Majdnem csinált egy böngészőt az Adobe

Kevin Lynch
Kevin Lynch

A Macromedia 2005-ös, 3,4 milliárd dolláros felvásárlása után az Adobe gondolkodott egy internetes böngésző készítésén – árulta el a CNET News.com egyik újságírójának Kevin Lynch, a szoftvercég műszaki igazgatója. A koncepció az volt, hogy egy saját, azokat teljes mértékben támogató browserrel lendíteni lehetne az újonnan megszerzett webes technológiáik – köztük a Flash – elterjedtségén. „Felmerült, hogy saját böngészőt készítünk, hogy kiszélesítsük a webes lehetőségeket” – árulta el Lynch.

A tervet végül azért vetették el, mert nem volt arra biztosíték, hogy a program kellően széles körben elterjed és elégséges részesedést szerez a piacon. Hogy az Adobe vezetőinek óvatossága megalapozott volt, igazolja a Google példája is. „Merész lépés volt a Google-től egy saját böngészővel előállni. Rajongok az innovatív megoldásokért, de vajon lesz valaha is a Chrome-nak 80-90 százalékos részesedése? Ezt elképzelni sem tudom” – mondta Lynch.

A cégvezető szerint bölcs dolog volt inkább olyan használható platformok fejlesztésére koncentrálni, amelyre mások építkezhetnek. „Elég böngésző van már a világon” – magyarázta.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Adobe

Azóta történt

Előzmények