-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rika
csendes tag
Sziasztok!
Érdeklődnék,hogy 1.4, 8v,k7j700 motor vezérlés cseréjére rávehető valaki itt a fórumon?
Esetleg segítene benne nekem? -
sesomaru1989
aktív tag
válasz #30581504 #64000 üzenetére
Szia.
Az egy külön csatlakozo ami más.fejegységebe nem kompatibilis.
Van hozzá átalakito viszont, huszonpárezer forintért.
Kerres rá google-ba. Biztosan fogsz találni megfelelöt. Ha meg szerviz szereli be a fejegységet, márpedig csak ugy van rá gari, akkor ök is tudnak adni, vagy rendelni hozzá. -
sonny007
tag
válasz BigBlackDog #63875 üzenetére
Úgy néz ki kezd a lista kevesebb lenni.
Az 1. kérdés-hez esetleg megbízható online bontót tudsz linkelni nekem, vagy akár ahonnan te is vásárolsz? (ha persze van online webshopjuk.) (#63876) LamerGyuri
A 2. kérdésemre megkaptam a választ. Köszönöm (#63876) LamerGyuri
A 3. kérdésemre megtaláltam a megoldást. Ugyanis az öveknek semmi baja nem volt, csak tele ment rengeteg morzsával, és valami pici cipőfűző darabka szorult mind a 2 övbe bele, amiket kibírtam takarítani így ezek is tökéletesen működnek.
A 4.-re köszönöm a kielégítő választ, igaz még nem álltam neki, de ha lesz sok szabadidőm és nem kell az autó mindenképp megnézem. Köszönöm (#63875) BigBlackDogMár csak erre az 1 kérdésre várok valami segítőkész tanácsot
5: A szervokormány folyadékját miként lehet lecserélni? Merre találok leengedőt (ha van). Ha nincs akkor hogyan tudnám lecserélni?!
-
gergo5991
őstag
sziasztok, azt szeretném megkérdezni ha erős fagyok jönnek, érdemes a havat leseperni a kocsiról, vagy hagyjam rajta úgymond a hó megvédi a fagytol (gondolok itt arra hogy az ablakok körül a szigetelés ne fagyjon szét )? 1-2 hétig nem lesz használva most a kocsi
-
rob210
Topikgazda
válasz Gabady #63980 üzenetére
Mi volt csinálva a kocsival?
Testhibának tűnik, olyan mint ha nem kapná meg a relé a negatívot és ezért az ecu sz.rik működni.
Amikor meg te kapcsolod megy.
Én ilyen irányba mennék el.
Illetve mérd meg hol tűnik el az áram.
Mert amíg az ecu nem kap feszt a reléről nem is fog beindulni.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz sonny007 #64009 üzenetére
Hét jut eszembe egy fontos dolgot még tudni kéne, hogy egyálltalán van-e benne?
Mert a thalia pont az az összvér amiben 3 féle szervó van.
Teljesen elektromos, hidroelektromos, és hidrós.
Az elktromosnál nincs mit cserélni, de ez kiderül gyorsan csak inditáskor nézd meg a műszerfalat, ha ott van egy sárga kormánykerék visszajelző gyújtáskor akkor elektromos.
Ha hidrós akkor a segédszíjnál keresd a generátor felett.
Ha elektrohidrós akkor vidd el szerelőhözRenault power
-
rob210
Topikgazda
-
zibo73
aktív tag
Sziasztok!
2004 1.5 dci hez milyen termosztátot vegyek?
Melyik a bevált márka?
Köszi! -
FRENK1988
veterán
válasz sesomaru1989 #64010 üzenetére
Az en Scenicem is igy megy
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
zibo73
aktív tag
válasz sesomaru1989 #64017 üzenetére
-
diablo1984
veterán
válasz sesomaru1989 #64016 üzenetére
Okoskerèk van benne, azaz vezèrlèsmódosító, ami bizonyos fordulatnál vált....
-
gergo5991
őstag
létezik k4m v8 as motorkód? neten alig találok róla valamit, műszakiba ez van bejegyezve
megane 3 1.6 16v 81kw[ Szerkesztve ]
-
sonny007
tag
válasz sesomaru1989 #64010 üzenetére
Szia. Szerintem normális 100-nál a 3 ezres fordulatszám. A Thalia 1.4 16V-nek is ennyi a fordulatszáma.
-
sonny007
tag
válasz rob210 #64012 üzenetére
Szervóra gondolsz? Az biztos van benne mert eszméletlen könnyű vele a kormány fordítása. Szervó folyadék is van benne mert annak a szintjét szoktam ellenőrizni. Viszont az kizárható, hogy elektromos mert gyújtáskor nem jelenik meg a sárga kormánykerék. Így marad az utóbbi kettő valamelyike.
[ Szerkesztve ]
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #64011 üzenetére
Áttanulmányoztam az autó kapcsolási rajzát, az ECU bekötését stb...
A főrelé 30-as kontaktusára megérkezik a 12V, ahogy az kell és NC kontaktban van a 87a lábbal, ami a motorvezérlő 4-es lábához csatlakozik, itt kell hogy kapjon 12V-ot, ez eddig jó.
Ha behúz a relé, átkapcsol 87-es kontaktusba, és ez van összekötve az ECU 19-es lábával, ahova kéri a kapcsolt 12V-ot(gyujtás után).
VISZONT és itt jön a csavar a dologban....
A relé 87-es kontaktusa át van hidalva (gyárilag) a 86-os kontaktushoz, ami a behúzótekercs pozitívja. 85-ös kontaktust kimértem, van rajta negatív.
Szóval úgy tűnik a dolog, hogy az ECU-nak kéne a 19-es lábon, ahol várja a kapcsolt 12V-ot, adnia egy impulzust, hogy behúzzon a relé....
A relé és ECU között a vezetékeket kimértem, nincs szakadás, jó.
Igazából ha hekkelni akarnám, akkor a reléhez be kellene kötnöm egy gyujtáskapcsoló utáni szálat és kész, működne a dolog, de nyilván valami oka van, hogy nem húz be a relé, a gyökérokokat szeretném megtalálni.Csatolok pár képet.
[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
rob210
Topikgazda
válasz Gabady #64028 üzenetére
Megfordítom a kérdést, a gyújtáskapcsolót megnézted és ott minden jó?
Mert amikor a kulcsot elfordítod akkor kap delejt minden, utána ha tovább fordítod akkor kezd el indítózni.
Tehát a gyújtáskapcsoló hibát kizárhatjuk?
Mert akár az is lehet, hogy ott van valami gigszer és amikor te kapcsolsz a relén akkor ezt a hibát áthidalod.Renault power
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #64029 üzenetére
Ezt leszámítva, hogy ez a relé nem húz be, minden rendben van, minden működik, úgy ahogy kell, így a gyújtáskapcsoló hibáját kizárnám...
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
rob210
Topikgazda
válasz Gabady #64030 üzenetére
Na de mi alapján zárnád ki?
Ki van mérve , hogy amikor ráadod a gyújtást hol milyen változás lép életbe?
Nem kötözködök, csak én már jártam, úgy, hogy minden jó minden jó aztán kiderült, hogy a gyújtáskapcsolóban volt egy kis kosz és nem kapcsolt. Márpedig ha az nem adja le akkor a feszt amikor kell akkor a reelé utána már nem fog behúzni, mert az nem folyamatosan kap áramot csak egy pillanatra és utána behúzott állapotban marad a következő jelig értelemszerűen hiszen a relé feladata ez.A másik: a relé hiba kizárt?
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #64031 üzenetére
Akkor a gyújtáskapcsolót még lecsekkolom. Relé hibát kizárom, mert 3 relével is próbáltuk és a szindróma ugyanez.
Szerk:
Azért zárnám ki a gyújtáskapcsolót, mert az ECU-n kívül minden életre kel, meg ha a főrelét manuálisan meghekkelem, akkor be is indul az autó, jár szépen. És nem tartom valószínűnek, hogy minden életrekel kivéve egy dolgot, ha a gyújtáskapcsoló szar. Max a gyújtáskapcsoló után....[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
utólagosan is BÚÉK a kedves topic társaknak!
Én most elköszönök, kilépek a Renault tulajok köréből. A ronccsá tört autóm eladtam, az árából egy pici és öreg Fordocska lett véve végül.
A kapott segítségeteket és építő hozzászólásokat köszönöm szépen. Jó csapat vagytok!Külön szeretném megköszönni Robinak, hogy rá a lehetőségekhez mérten lehet számítani és igyekszik lelkiismeretes lenni.
Sziasztok!
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #64034 üzenetére
Sok sikert a kocsihoz, a twingo miatt meg úgy is jössz még néha ide.
Renault power
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Sziasztok, én pedig beköszönök (csak hogy egyensúlyban maradjon a topik), 2018. májusa óta használok egy, édesapámtól "levedlett" 2001-es Mégane Alizé-t (1.6 16V). Első saját, eddig a biciklire esküdtem, de ahogy öregszem, egyre kevésbé tolerálom a hidegben, sötétben tekerést a téli időszakban.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
huniross
tag
válasz rob210 #64026 üzenetére
Laguna2-ben milyen kormány szervo van? Elektromos? Múltkor írtam a motorleállásos gondomat, ott nekem az első jel az volt, hogy elment a kormány szervo, ugyanis nehéz lett a kormány. Nem értettem, mert menet közben történt, az autó sebességben volt és gurult. Ekkor gyorsan félre húzódtam és le akartam állítani a motort a start stop gombbal, erre beindult!!! Máig nem világos, mi történt, nagyon bambán néztem az biztos.
Sárga kormány lámpa nem rémlik, hogy lenne gyújtáskor.Szerk.: 2000 cm3-es benzines.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
huniross
tag
Lenne még egy dolog, ami édekelne, bár kicsit off...
Nem nagyon használom a lagunát, garázsban áll, ami nem fűtött. A Lidlben vettem egy pofás kis töltőt, amit állítólag állandóan rajta hagyhatom, mert mikor fullra feltölti az akkut, átáll csepptöltésre, ami nagyon jó az akksinak. Eddig ok, működik is a dolog.
Nagyon régi gyakorlatom volt, hogy ha töltőre teszem a kocsit, akkor nem szoktam sem az akkut kivenni, sőt a kábeleket sem kötöm le. Most az új töltő használati utasítását véletlenül elolvastam, azt írta, az autó utasításait kell betartani, amit megtaláltam a homloklemezen, miszerint töltőt csak akkor csatlakoztassunk az akkura, ha a sarukat leszedtük előtte. Hat éve használom a kocsit, minden további nélkül felraktam eddig töltőre, saru levétel nélkül, de most már parázok. Sikerült már valakinek így hazavágni esetleg a kocsit? Mert nincs kedvem minden alkalommal rádiót, ablakot tanítgatni, de traileren szerelőhöz vinni még annyi sem...Köszi
-
#89309696
törölt tag
Üdv.
Új fékek bejáratásához vagy normális használatához ötletek, tippek? Nem akarom, hogy idő előtt ganyéra menjen vagy rosszul kopjon, nem volt olcsó (full szett Bosh).
-
#89309696
törölt tag
válasz huniross #64044 üzenetére
Nem szerviz, maszek rakta be. Csak azért érdekelt, mert az előző fékekről dobtam ide fotót régen és arra azt mondták, hogy a pedálsimogatás miatt kopik el olyan rondán, mert a rozsdapöttyöket végig csak súrolja rajta és nem lekotorja. Ebből arra következtetek, hogy határozottan kell használni, nyilván nem a gumit ledarálva, pláne mivel az is új.
-
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #64043 üzenetére
Kettő kérdés.
Csak a tárcsa és a betét lett cserélve vagy szakszerűen ki lett cserélve a csúszócsapok újrakenve a dugatyúk átjáratva a fékfolyadék lecserélve?
A fék kb. 1000km alatt kopik össze úgy, hogy a 100% os teljesítményét le tudja adni, addig a satufékeket kerülni kell!
A bosch jó választás volt nekem még nem volt belőle garanciális problémám.
Viszont ezt a féksimogatós dolgot ki mondta neked? Ha jól van összerakva egy fék akkor azt elég simogatni is, nem kell kinyomni a padlólemezen a pedált.Renault power
-
huniross
tag
válasz #89309696 #64045 üzenetére
Azért írtam, mert én úgy jártam, hogy tárcsa cserék után, nem volt még 1000 km a tárcsákban kellett egy lendületesebbet fékeznem a pályán. Nem volt padlófékes, abs-es fékezés, csak a normálisnál nagyobb. A tárcsa elhajlott, onnantól rázott a kormány kegyetlenül. Mivel kb 1 hónap és nem egészen 1000 km volt a csere óta, gariban kicserélték, mondván biztos gyári hibás. Ezután sajnos a következő nagyobb fékezés már egy éven kívül volt, de nem volt 5000 km az új tárcsákban, ez is elhajlott, de nem volt már garancia rá. Új tárcsát kellett megint feltenni. No ezekkel már nem bántam kesztyűs kézzel, olyan 500 km után egy elhagyott úton olyan 60 as tempónál direkt nyomtam egy padló féket, hogy ha ez is rossz, romoljon el akkor, és viszem is vissza. Nem lett semmi, sőt azóta nyáron az osztrák pályán 150 ről kellett állóra fékezni stau miatt, azt is könnyen vette, semmi gond nem lett. Állítólag anyagukban nem túl jók az utángyártott tárcsák, azért mennek tönkre. A Bosch biztos jó, esetleg egy kis vasalás után 100% ban használhatónak kell lennie. Ja a két sz@r tárcsát Renault szervízben tették fel, a harmadikat már nem mertem rájuk bízni.
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #64046 üzenetére
Folyadékot cserélte az előző tulaj néhány éve a csövekkel együtt, így azzal nem lett foglalkozva. Tudom te szívvel-lélekkel csinálsz mindent és ezt is kicserélted volna, de mi nem, nem láttuk értelmét. Azon kívül minden kuka, hátsó munkahengerek és bovdenek is kuka. Korrekt szerelő, minden meg lett csinálva ahogy kell.
Szóval akkor ne satuzzak feleslegesen, gondolom hőterhelés miatt. Nem is akartam, azt nem is szoktam mert legyilkolja a gumit.A simogatást úgy értették, hogy ne álljak a féken 200 métert, ha egyszer 100m alatt is le tudok lassulni nem durván. Nem az erőkifejtésre értették. Az előző fékeket valami ilyesmi használat koptatta le az előző tulajoknál "azon pihentették a lábukat".
Nyilván néha meg kell racsingolni ésszel, mert különben minden is beáll az autón (ahogy a motor sem szeret egész életében 1800-on közlekedni), erre voltam igazából kíváncsi hogy mikortól lehet határozottabban lassulni, szóval 1000 Km.molnarpeter
Gondolhatod mi lesz itt ha elterjednek a villanyautók az egypedálos használattal. "Új" fékek mennek majd kukába, mert nem lesz használva, mikor meg tényleg kellene akkor reccs.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Viccrovat
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Hegesztés topic
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Gaming notebook topik
- Revolut
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs