Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #56013 üzenetére

    Mivel magyarázod a másik két helyszínen történteket?
    emberi kognicio, irodalma van, hogy bizonyos tekintetben mennyire rossz donteseket hozunk. kognitiv teruleten erre van megfelelo tudomanyos metodika, nem veletlenul szajkozza mindenki a double blind lenyeget.

    Ebből is látható, hogy ha hibás a jel azt az aszinkron rendszer nem tudja kijavítani, úgy kerül a DAC bemenetére, ami azt próbálja feldolgozni és abból igen érdekes torzítás fajták alakulnak ki, ami hatással van a végső kapott, analóggá alakított hangra, ezért egy jó minőségű kábel sokat javíthat a helyzeten. De mi a helyzet az Ethernet kapcsolattal, ott mit tud befolyásolni egy kábelcsere?
    Semmit. Nem torzitas lesz a vege, hanem szetesik es feldolgozhatatlanna valik a jel mert visszaalakitas utan jellemzoen nem bitek formajaban van tarolva az adatjel, hanem mondjuk abbol komplexebb reprezentaciokent. Nem analog jelrol beszelunk, az ottani berogzodesek nem ervenyesek. Nem lesz kevesbe teltebb a hang, sipolni fog vagy egyeb sulyos hibat / csendet fog produkalni. UDPnel (aszinkron atvitelnel) is lehetseges hibajavitas, egy masodeves infos ossze tud rakni megfelelot ami mondjuk 50%os packet loss mellett is seamless eredmenyt ad. Tetejeben a jelenlegi bandwith es latency mellett barokkos tevedes, hogy nincs ido ujrakuldesre es hibajavitasra*. Esetleg az eszkozbe kell nemi cache, amit persze le lehet hagyni, de akkor az az eszkoz a szemetre valo. De otthoni eszkozre eleve TCP, aztan ha handshake error van akkor handshake error van, ld HDMI.

    Btw, wifin logo audiolejatszoknal meg eljonne az apokalipszis, ha etherneten nem tudjuk megoldani a bitperfect atvitelt.

    Bocsi mindenkitol. Ethernetnel az OSI/ISO fizikai reteghez annyira nem ertek (az a mernokok dolga), viszont hibaturo elosztott rendszerekkel van tapasztalatom. Ertsd, pontosan tudom, hogy hogy megy at az adat es mi tortenik bithibanal, mit lehet es mit kell korrigalni, hogy lehet UDPvel megoldani a hibajavitast, illetve magasabb szintu implementacioknal mi a helyzet.

    * 20ms halozati latency kb normalis WiFi 6al is (az itthoni rendszer alapjan), Wifi5os eszkozzel ilyen max 40-80 koruli ertekeket mertunk csaladtagnak suboptimalis elhelyezessel. Halokabellel 100Gben 20 eve az osszes BMEs koliban -kolik kozott is- mar 20 alatti latency volt. egy medialejatszo meg nem a dj keveropult aminel fix roundtrip time van es nem lehet mondjuk berakni eleg delayt mondjuk egy ujrakuldesre ha az error correction nem tudja megoldani. error correction meg eszkoztol fuggoen kotelezo, pl barmilyen androidos eszkoznel muszaj a nyelv tulajdonsagai miatt foglalkozni a hibakkal, de ez mar 10+ eve Javanal is igy volt. ha egy halozatos jateknal meg lehet oldani X idon beluli valaszt UDPt hasznalva ugy, hogy a game state nemkorruptalodik mikozben a szerver egy masik orszagban van, akkor nehogy mar barki is elhigyje, hogy par meter standardot tudo kabel ket azonos halozaton logo eszkoznel barmilyen kulonbseget jelenthet.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák