- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Mikrotik routerek
- SQL kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
válasz Hieronymus #21 üzenetére
Bár a lengéscsillapító se off-the-shelf, de azért azoknál is teljesen standard megoldások vannak, minőségtől, árkategóriától függően. Onnantól kezdve meg már egyáltalán nem űrtudomány "megtervezni". Érdemi hardveres újítások ma már nem nagyon vannak (pár gagyi szenzor az nem az), az autók az elmúlt bő 20 évben érdemben nem nagyon változtak. Több lett a szenzor (ami amúgy nagyon fontos!), meg valamivel hatékonyabbak a motorok, de nagyjából ennyi.
Eleve nem úgy működik amúgy egy új gyár(tó) indítása, hogy pl. Musk felvesz ~100 pályakezdő mérnököt, akik még az életben nem láttak autót, hanem eleve olyan szakemberek lesznek nála, akik mondjuk már 10-20 éve is lengőkarokat, kerékíveket meg hűtővizet terveztek. Ma pedig már amúgy bármit megtervezni és kivitelezni is sokkal gyorsabb, mint mondjuk 20-30 éve volt. Számítógépes tervezéssel akár 1-2 hét alatt többet érhetnek el, mint 40-50 éve kézi tervezéssel.
Egy gyártósor normális PLC vezérlése persze valóban nagyon nehéz, akárcsak a hatékony, zavartalan működés megszervezése, de azért egyik se megoldhatatlan feladat.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Attila0
őstag
válasz Hieronymus #29 üzenetére
Az dolog hogy a benzinmotorban karburátor helyet injektor van. (Már 20 éve is az volt) De, a motorblokk szerkezeti felépítése azóta sem sokat változott.
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Hieronymus #31 üzenetére
"Akár igazad is lehetne. Mi változhat az elektromos motor felépítésén?"
Te hoztad fel példának a belső égésűeket. Én csak arra válaszoltam hogy hogy SZERINTEM még húsz év távlatában sem akkora változás, mint amekkorának te gondolod.
-
Attila0
őstag
válasz Hieronymus #34 üzenetére
"A működési fázisokat kevered az ütemmel. A kétütemű motorok is tartalmazzák a fázisokat."
Hol írtam fázisokat?
"De a Wankelnek nincs dugattyúja ezért a nem értelmezhető az ütem fogalma ezekre a motorokra."
Jó, akkor nevezzük háromszögű vezérlőtárcsának. Az viszont igaz, hogy működését tekintve valóban inkább hasonlít egy kétütemű motoréhoz . Tehát hiába bizonygatni az ellenkezőjét annak hogy ebben is ugyanúgy megvan a négy munkaütem.
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Hieronymus #37 üzenetére
"Te rendszeresen az ütem szót használod. Az ütemek a dugattyú mozgásirány változásainak számát jelöli. jelölik, két munkavégző fázis között."
Persze hogy az ütem szót használom. Hiszen a szaksajtóban sem kettő, vagy négy FÁZISÚ belsőégésű motorról írnak. A fázis, inkább az elektronikában használatos szakkifejezés. Pl. háromfázisú villanymotor.
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Hieronymus #39 üzenetére
Persze hogy nem, hiszen a nevéből is következik hogy KÉTÜTEMÜMOTOR azaz, az eső kettő ütem a dugattyú alatt, a maradék kettő pedig a dugattyú felett keletkezik. 2+2=4 Hol van itt a hiba?
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Hieronymus #41 üzenetére
„A dugattyú alatt csak a levegő üzemanyag keveréket pumpálják át az égéstérbe.”
Nem, mert az általad linkelt ábrán is világosan látható, hogy már a keverék beszívása is a dugattyú alatt történik.
„A sűrítési fázis a dugattyú felső holtpontjáig tart a hengerben.”
Látom ettől a fázis szótól nemigen tudsz elszakadni, pedig sem Nikolaus August Ottó, sem pedig Rudolf Diesel nem ezzel a kifejezéssel írták le a találmányuk működési elvét. Na, mindegy, akkor biztos ők is hülyék voltak hozzá. Szóval az is csak részben igaz hogy csak a dugattyú felső holtpontjáig tart a hengerben hiszen ahogy te is írod részben már a szívás után lefelé haladó dugattyú elkezd elősűríteni.
„Ha nagy lenne az elősűrítés akkor sok üzemanyag pocsékolódna el az átöblítéskor.”
Ez igaz, de sajnos még így sok elégetetlen üzemanyag megy veszendőbe, ezért sem terjedt el széles körben
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
válasz Hieronymus #29 üzenetére
"Korábban linkeltél egy ábrát, az autók külsejének hasonlóságáról. Nagyon jól látszik, a külső formák néhány, közös fejlesztésen keresztül alakultak ki."
Igen, nagyrészt a praktikumon és a fizika törvényein keresztül . Értelmezhető legyen a légellenállás (=hatékonyság), de azért maradjon masszív, és amennyire lehet, balesetbiztos a karosszéria, meg persze legyen némi hely az utasoknak és a csomagoknak is. Több változó ugyan, de összességében nagyjából egy (forma)irányba mutatnak a végén. Már csak ezért is ekkora a hasonlóság. Nem nagyon van új a nap alatt.
"Ezek a fejlesztések sohasem olcsóak. A gyártók csoportokat alkotva finanszírozzák meg fejlesztéseket."
Tudtommal ez (többek között) többnyire a motorfejlesztésekre is igaz, és viszonylag kevés (valós) fejlesztőlabor van. A legnagyobbak persze lehet, hogy full egyedül dolgoznak, valamilyen fajta fejlesztő/kinetikai laborja a valamivel kisebb gyártóknak is lesz, de az közel sem olyan, mint ~nulláról fejleszteni. (Persze a korábbi fejlesztéseket, akár saját, akár nem, is lehet reszelgetni. Csak nem feltétlenül éri meg.)
"Nem elég egy dizájnt lerajzolni. A formát ellenőrizni kell. például légcsatornában."Szerintem ezeket manapság már inkább CFD-vel csinálják. Vagyis a munka kezdeti fázisait CFD-vel, mert az egyszerűbb és gyorsabb, a legvégén pedig marad(hat) a szélcsatorna, mert az a tuti.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Z690 + i9-12900K + 32GB DDR5 6600MHz + ingyenes országos házhozszállítás + garancia
- SednaEarfit XELASTEC for AirPods Pro! Legjobb gumiharang Airpods pro modellekhez!
- Különböző típusú és méretű illesztékek/gumiharang/ Ha a kényelmet és hangminőség fontosnak tartod!
- Ulanzi FM01 hordozható ködgép, füstgép, ÚJ
- AsRock X570 Phantom Gaming-ITX mini ITX - AMD Ryzen 5800X CPU - Corsair Vengeance RGB PRO 2x16GB RAM
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs