az egy 50+ évvel ezelőtti koncepció.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Egy komoly kötött pályás fejlesztés az ingatlanfejlesztést is indukál. Sokszor össze is van kötve a kettő.
Magyarul ahova van jó kötött pályás kapcsolat, oda szívesen költöznek az emberek, mert biztosítva van, hogy be fognak tudni járni a városba dolgozni. Tehát oda az ingatlanfejlesztők is szívesen építenek társasházat. És ha nő a fizetőképes kereslet, úgy megjelennek a boltok, szolgáltatások, és hoppá, pár évtized és a faluból város lett.
Az a baj, hogy egy több évtizedes távlatú fejlesztésről kizárólag jelen időben vagy hajlandó gondolkozni.
-
veterán
Csakhogy ez szembe megy a városfejlesztés koncepciójával. Nem cél sem Budapesten, sem Nyugaton, hogy az aggloba költözzenek az emberek. Akár város, akár falu. Ugyanis ezek a települések ugyan nőnek, de semmilyen városias jellegük nincs, lásd: Páty. Egy alvó település, ahonnan ugyanúgy kocsival járnának be az emberek. Vagy még jobb példa Solymár, aminek prémium kötött pályás kapcsolata van a Nyugatiba. Mégis nagyon sokan kocsival járnak. Mert az utolsó 2 km-t úgyis kocsival tennék meg az otthonukig a vasútállomásról.
Tehát oda az ingatlanfejlesztők is szívesen építenek társasházat.
Az aggloban megfigyelhető, hogy ez 0%-ban van így. Aki kiköltözik, az nem társasházban akar élni, és nem is abban él. Pátyon se társasházak épülnek jellemzően a szántón, hanem ikerházak. De felhozhatnám Ráckevét is, oda megy HÉV is.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Utasszámlálás nélkül én erre sem igent, sem nemet nem tudok mondani. De kb. negyedóránként van busz, és elég szépen megtelik a reggeli és a délutáni csúcsban.
Ha megnézed, hogy a legprolibb budapesti lakótelepen is egymás hegyén-hátán vannak a személyautók, nem vagyok benne biztos, hogy jelentősen eltér a tömegközlekedés / személyautós utazások aránya. -
cucka
addikt
Sehol nem cél, hogy aggloba költözzenek az emberek, mégis megteszik.
Az egy létező igény, hogy akik a városban dolgoznak, azok szeretnének a városon kívül élni. És ezt nálunk sem a közúti, sem a tömegközlekedési fejlesztések nem követik le.És folyton Páttyal jösz. Páty és a környéke az, ami a legkevésbé jó célpont egy kötött pályás fejlesztéshez, főleg azért, mert kicsi, szétszórt települések laza halmaza.
Nézz már rá a térképre, Pátyon kívül minden egyes irányba szorosan körbe van véve és be van építve Budapest környéke.Szentendre, Dunakeszi, Vác, Fót, Csömör, Gyál, Szigetszentmiklós, Halásztelek, Érd.
Bármilyen irányba tökéletes terepe lehetne a kötött pályás fejlesztésnek, kivéve a Pátyi irányt.És igen, Ráckevébe megy HÉV. Ami bejön a Közvágóhídig. Egy vicc az egész. Még annyit sem csináltak meg 40 év alatt, hogy legalább a meglévő vágányokon a Boráros térig bemenjen a városba.
Egy német mércével normális HÉV hálózat úgy nézne ki, hogy a ráckevei és a csepeli hév egyesül a Borároson, majd északi irányba össze van kötve a szentendrei hév-el, és a kettő között metróként üzemel.
Ez lenne egy normális HÉV hálózat egyik eleme. Nem az, hogy ráckevei irányból behoz téged a Közvágóhídra, ahol kb. semmi nincs, és onnan még fél órát BKV-zhatsz amíg eljutsz bárhova.[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Hát nem is tudom, akkor miért válik Budapest teljes úthálózata naponta egy nagy-nagy parkolóvá, tekinte a kb. 20km/h átlagsebességet. A fele lehet nem budapesti, de a másik fele igen.
#67
"Mert az utolsó 2 km-t úgyis kocsival tennék meg az otthonukig a vasútállomásról."Bocs, de ennek tényleg semmi köze a tömegközlekedéshez vagy az ésszerűséghez. Az emberek nagyobb része akkor is autóba ülne, hogy aranyszékek és ingyen prostik lennének a buszon. Főleg ha van gyerek, ami ugye porcelánból van, és az iskola ajtó előtt kell megállni a kocsival, mert másképpen elkopik a gyerek lába.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
De azt ugye tudod, hogy a vita konkrétan pont erről a térségről szólt? Budakeszi, és onnan kifele.
Amiket írtál példákat, azok jó részénél már van kötött pályás összeköttetés, mégsem oldja meg a helyzetet. Persze a HÉV-eket lehetne cserélni, de kb. így is elég jól kihasználtak.
Az egy létező igény, hogy akik a városban dolgoznak, azok szeretnének a városon kívül élni. És ezt nálunk sem a közúti, sem a tömegközlekedési fejlesztések nem követik le.
Nem is fogják, mert ezzel csak még vonzóbbá teszik a kiköltözést. A cél az, hogy az embereket visszahozzák a városba. -
veterán
Hát nem is tudom, akkor miért válik Budapest teljes úthálózata naponta egy nagy-nagy parkolóvá, tekinte a kb. 20km/h átlagsebességet.
Az agglo ingázók miatt, ez már rég bebizonyosodott. Őket kell visszahozni a városba, de az autót minimum kiszorítani. Perpill az autó tartása túl olcsó (pénzben, időben), a tk. pedig kényelmetlen. És örülök, hogy leírtad. Az autót semmilyen tk nem szorítja ki jelen helyzetben, mert túl könnyű az autós közlekedés. Ezt kell megoldani, és hozzárontani a tk-hoz. Ez Nyugaton működik.Ehhez nem kell semmiféle kötött pálya.
-
ROBOTER
addikt
De ezt 2024-ben, amikor ételt, taxit, ruhát és bármit applikáción keresztül rendelünk, lehetne igazságosan, ésszel is csinálni. Pl. lenne hetente 2..3 nap, vagy havi 8..10 nap amikor "ingyen" beviheted a kocsidat a belvárosba, elintézheted a bevásárlást, hivatali ügyeket, orvost stb.
De szerintem a magánszemély tulajdonú autókat nem kellene most korlátozni, a céges autó a legnagyobb gond. Nem darabszámban, hanem futásteljesítményben, méretben (SUV) is.
Az megint más, hogy a magyar gazdaság negyede az autóiparra épül, szar üzenete lenne a befektetők felé az autózás megszorongatása.
-
cucka
addikt
Pont azt mondtam, hogy a jelenlegi HÉV hálózat egy vicc. Igen, van, létezik, csak szar. Nincs jól összekötve a budapesti tömegközlekedés többi részével. És nincs belőle elég.
Az pedig nem cél, hogy visszahozzák az embereket a városba, ezt nem tudom, honnan vetted.
Ez azokon a helyeken cél, ahol a belvárosok elnéptelenedtek, elgettósodtak, mert mindenki, aki tehette, kiköltözött az agglomerációba. Például rengeteg amerikai nagyváros ilyen.
Budapest nem ilyen. A város tele van emberrel, konkrétan kevesebb lakás van, mint amire igény lenne. Nem hogy gettósodási probléma nincs, de pont az ellentéte van, dzsentrifikáció.
Hova akarod visszahozni az embereket? A nem létező üres lakásokba?[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az pedig nem cél, hogy visszahozzák az embereket a városba, ezt nem tudom, honnan vetted.
Budapest főépítészétől, múltkor sütiztünk egyet 4-esben.
A város tele van emberrel, konkrétan kevesebb lakás van, mint amire igény lenne. Hova akarod visszahozni az embereket?
A budapesti lakások egy jó része üresen áll (konkrétan 160 ezer). És többek között ezért engedélyezik az intenzívebb beépítéseket az új lakóparkoknál (sűrűbb/magasabb épületek).
...a jelenlegi HÉV hálózat egy vicc. Igen, van, létezik, csak szar. Nincs jól összekötve a budapesti tömegközlekedés többi részével. És nincs belőle elég.
Persze, a Gödöllői-M2-t össze lehetne kötni. Viszont sok esetben a beruházási igény extrém magas, nem nagyon van realitása a közel-távoli jövőben sem. És ugye nem csak HÉV van, a távolsági vasút szerepe is jelentős. Pl. az esztergomi vasúti vonal szinte HÉV-ként üzemel, modern kocsikkal.És még egyszer, a busz nagyon sok esetben gyors, kényelmes, és sokkal olcsóbb megoldás új kötött pálya létesítésénél. A busz azért lassú, mert a dugóban áll. Erre a buszsáv a megoldás, nem a kötött pálya 100x annyiért.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A budapesti lakások egy jó része üresen áll
Papíron állnak üresen.2014-től a covid-ig az átlagos budapesti ingatlanár reálértéken kb. megduplázódott.
És hát abban egyezzünk meg, hogy egy túlkínálatos piacon nem szoktak 6 év alatt megduplázódni az árak.De gondolom a budapesti főépítésznek nem kompetenciája, hogy egy ilyen bonyolult összefüggést felismerjen, és esetleg gyanút fogjon, hogy a "160 ezer üresen álló lakás" talán mégsem bontja ki a valóság összes szeletét.
-
veterán
Fogalmam sincs, hogy miért mosod össze a konjunktúra miatti ingatlanár emelkedést a kiköltözési hullámmal. Az aggloban volt a legmagasabb emelkedés btw.
Amire te gondolsz, az az ingatlanok összetétele. Ugyanis az emberek vágynak ki a zöldbe, és ezt a covid alatt megtehették a távmunka miatt. Most, hogy mindenkit visszarántanak az irodába, koppannak, beülnek az autóba, és ingáznak. Ezért nem lehet közlekedni a városban.
A megoldás az, hogy az emberek igényeit lejjebb kell verni hatalmi erővel, hogy visszatérjenek a lakásokba.
hogy a "160 ezer üresen álló lakás" talán mégsem bontja ki a valóság összes szeletét.
Egy komplett apparátus van erre az önkoriknál. És ismétlem, a kínálat bővítése érdekében engedélyezik az intenzívebb beépítést. De ettől még nincs objektív lakáshiány a városban. Szubjektív van, a jó minőségű lakásokból van kevés. De abból az aggloban is hiány van. Illetve csórók az emberek.És még egyszer, erre nem az a megoldás, hogy az agglós életet még attraktívabbá tesszük, mert ott hiányzik az infra. Nem csak a tk, hanem minden. Ezek az emberek a városba jönnek be a mindenért, ami megterheli a közelekedési rendszert. Ez nem cél sehol.
-
cucka
addikt
Azt kéne eldönteni, hogy most akkor
A - tömegével állnak üresen a lakások, és ösztönözni kell az embereket arra, hogy beköltözzenek?
B - ösztönözni kell a lakásépítést, mert nincs elég lakás, ami kielégítené az emberek igényeit?Hogy a "160 ezer üres lakás" nem jelent semmit, mert a többségük vagy csak papíron üres, vagy olyan szar, hogy senki se akar odaköltözni.
Szóval amikor ösztönözni kell azt, hogy az emberek beköltözzenek a városba, akkor továbbra is adott a kérdés, hogy hova költözzenek? Mert az iszonyat sok üres lakás, ahova beköltözhetnének, az csak papíron létezik, a valóságban nem.
-
veterán
Mindkettő igaz. Van üres lakás, mint ahogy volt is, de nem olyan életkörülményeket biztosít, amire az emberek vágynak. Ezért ösztönzik a minőségi új lakások építését.
Természetesen nem az a cél, hogy mindenki költözzön vissza ezekről a településekről, mert ez nem reális. A cél az, hogy sokan térjenek vissza a városba, illetve üljenek tk-re.
A másik, hogy az emberek igényei irreálisak a pénztárcájukhoz képest. Ennek az árát pedig a városlakók fizetik meg a zaj/légszennyezéssel, amit az ingázók okoznak. Ez az, amivel mindenhol Nyugaton is küzdenek, és aktívan tesznek ellene. Például az autók kiszorításával, tk-ra tereléssel.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Tehát akkor lényegében nincs elég üres lakás. Már ha lakás alatt nem azt az ingatlant értjük, ami a földhivatalban lakásként be van jegyezve, hanem azt, amiben emberek szívesen laknának.
Olyan ez, mint régen a kommunista hiánygazdaságban, amikor papíron árúbőség volt, csak ha bementél a boltba, akkor épp nem lehetett kapni semmit, amit szerettél volna venni.
A vázolt közlekedési problémákat nyilván látom, egyetértek, hogy kezelendő probléma.
De ez a "rengeteg lakás áll üresen" téma ez egy tévút, zsákutca, a valóságban nem létező megoldás.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Akik Budapestről kiköltöztek, azoknak a lakása felszabadult. Vagy bérleményben van, vagy AirBNB-ben, vagy üresen. A bontásokat mindig visszapótolják nagyobbakkal. A város népessége csökken a statisztikák szerint, ergo a lakások kihasználtsága is.
Amiről beszélsz, az a minőségi hiány. Erre lehetne a megoldás az, hogy felújítom a lakást. De a valóság az, hogy nem akarják felújítani, mert nem akarnak lakásban lakni.
Abból a szempontból igazad van, hogy hiány van a városban olyan ingatlanokból, amiben az emberek élni akarnak. Mert ők olyan ingatlanban akarnak élni, amiből mindig is hiány lesz a városban (családi ház kerttel). Erre nem az a megoldás, hogy az aggloba költöztetjük őket (a már említett problémák miatt), hanem az, hogy az igényeiket rakjuk vissza a reális szintre.
-
Tasunkó
senior tag
Pl. az esztergomi vasúti vonal szinte HÉV-ként üzemel, modern kocsikkal.
86 perc az 53km. Ezt modernnek nevezni, úgy 1890-ben talán. Gondolom világít az ajtónyitógomb, amikor már csak olyat kapni, így nem lehet kallantyút használni, de a szellemiség ami a 37 km/h-t modernnek nevezi, azzal teljesen tárgytalan értelmes infrastruktúrát elképzelni, talán egy kisközséget 3 utcából, de egy milliós nagyvárost, ez ilyen mindfuck. Erről lehetne sorozatot csinálni, úgy hogy történet lenne, de csak a valóság, nem szabad semmit kitalálni, mert a fikció túl földhözragadt lenne.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
Tasunkó
senior tag
A vasúti síneket felszedni, és aszfaltot ráterítve 2 egyirányú bicikliutat, amin lehetne kismotorral 50km/h át, és a betegeknek és időseknek, meg egy kis motoros szerelvény ami mehetne 37 el hogy meglegyen a modern élmény. Egyébkény sok helyen le lehetne cserélni a síneket bicikliútra, és akkor vasat eladhatná valami vállakozó, mindenki jól járna az ország is működne.
Kérek egy számot a jútútú
-
veterán
Nem tudom, hogy mit néztél, de 64 perc a menetidő. És igen, ez ilyen, ha sűrűn vannak a megállók, az bizony ezzel jár. Még fel se gyorsul a vonat bizonyos helyeken, már áll is meg. Nézd meg, hogy 2 megálló között jellemzően csak pár percet közlekedik: [link]
De mondok ennél rosszabbat: a 17-es villamos kb. 15 kilométert tesz meg 50 perc alatt. Akkor most ez a villamos szar? Nem, mert közben megáll 50 helyen.
Erre a paradoxonra akartam célozni korábban:
- Ha sűrűn rakod a megállót, akkor törvényszerű, hogy hosszú lesz a menetidő. Még ha maglevet raksz alá, akkor is.
- Ha ritkán rakod a megállót, akkor rövidebb a menetidő, de nem attraktív az utazóközönségnek, mert utána sokáig tart megtennie a hazáig tartó utat. -
E.Kaufmann
addikt
-
ROBOTER
addikt
Mi köze van a modernséghez annak, hogy egy vasútvonalban nincs egy 100m-es egyenes szakasz, mert dombok között megy, sokszor a lakóházaktól méterekre?
Ha korrigálnák a pálya nyomvonalát, abból világfelháborodás lenne. Ha nem állna meg ennyi helyen, abból is.
Amúgy a 65 mióta egyenlő 86-tal? Ez valami újfajta matek?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz E.Kaufmann #87 üzenetére
Ez ugye a fonódó villamos, szóval átszeli a várost. Az, hogy kell-e 50 megálló akkor releváns, ha te pont olyan helyen laksz, ahol nincs. Szóval egy ilyen kérdésre nehéz válaszolni.
Ugyanez a vonat esetében. Ez egy elővárosi vonat, így is kb. településenként 1 megálló van. Klotild/szabadságliget kivétel. De ezek azért nagy települések. Érdemi javulást amúgy nem jelentene, ha kivennék őket, cserébe kényelmetlenség.
-
Tasunkó
senior tag
Igen, akkor rosszul írták a cikkben. Régen, 10+ éve akartam utazni vele, azóta a fejemben van de akkor 2 órára jött ki, azóta nem jött számításba, és most csak átfutottam hogy áll, de félrevezető lehetett a cikk. Egyébként mondhatnám erre, hogy lehetne más ritmusban indítani expressz szerelvényeket, de oké mert lehet nem lenne rá igény, illetve ha 25 perc lenne a menetidő egy expresszel, lehet az igény is megnövekedne, de ez meg komplex, tehát rendben van, így hogy nekem nem kell nembánom.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
E.Kaufmann
addikt
Lecsökkentenék 30-ra, átlagosan fél kilóméterenként lenne egy, ha a legszerencsételnebbül esik, akkor is legfeljebb 250 métert kellene gyalogolni a közeli megállóhoz (vidéken hidd el többet kell a távolságihoz, ha munkába megy az ember). Fonódó, a tv állandóan nyomatja, de nem értem, most kalács vagy villamos?
Népharag. Na ezért (is) kapott 2/3-adot elsőre kormányunk és pártunk, mert vártunk volna ilyen nem mindenkinek tetsző, de hosszútávon hasznos változásokat, de az idő mást mutat...[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
veterán
válasz E.Kaufmann #91 üzenetére
A megállók amúgy jellemzően útkereszteződésekben vannak, ott meg úgyis megáll a vili a lámpák miatt. Szóval ez ilyen, ebben ennyi van, nem lehet gyorsítani.
#90Tasunkó
Van expressz talán Vörösvár-Nyugati között, ott a kocsik is sűrűbben járnak, mert ki lett építve a 2-vágány. De szerintem kapacitás szűkössége miatt nem nagyon lehetne sűríteni a teljes vonalon.Lényeg a lényeg: a valóság nagyon gyakran rárúgja az ajtót az elképzelésekre. Egy tökéletes világban nyilván kötött pálya menne a szomszéd utcába, ahonnan csak haza kell sétálnod. Persze mindenképp a szomszédba, ne eléd, merthát az zajos. Mert ugye mindig csak a szomszédnál legyen zaj, szmog, szemét, nálam ne. De a gyors, olcsó, fasza, tiszta tömegközlekedés legyen közel.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Rengeteg olyan hagyomány, adottság van az infrastruktúránkban, amit nem lehet a lakosság egy jelentős hányadának érdeksérelme nélkül megváltoztatni. Ez egy ilyen műfaj. Meglepő dolgok állnak egymással szemben, pl. zajvédelmi okokból elkerülni egy sűrűn lakott települést vagy természetvédelmi területet, majd emiatt 10%-kal több energiát elpuffogtatni, annyival több gumit elkoptatni, füstöt/fémport a levegőbe ereszteni stb.
Visszautalva az általam indított témára (amiből szerintem egészséges vita lett) egy Budapest-Budakeszi (Zsámbéki medence) kötött pálya kialakítása kb. armageddont okozna a budai területen, ha elkezdenék kisajátítani a területeket + évekig megbénulna a közlekedés. Ettől még végig lehet vinni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz E.Kaufmann #94 üzenetére
Oké, akkor máshogy fordítom. Ez a buli kerülne mondjuk 1500 milliárd forintba, és megkönnyítené talán 30-40 ezer ember életét. Ebből fel lehetne mondjuk újítani az összes kórházat az országban, és felszerelni vatta új gépekkel. Melyiket választanád?
Mert ez a közpénz dolog ilyen. A torta nagysága fix, azt lehet osztogatni. És most tekintsünk el a lopástól, ebből a szempontból az indifferens.
#95E.Kaufmann
Lehetne, persze. Csak ugye itt elég sok villamos jár. Aztán fél percenként váltasz? Az meg másnak nem tetszene, mert akasztja a zöldhullámot.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz E.Kaufmann #97 üzenetére
Ebből a kettőből választhatsz. Melyik legyen? És tegyük fel, hogy tényleg meg is valósul, amelyiket választod.
-
nubreed
veterán
Egy ideális világban... talán.
De a valóság az, hogy az egészségügy egyre jobban rohad (nézd meg bármelyik várólistát és hiába az új gépek, ha egyre nagyobb a szakember hiány...) és a tömegközlekedés sem fejlődik úgy enyhénszólva ahogy az jó lenne.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- Milyen légkondit a lakásba?
- Ford topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Óra topik
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen