- Windows 11
- Milyen NAS-t vegyek?
- DIGI kábel TV
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Aliexpress tapasztalatok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz dellfanboy #91346 üzenetére
Kedves fórumtársam!
Nekem elhiheted hogy akkor minden jobb volt. Fiatalok voltunk, éltünk az akkori lehetőségekkel. A családdal, meg egy Trabanttal, ami akkor sem volt a csúcs, bejártuk Franciaországot. Elmentünk Párizsba, Marszeilleszbe, egészen Cannig. Három hétből kettőt Franciaországban töltöttünk. Feleségemmel, meg két gyerekünkkel 5050 km-rt mentünk. Hazaértünk egyben, egészségesen. Nagy élmény volt.
Te vállalkoznál ma egy ilyen útra?
Mi megcsináltuk. -
dellfanboy
őstag
válasz KTMHobby3 #91351 üzenetére
gratulálok az 5050km túra teljesítményedhez.
én már idén voltam a nordknappon, és pizzáztam is nápoly mellett, és még a szezon felénél se járunk. szóval mit hoz a jövő azt még nemtudom, van sok tervennek mi köze a tokozott lánchoz? vagy mz-vel mentetek?
jobb volt ? hát akkor javaslom nosztalgiázz ezen még sokáigeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
KTMHobby3
tag
válasz dellfanboy #91352 üzenetére
Irigyellek hogy ennyi mindenre van időd és lehetőséged. Szívem szerint Veled tartanék.
Annak idején három utat is megcsináltunk a nejemmel egy 150-es MZ-vel, egyszer a Rügen szigetekre, kétszer a Bolgár tengert partra. Több ezer km, de a lánccal nem volt probléma. Sajnos mással igen, ha érdekel, szívesen megírom Neked.
-
FeniX-
aktív tag
Mindenkinek hagyjuk meg a nosztalgiázás élményét.
Dellfanboy, majd ha mi is "odaérünk", ahova KTMHobby, nekünk is szép lesz ez a mostani - szerintem elég vacak - korszak.(én a kovidhoz - mint dátum - kapcsolom azt, ahogy az elmúlt pár év kicsit szürkébb, szarabb.. szintén szubjektív vélemény, személyes történések alapján)
A személyes élmények mindig megfűszerezik és sok év távlatából minden szebbnek hat.
Lassabb volt az élet, élhetőbb.
Akkori mércével ezek a távok sokkal távolabb voltak. Kalandosabb volt.
Persze mindenkinek a saját kalandja a legjobb, legérdekesebb.Nekem is nagyon hiányzik a motor, de még tartom magam. Most fogok mindkét bicajomon láncot cserélni. ;-D
[ Szerkesztve ]
-
dinnye2023
újonc
Piaggio liberty 50 2t 1997, használtan vettem, most újítom fel. A variátoron akadtam el:
- a görgők fele féloldalasra kopott, de a variátor többi része hibátlan. A görgőket egyértelműen cserélni kell, csak azt nem tudom, hogy inkább érdemes-e az egészet kicserélni Top Performances TPR variátor GP Piaggio GP-ra, vagy valamelyik másik komplett, jó minőségűre.
Van-e valakinek tapasztalata erről? A gépet nem akarom tuningolni, esetleg még egy Naraku kipufogón gondolkodom. -
feco70
senior tag
Sziasztok! Kymco agility city 2t reggel indulásnál egyből indul, aztán le is áll, még kétszer megcsinálja aztán minden jó vele egész nap, aut szivatót kicseréltem meg a benzincsapot is. Tudnátok segíteni? Amúgy jól megy , csak ez a reggeli indulás nem az igazi
-
Honda567
junior tag
Scarabeo Kesztyűtartó zár kulcs bele tört ki lehet ezekből szedni valahogy?
-
csabi324
tag
Sziasztok.
Van egy Generic Ideo 50-es robogóm.2007-es.
Ma olyat csinált hogy mentem vele kb 10 km-et.
Aztán megálltam vele egy keresztedődésben és el akartam indulni aztán lefulladt.
Hörgött egyet és megállt.
Aztán kétszer sikerült beindítani gázzal,hebegett habogott és gázadásra leállt megint.
Aztán nem indult be.
Ott hagytam egy nagy áruháznál mert mentem dolgozni.
Most 4 óra körül érte mentem és beindult.
Mi lehetett a baja?
Na most nem tudom hogy van e hozzá köze de hidegen gázzal tudom beindítani de ahogy elveszem a gázt,elkezd dadogni az alapjárat és leáll.
Azt szokta még hidegen csinálni hogy felülök rá és egyből indulok vele hogy ne álljon le de ahogy elveszem a gázt,lassan visszaesik a fordulat és leáll hiába húzom a gázt.
Aztán nagy nehezen beindul és ahogy bemelegszik utána indul szépen.
Kiszedtem az automata szivatót,adtam neki áramot az akksiról(egyik vezeték + a másik meg - végéhez) de megsem moccan.
Gondolom ez azt jelenti hogy az tuti nem jó.
Na és az lenne a kérdésem hogy a szivatóhoz van köze hogy gázzal indítás után leáll vagy a szivatónak csak annyi szerepe van hogy beinduljon és utána szépen kéne neki járni?
A másik hogy mitől lehetett hogy fogta és melegen nagy hörgésre leállt és utána nem indult be?
A rossz szivatónak van köze hogy melegen leállt és nem indult be? -
csabi324
tag
Azt még hozzá tenném hogy hidegen nehezen és nem pörög fel.
Ahogy melegszik úgy nő a fordulat. -
Topikgazda
válasz csabi324 #91360 üzenetére
Annyiban lenne köze a szívatónak, hogy ha esetleg nem menni vissza amikor már üzem meleg, kis fordulaton (pl alapjárat) gázadásra leállhat. De nálad ugye már a hidegindítás is rossz. Amit leírtál abból arra is lehet következtetni, hogy állandóan rajta van, de az ellenkezőjére is.
Egy alapos karbi pucolással kezdeném. Utána tudni kéne, hogy hidegen milyen pozícióban van a szívató. Aztán szépen sorba.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Aprilia sr az jo motor? SOkat latok facebookon. Mik a megbizhato robogo markak,es tipusok? Nem akarom a gatyamat rakolteni.
-
Topikgazda
válasz venom8888 #91363 üzenetére
Az egyik legajánlottabb típus. Bár az sem mindegy, hogy milyen évjáratút veszel. Van belőle levegős és vizes, mina blokkos és piaggio is. Vizes piaggiot vegyél és a lehető legfiatalabbat amire van lehetőség.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
venom8888
őstag
válasz sityupityu #91364 üzenetére
Oh koszonom a tippeket. Piaggio van ra irva a kipufogo melletti blokkra, azt kell? Vizes, azt honnan tudom?
Ezek az elso az 350, masodik 430[ Szerkesztve ]
-
csabi324
tag
válasz sityupityu #91362 üzenetére
A karburátor tavaly lett ultrahangos mosóval kitisztítva.
Tisztítsam ki ismételten nem e szedett be valami koszt?
A szivató hidegen kitolt állapotban van. -
Zoli bácsi
őstag
válasz venom8888 #91365 üzenetére
Nem ismerem a típust, de a képek alapján a lámpák fölötti nyílás a vízhűtés miatt lehet kialakítva, mögötte lehet a hűtő.
Azért körültekintően vásárolj, nekem az jön le, hogy nem igazán értesz hozzá. Az nem baj, csak vigyél valakit, aki látott már pár robogót. Ezek sport robogók, kamaszok veszik, hajtják, tuningolják, nyelezik. Lehet hogy létezik, de a legtöbb hirdetett példány nem garázsban tartogatott "bácsimotor" Észnél kell lenni, ugyan egy autóhoz képest nem nagy összeg egy motorogenerál, de ha pl. el van menve a váz (én futottam bele ilyen pofonba) az nagyobb hiba.
Ezt teljesen jóindulatból írtam, hidd el. Ez a legjobb tanács, amit kaphatsz, keress ismerőst, aki képbe van, és vidd el magaddal. Az emberen motor vásárláskor egy bizonyos rózsaszín köd van, főleg ha tetszik a gép. Kell egy kívülálló, aki ha gyanús jeleket lát, közbelép. Vagy keress szerelőt, aki nagyjából átnézi vétel előtt. -
venom8888
őstag
válasz Zoli bácsi #91367 üzenetére
Koltsegesek ezek a robogok? Dolgozni jarni vennem meg, 3Km re jarok 1.5 clios diezel autommal.
Vagy melyik motort ajanlod nekem, ami koltsegmentes, igenytelen, es sokaig birja?
Aposom egy regebbi vespat vett.[ Szerkesztve ]
-
venom8888
őstag
válasz dellfanboy #91369 üzenetére
lehet 5
-
Zoli bácsi
őstag
válasz venom8888 #91368 üzenetére
Őszinte leszek, de gondolom ezt várod.
3km-re vegyél egy bicajt. Legegyszerűbb. Ha nem akarsz tekerni, egy villanyos bicajt. A legrosszabb, amit vehetsz, ez, amit nézel, egy 2T sport robogó. Mert fogyaszt, persze ezen a távon semmi nem fog arányaiban sokat enni, de annyi üzemanyagot elégetne szívatóval, mint a dízel autód.
Ha mégis robogóban gondolkodsz, bőven elég lenne...Sőt jobb lenne egy levegős 2T vagy 4T robogó. Hamarabb bemelegszik, és egyszerűbb, ezért lenne előnyösebb.
Ha robogó, akkor 2 irányba terelnélek. Vagy vegyél egy egybe lévőt, de leharcoltat olcsón. Újítasd fel, mindent kicseréltetni a hajtásban is. 2T motor új főtengely, henger-dugó 60-80e. ből meglehet alkatrészben Olyat vegyél, amihez van minden. Fekvő Minarelli...Azt hiszem ez a kulcsszó ....Aztán akkor évekig nem lesz vele gond. Másik, hogy kifogni egy keveset futott, fiatalabb gépet. Ami tetszik, fiatal és jó állapotú. De ez zsebbe nyúlós. Mindegyik használt valamennyire lutri.
Harmadik megoldás, hogy bővíted a keretet, és veszel egy akciós Keeway gépet: [link]
Ez a kínai már nem az, mint régen. Nem Honda minőség, de fele-harmada az ára, és eléggé megbízható a kínai technika mára. Többire ott a 3év gari. (De lehet 4.... Beszélték, hogy felemelik, mikor Benellimet vettem, akkor mondta a kereskedő.)
Amúgy Japán márkákon kívül Piaggio Liberty ami jó, sok posta használja európában. Van sok használt Kymco, ez Koreai, strapabíró, de alkatrészre várni kell heteket.
Ne típust keress, állapotot. Ha belefutsz egy "bácsimotorba",akár hagyatékból, 1500km-rel, garázsban takargatták...Én futottam bele ilyenbe, egy Aprillia Scarabeo 2T, idős bácsinál, újszagúan 1200km-rel.Garázsban ponyva alatt..Míg tököltem..1 napot...Elvitték.
Ez a véleményem, persze, szubjektív.[ Szerkesztve ]
-
venom8888
őstag
válasz Zoli bácsi #91371 üzenetére
En is neztem ezeket a Keeway eket,de ugy tudom,ocska kinai, hamar kopó alkatraszekkel,es rosszminöségüekkel. Amugy jol nez ki.
-
macilaci78
nagyúr
válasz venom8888 #91375 üzenetére
Arra a napi 6-10 km-re nem is kell naponta tölteni.
3 km-re ha se bicaj, se roller nem tetszik, akkor egy léghűtéses 2T 50 ccm robogó. A vizes kb be sem melegszik ezen a távon, a léghűtéses igen. A menetkomfortot nagyban emeli a nagyobb kerékátmérő.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
#TOTTI
őstag
válasz macilaci78 #91350 üzenetére
Sikerült még feljebb menni, végsebességben (104km/h), végáttétel még csak ez után megy be, de megvárom a végleges karburációt. Préshézag 0,81mm-re csökkent, legfinomabb talptömítés ment be, 0,1mm.
Karburáció szegényes nyélen, de még a héten megkapja a 92-es főfúvókát.
Direkt szűrővel 95-ös jó, erősebb is, de utcára HANGOS! Szörcsögő szörnyeteg, elnyomja a kipufogó hangot is. Azt kivettem.
-
Honda567
junior tag
Yamaha Neos 50-es Főfékhengerbe karmantyút nem tudok szerezni sehol 6,5 ; 11 ; 4 a méret.
Nem tudjátok honnan lehetne rendelni?
Van még egy kinai utángyártott főfékhenger ahoz is kellene 2db
5,8 ; 13 ; 3,8
7,8 ; 13 ; 4,3 méretben. -
venom8888
őstag
Sziasztok. Ha 2 utemu robogot veszek,akkor kevergethetem a benzint az olajjal?
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest