-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
-
kirjak
aktív tag
válasz rob210 #56001 üzenetére
Apósom szerint 1.6 dci ig bezárólag jók a renault dízel motorok. Bosch szervízben dolgozik Ballószögön. Kb 15-20 éve. Az 1.5 dci első szériájának is volt még hibája de azt javították, kiforrott már rég.
A renault szalonban is ezt mondták a hülye kérdéseimre. Kis fordulaton nem volt megfelelő a kenés elmondásuk szerint az első szériás1.5 dci-nél.
A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #56003 üzenetére
Sry, de ezt szerintem a dízelt nem szeretők mondják.
Teljesen használható, még télen is 5,5 alá vihető a fogyasztása is... Hosszú távon országúton meg 5 alá.
De természetesen nyilván nem 1200-as fordulaton kell sanyargatni. Nem bojracereknek való, de azért a 240Nm-rel lehet közlekedni.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #56005 üzenetére
Én azért mondom eezt, mert tapasztaltam milyen a laguna kombiban az 1.5 DCI
konkrétan egy ilyenben ültem, vezettem is.Elismerem, hogy nem vagyok diesel párti, de minden ellenérzésemet félretéve sem volt meggyőző a menetdinamikája. (kb. azt hozta amit az én 18 éves 1.6 benzinem a kisebb könnyebb kaszniban)
Pedig csak ketten ültünk benne, és nem is volt megpakolva.
Nagy a kaszni ennyi, ezen nincs mit szépíteni.
az 1.6 os változó geometriás turbóval már kellemes volt, de igazán a 2.0DCI az ami viszi is.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#32577792
törölt tag
válasz rob210 #56006 üzenetére
Én leírtam párszor, azt gondolom tárgyilagosan az 1.5dci-t L3-ban. Nem vagyok már olyan, akinek fontos, hogy pirostól indulva 10mp-el hamarabb érjek a másik pirosig
Menetdinamikában semmi különbség az 1.9 dci (nem változó geom. turbós) L2 és 1.5dci L3 között.Előbbi motorja csendesebb vagy finomabban jár.
Tény, hogy nyugodt autózásra való, de jó a váltója, így nincs probléma. De ha már megpakolva nézem, akkor érződik. Mivel mi szeretünk/nénk sokat járni túrázni, kerékpárral is, ezért lett optimalizálva. Előzéskor alulról is húz, nem kell annyira pörgetni.
Nyilván optimálisabb a 2.0dci, ezt senki nem vitatja. De 5-5,5 l a fogyasztása. Nem 7-8. Nagyon tetszett volna a 4Controllos, automata, de rohadt drága volt, - ha volt - baromira lestrapált volt sok. Elég nekünk bőven, de tuti, hogy a következő automatás lesz, lehet, hogy hybrid.Ha egyszer lesz időm és Neked is, megbeszélünk egy időpontot, találkozunk, átnézed a verdát - ha vállalsz - kipróbálod és akkor lesz összehasonlítási alapod egy picit erősebbel és nem kombival
-
rob210
Topikgazda
válasz #32577792 #56007 üzenetére
Én nem mondtam, hogy nem vállalható, csak gyenge.
Egy dieseltől, nem ezt várja az ember, vagy úgy fogalmazok, hogy én nem ezt várom.Mint írtam menetdinamikára kb. ott van mint az én benzinesem én is ezt a tempot ülöm meg, tehát van létjogosultsága, csak az új vevőnek akinek nincs ismerete ezekkel tisztában kell lennie.
Családi autónak gondolom nem rallyzni veszi, hiszen ez volt a kritérium, családi kombi mindenképpen.
Azért egy megpakolt kombit az Érdi emelkedőn megnéznék az 1.5 dci vel, csak tapasztalat szerzés céljából.
Amikor nyaralni mentünk, 2 felnőtt 2 gyerek full csomagtartó (sedan) az 1.6 klímával már érezhetően gyengécske volt, szerintem a lagu is hasonló lenne. 5 ből vissza is kellett pakolnom 4 be ahol tette a dolgát, de erölködött szegény.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #56008 üzenetére
2.0 kell oda. Családi autónak sem vennék ilyet, mert nem lehet vele biztonságosan előzni, alföldre még elég lehet, ide a hegyekbe kevéske...nem szeretnék ilyennel emelkedőn kamiont előzni, pedig az itt a napi rutin része, ha csak nem akarsz beállni mögé a sorban, sok helyen van nekik kapaszkodó sáv és látom az 1.6TDI Passatokat, 1.5 Lagunákat kínlódni a kamion mögött, kimegy a kamion mellé és nem gyorsul.(14-18%-os emelkedőkről van szó)
Sokan mondják, hogy nekik nem kell erősebb, de az első kiránduláson a hegyekbe érzik, hogy nem jó ez így.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #56008 üzenetére
Az enyém kombi, de az utak legalább 95%-ában viszont kb. üres a csomagtartó(a legtöbb autósról ez elmondható), a néhány megpakolt alkalommal meg kibírja azt a pár emelkedőt 4. vagy 5. fokozatban. 100-zal vagy 130-140-nel utazni elég az 1,5-ös is.
De ha pl. rendszeresen járnék a 44-es úton, ahol kell rendesen előzgetni, ha haladni akar az ember, akkor tuti, hogy legalább a 150-es 2.0-át vettem volna.(#56009) Mágus2 : persze, hogy nem szereti a hegyeket, de még oda is csak akkor nem elég, ha nyomulós vagy.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
polonic
félisten
Na akkor én nem tudom, milyen lesz a grand scenicben az 1.6 dci.
Mondjuk a mostani 1.2-es 8 szelepes puntohoz képest biztos rakéta. -
#32577792
törölt tag
válasz rob210 #56008 üzenetére
Ebben igazad van, terhelve érezni, két személy nem probléma.
Akkor vettem észre, mikor a két bicikli fen volt a horgon, csomagtartóban pedig a ruhák, kaja, táska stb.
Mentünk dombos részre, ahol igen, vissza kellett váltani. Na ezek után vittem el gyúrásra.
Így már nincs vele akkor se gond. Ha valaki venni akar, azt mondom gondolja át mire használja, próbáljon ki mind a kettőből.
Csodát nem kell várni egy pici dieseltől azt gondolom, de az, hogy egy ekkora kocsit visz és 6 alatt, az azért nem rossz
Benzinest nem találtam olyat, ami megfelelt volna. Keveset megyünk helyben, így nekem nem probléma az utánégetés
De Ha lesz másik, vélhetően hybrid lesz, de nem tervezek egyenlőre váltást. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Én arra lennék kíváncsi, hogy ez a fos (mert már mást nem tudok írni róla) Koleos, amit írtam is, hogy lehet ennyire optimalizálatlan gané?
175 LE-val szárnyalnia kellene, de ezt még az 1.5 dci Laguna-val van egyszinten kb.. Ma megint vezettem és elég sokat, majd 300km-t reggel óta, de ehhez képest az én Talisman-om (1.6dci initiale edc paris 160Le) egy Ferrari! A Lagunához meg nem is hasonlítom.És utána olvasva, teszteket nézve ez valóban ilyen, nem a srác autójával van a probléma. Mondtam is neki, hogy én azonnal vinném tuningra, kerül, amibe kerül, vagy eladnám.
[ Szerkesztve ]
-
kirjak
aktív tag
Svájcban élek, sokat utazom emiatt a hegyekben, szerpentin akad bőven. Viszonyítási alapom a 2.0 hdi expert peugeot céges autóm, és az előző verdáim közül talán az 1.6 benzines g astra ecotec .
Sport fokozatban igazi élmény az 1.6 dci 2017 es megane (130 ló csak de nekem bőven sok/elég)
Következő nekem is automata lesz a sok dugóban araszolás miatt.[ Szerkesztve ]
A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T
-
szasanyi
félisten
Tudja-e vki honnan lehet olcsón (akár használtat) beszerezni 265600004R típusú, jobb hátsó prizmát? Fluence-hoz kell, de Megan és talán más típusban is van ilyen. Az az igazság, hogy 7k-t sokallok egy ily kis sz@r műa. darabért, de a helyi francia autóbontóban nincs.
Nyugati az ország, de keletre tart. Már megint... Nálunk visszafelé jár az óra?
-
AMD Power
titán
Ettől sem vennék autót.... ,hogy lehet ilyen képeket felrakni?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Pete55555
addikt
Sziasztok!
Megane I Classicról szeretnék 1-2 kérdést feltenni, remélem tudtok segíteni.
Lenne egy 1.4 16V példány, 177e km-el (papíron) amit nézegetek, igazából sokat olvastam már a típusról, de 1-2 dolog nem tiszta.
Fogyasztás adatok érdekelnének első sorban. Legtöbbet városban használnám, dinamikus "stílusban" de azért nem padlógázzal, piros lámpánál kigurulva...stb.
Illetve rozsdásodásra mennyire hajlamos ez a széria?Egyelőre ennyi, előre is köszönöm a válaszokat
...Szeretem leracsniztatni...
-
rob210
Topikgazda
válasz Pete55555 #56022 üzenetére
Szia.
Azt hiszem ebben tudok segíteni
Bár nekem 1.6 16v van.Az autó a rozsdára csak akkor hajlamos, ha törve volt, tehát, ha rozsdásodást látsz valahol, akkor hagyd ott a kocsit.
Az egyetlen hely ahol el tudja kezdeni a rozsda, az a küszöb eleje, mert ott van a víztálca kifolyója és azt nem takarítják ki időnként abban összeül a dzsúz.A problémás része mint minden első szériásnak a hátsó híd a torziós rugózás miatt!
Ha beleállsz a csomagtartóba vagy beleülsz és behintáztatod, semmilyen hangja nem lehet.
A legkisebb surlódó recsegő ropogó hang esetén is készülj rá, hogy 70 ezer a felújított hátsóhíd plussz a szerelés.Az 1.4 16V szerintem max 8 körül elvan, de ha dinamikusan akarsz vele közleekedni pörgeted akkor a 10 litert sem szégyenli benyelni. Ez valóban vezetési stílustól függ.
Nekem az 1.6 elvan most ilyen időben is 7.1 el.
Nyáron pályázós hósszúakat menős időszakban volt már 5.9 is, de ez az enyém! Ez nem jó összehasonlítási alap.Renault power
-
gergo5991
őstag
sziasztok, megvolt az első utam (300km) a megane 3massal (1,6 16v), nagyon pöpec az autó, 5 sebességes, megy szépen, jól rugózik, csendes nagyon, még ki kell tapasztalnom hogy falukon 3masba vagy 4esbe menjek 50el, olyan 1800 fordulatnál van 4esben 50nél, 5ösben 90nél olyan 7-8 liter a fogyasztésa, 80nál 4,5 liter, mivel még kezdő vagyok úgy se taposom még neki a gázt. Volt mellettem egy kisérősofőr neki bár dizeles kocsija van, de mindig mondta hogy 2500 nál már váltsak fel, Szerintetek igy jó ezen a benzinesen vagy jobban meg kell pörgetni?
másik dolog: ez egy jó 4kmes emelkedő elég durva, itt 4esben mentem de padlógázzal és alig akart 2200 felé pörögni a motor, 50es éles kanyarban beváltottam 3masra azért, de na, azt hittem jobban fog menni a kocsi, pedig csak 2en ültünk benne. Szóval kérnék egy kis segitséget vagy kiindulási alapot hogy meddig pörgessem a motort, durvább dombon melyik sebességbe mennyi fordulattal menjek
válaszokat előre köszönöm, kép nemsokára jön
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz LamerGyuri #56021 üzenetére
Ki vesz ilyentől autót... !?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
rob210
Topikgazda
válasz gergo5991 #56026 üzenetére
Benzines 4ezerig el lehet pörgetni igaz én is 2500 nál szoktam elváltogatni, mert ott már el is lehet.
A lényeg, hogy 1200alá ne menjen amikor feljebb váltasz.
Az terheli a főtengelyt meg a csapágyait.Amúgy ahol nem gyorsul és kevésnek érzed ott válts egyet vissza nem agysebész dolog.
Renault power
-
baluka6
aktív tag
válasz rob210 #56028 üzenetére
Benzines úgy jó, ha pörög, persze csakis is üzem meleg motornál!
Pl: a Megane 2 1.6 4.-be 160nál tilt, állítólag! Sokan elfelejtik, hogy nem dízel, érdemes megnézni egy teljesítmény görbét, hogy ég is hol adja le a nyomaték és teljesítmény csúcsot.Más: Ugye az én autóm volt az, ami alatt Rob több feküdt, mint a saját ágyában.. De jelentem a kormánymű csere feltette az I-re a pontot. Most olyan az autóm eleje, mint ha új lenne. Még kap hátra 2 lengéscsillapítót és öröm-boldogság. Bár kicsit gáz, hogy 100.000km után komplett új futómű kell...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #56028 üzenetére
Nah, ez jól sikerült...
Eddig nem is figyeltem, csak azt, hogy kapom az üziket ...ma hozzák az olajat. A párommal rendeltettem meg, mert nem voltam itthon és nem is volt időm erre a napokban, igaz mentségére legyen mondva, hogy k...ra nem ért hozzá, én meg rábíztam, de lényegében én baxtam el, mert két email-t is küldtem haza az olajokról, hogy most xado lesz és nem a motul, hát neki mégis sikerült berendelni a motul-t.
Kihozták a csomagot még csodálkoztam is, hogy 30 ezer helyett, "csak 24 ezret" kellett fizetnem.
Mentségére legyen mondva, hogy jó mann olajszűrőt és légszürőt is rendelt hozzá, de oljszürőből én a múltkor bevásároltam egész évre, igaz nem mann, de mindegy a lényeg, hogy a lagunába valók.Szóval, újra motul 3, max 4 hónapig, utána meg majd jön ez a xado. A motul frankó, legfeljebb hozzáborítok másfél flakonnyi verylube turbo-t. Aztán meglátjuk tud-e még javítani a motul selymes kenésén...
-
Yoshida
aktív tag
Sziasztok, én lennék Steve haverja, én nézek kombikat. Meg is tudtam hogy 1.047.000 a kár előtti értéke a kocsinknak, tehát elvileg annyit kapunk.
Mindjárt kédeznék is: [link]
Csak én látom úgy, hogy az első, és a hátsó lökhárító színe elüt a kocsi többi részétől? Ez 10-év után normális, gyári állapot, vagy fújva lettek biztosan? (igazából nem zavar ha csak a lökhárító volt sérült, de indokot ad tüzetesebb átvizsgálásra)
-
Josi
aktív tag
válasz Pete55555 #56022 üzenetére
Nekem igaz Berline van, de a motor ugyanaz. Én már 200e km fölött járok és 2 hónap múlva nagykorú lesz a bocim.
Nyáron országúton hosszabb utak alatt simán lehet 6 l alatti fogyasztást elérni.
Szombathely- Szeged távon már sikerült 5,6 l átlagot elérni. (nem pályáztunk. )
Autópályán 6-7 l között fogyaszt, városban táv és forgalomfüggően 7l körül.
Télen mindenre rátehetsz legalább +1 litert.
A motorháztető eleje ami még szokott rozsdásodni, még ha nem is volt törve.
A trafókat valószínűleg már kicserélték benne, ha nem, akkor 4 Beru, és nem lesz több gond vele.
Kényelmes és hálás autó, ha megkapja a karbantartásokat.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
válasz Yoshida #56032 üzenetére
Szerintem ez teljesen rendben van.
Mármint menj el és nézd meg, mert a műanyag lökősön, tök máshogy csillan a fény mint a fém kasznin.
Sokan hitték már azt jó állapotú autóra, hogy törve volt, aztán élőben meg elismerték, hogy szép.Ez amit linkeltél képek alapján nekem teljesen rendben van.
De a megvásárlás után a költségeket ne felejtsd el.
Okoskerék, vezérlés, összes szűrő, hosszbordás szíj, generátor szabadonfutó, szíjfeszítő, vezetőgörgő, olaj és fagyálló csere.
Ez férjen bele a megvételi átírási és egyébb költségekbe.
Nem tudom mennyit szánsz a kocsira, de ha hosszú távra tervezel vele, ezeket mindenképpen meg kell ejteni.Renault power
-
Steven
addikt
beugrottam a szervizbe és behoztak egy kocsit, hogy csúszik a kuplung lentebb látható a téli gumi ..srácok röhögve mondják nem a kuplung csúszik hanem a kerék
Szomorú hogy ilyennekel járnak az utakon aztán főleg ,hogy lehet pont egy ilyen öl meg
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
salieri.
őstag
-
rob210
Topikgazda
válasz Yoshida #56037 üzenetére
Az okoskerék csere olyan mint a vezérlés csere magyarán ha cseréled a vezérlést akkor érdemes kicserélni, hiszen úgy jó ideig nincs vele baj.
De ha lecserélteted a vezérlést majd 10ezer kilométer után meghal az okoskerék, akkor megint kifizeted az árat a cserének is nem csak az alkatrésznek.
Ha lent van minden maga a kerék kicserélése nem képez költséget, normális szerelőnél.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- 3D nyomtatás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Horgász topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- DIGI internet
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen