- PHP programozás
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Invitel (TV, internet, telefon)
- Milyen NAS-t vegyek?
- Windows 11
- Max
- Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Milyen routert?
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Motorbeindítás után mikor elalszik az ABS lámpa, hogy minden oké. Olyankor az ABS tömbben a villanymotort is megpörgeti, hogy nincs-e beállva? Vagy az nincs ellenőrizve?
[ Szerkesztve ]
-
MPeter87
őstag
Sziasztok,
Megane 3 coupe 1.4 TCe vásárlásánál miket kell alaposan megnézni?
120-200e km között a szervizeknél az olaj és szűrők cseréjén kívül miket kell és ajánlott cserélni?
Vezérlés úgy tudom, hogy láncos. Ezt milyen időközönként célszerű cserélni és kb milyen költséggel lehet számolni?
Mik a gyenge pontjai? Futómű mennyire nyűgös?
2.0 TCe-ből kevesebb van és drágább is, de ez is birizgálja a fantáziám. Ez a motor mennyire megbízható?
Előre is köszönöm a választ a sok kérdésemre. -
rob210
Topikgazda
válasz MPeter87 #67007 üzenetére
Mindent. Pont ez a kikométer szám az amikor mindent cserélni kell. Láncos ez talán az egyik olyan tce ami még az ajánlhatóak közé tennék. A teljes futóművet át kell nézni. Láncnyúlás alapján vezérléscsere. Szívósort le kell venni és szelepeket ellenőrizni, mennyire vannak bekokszolva. Sok dolgot kell ellenőrizni rajta. A közvetlen befecskendezéses motorok minden konszernnél kényesek.
De van ami messzire kerülendő és van ami vállalható.
Az 1.4 a vállalhatók között van.Renault power
-
alexander12
aktív tag
Kinéztem egy két literes benzin gáz üzemű Grand scenic privileg autót 2004-es. Meg szabad ilyet venni? 😁 Mire figyeljek a kipróbáláskor? 😁
kíváncsi, OP8T
-
benvolio
őstag
Sziasztok!
Probléma van a géppel (Megane I. 1.4 8v), ha tudtok adjatok tippet mit kéne megnézni. Szóval elindultam a kocsival és kb. 20m után leállt! Újra próbáltam indítani de semmi. A kulcsot elfordítva nem gyulladnak fel a szokásos visszajelzők és nem is indítózik! Ami nem gyújtás függő, lámpa, stb. az működik, tehát akksi jó. A kis biztosítékokat megnéztem, nem találtam kiégetett, bár nem tudom, hogy egyáltalán itt van e olyan aminek köze van ehhez, mert a táblán nem láttam olyan jelet ami a gyújtásra utalna. Előre is köszi, ha valaki tudna tippet adni mit és hol nézzek meg!
Üdv! -
Gabady
aktív tag
válasz benvolio #67012 üzenetére
Akku melletti nagy biztosítékok, vagy ha az is jó, akkor valszeg a gyújtáskapcsolód mehetett tönkre.
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
benvolio
őstag
válasz Gabady #67013 üzenetére
Most nem vagyok otthon, hogy megnézzem, majd délután. A motortérben van valami elektromos doboz abba néztem bele, de semmi elváltozást nem láttam. Ha a kapcsoló rossz azt lehet látni ha kiveszem? Vagy még valami vezetékre gondoltam, hogy leeset valahonnan, hogy nem kap áramot, de nem tudom hol és mit nézzek meg.
-
Gabady
aktív tag
válasz benvolio #67014 üzenetére
Ott pár relé van, a befecsinek, AC-nek meg a ventillátornak, esetleg klímának, illetve ehhez tartozó bizti. Fent az akkunál van pár nagy késes biztosíték, ott szeret eloxidálódni minden, aztán okoznak jó nagy fejtöréseket. De én a gyujtáskapcsolóra szavaznék mindenképp.... Ki kell mérni egy multiméterrel.
[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
nyalifali
aktív tag
Ma találtam kesztyűtartót egy közeli bontóban ami színben is stimmel.
Míg utaztam, konstatáltam magamban, mennyire rendben a kocsi, és ehhez nagyban hozzájárultatok TI itt a fórumon.Csak megköszönni jöttem.
VaNmIT
-
Gabady
aktív tag
válasz nyalifali #67017 üzenetére
Amúgy a rugó elfáradt, eltört, vagy csak szimplán meggyengült ? Ha utóbbi, akkor szerintem ha húznál a rugón, hogy feszesebb legyen, megoldódna a gond.
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
#89309696
törölt tag
-
nyalifali
aktív tag
válasz Gabady #67018 üzenetére
Szia, elég megbonthatatlannak tűnt a szerkezet (számomra), érzésre törött (vagy átugrott/kiakadt), semmi ellenállása nem volt.
Melegebb időben a legkisebb úthibánál mindig kinyílt, úgy értem ~10km 8-10x...
Vettem egy bontottat, lemostam, kapott egy szilikon felületet, novicsentóÁmár még szenvedek vele, csavarok kint, a bal hátsó valahogy nem enged, azt hittem egyszerűbb lesz a csere, látom a csere alkatrészen hol fogja, de valamiért nem enged.
Holnap jobban aláfekszem...[ Szerkesztve ]
VaNmIT
-
JanóManó
csendes újonc
Üdv mindenkinek
Van egy Laguna 3 ph2 1.5 dízelem. Elkezdett vacakolni a szellőzés, hol felpörgött a venti, hol vissza, random. Szinte első leállítás után soha nem kapcsolt ki, csak reset után. Mára behalt szellőzés. Legmagasabb fordulaton sem indult el. Ventilátor jó. Előtét ellenállás lehet a gond? Ez javítható vagy kuka?
KöszönömErika9
-
nyalifali
aktív tag
De míg feküdtem anyós ülés előtt, feltűnt,hogy lóg itt-ott a tetőkárpit....
Mennyire melós kijavítani?VaNmIT
-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Van akinek ilyen váltógomb van fent ?
Mennyire jó minőség a gyárihoz képest? -
Gabady
aktív tag
-
-
Gabady
aktív tag
válasz nyalifali #67028 üzenetére
~30e ft kiszerelés, újrahúzás, visszaszerelés.
Az nem itt van... Mit kell aszisztálni ? Renault az is ?[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
sarkany01
tag
Sziasztok. Megtudná nekem valaki mondani mekkora a Laguna 2 kormányátmérője?
-
shifty!
senior tag
válasz LamerGyuri #67024 üzenetére
Szerk by fogyi: látom, hogy te a kapcsolókra vonatkozóan kérdeztél, én meg a belső térre válaszoltam. Mea culpa, de akkor már itthagyom
Én megcsináltam. Ebay-ről vagy AliExpressről, már nem tudom melyikről, de szinte lényegtelen, rendeltem egy 20 darabos W5W T10-es pakkot, a gyártó a "Safego" nevű, előtte és utána is számomra tökéletesen ismeretlen valami. Olcsó, működik, ennyi a lényeg.
A belső térben hibátlanul teszi a dolgát, cirka 10 perc kicserélni mindent, a lábtér világításoktól kezdve a térképolvasó lápmákonn át a csomagtartó világításig, szép erős hideg fehér fénye van, jóval jobban látható este a sötétben bármi a belső térben, mint a standard izzókkal, áldásos hatását főleg a csomagtérben élvezem.
Ellenben amit nem ajánlok, az a rendszámtábla világításba való behelyezés. Elvileg máködik a dolog, mert ott is ez a babszem izzó van bent, de ott, mivel érzékeny a LED és a foglalat is a párára, esőre, melegre, pikk-pakk megadja magát, szóval vagy gondosan minden indításnál megnézed, hogy ég-e, villog-e (és ha nem ég, vagy villog, cseréled), vagy azt meghagyod ahogy van.
Én cserélgetem szorgosan amíg van belőle, kék még nem szedett ki érte hogy jobban látja a büntiazonosítómat.[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
atosan
addikt
Sziasztok,
Megane 1/2 kombi tulajoktól kérdezném, hogy a hátsó hangszórókat cserélte már valaki? Ha igen, mire kell figyelni, milyent érdemes venni? Nehéz a kárpitot megbontani?
Vákaszokat előre is köszi!Maine coon
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Előre is sorry, egy kicsit hosszabb beszámoló a Laguna-ról, hogy mi a helyzet, bár alig van használva 1 éve már "szegényke".
600200 km után...
Bal hátsó rúgó eltört, kb mostanában, mert nem olyan régen lettek felrakva a nyári gumik és akkor még semmi nem volt vele., szintén hátul a két szilent elfáradt és végre volt időm megnézetni, hogy a bal oldali kézifék miért nem fog. A munkahenger bemondta az unalmast (szétesett teljesen). Már minden megvan hozzá rendelve, aztán jött a motorellenőrzés. A faszi elképedve mondta, hogy nem hiszi el amit lát, hogy szinte minden gyári állapotú az értékek, az injektorok is (én nem értek hozzá), valami 0.1-2 bar nyomáson voltak. Remélem nem írok hülyeséget és jól írtam.
Aztán kérdezte, hogy ez melyik típus, mondom a 130 lovas, de csak papíron. Ja, hogy meglett csippelve,...mondom igen.Aztán elmentünk egy próbakörre, mivel mondtam neki, hogy 110-nél (akkor lehet a legjobban érezni és hallani)van valami rezonancia, ami eddig nem volt, de ahogy elindította, azt mondta, hogy ez mindig jelen van (nagyon picit), csak annál a sebességnél érezni a legjobban. Na mint kiderült, a good year efficient grip gumikat lehet cserélni, mert mind a négy úgy kopik, pedig simán 85%-os állapotban vannak még, hogy ilyen érdes lesz, emiatt ez a rezonancia. Ami érdekes, mert tény és való, hogy kanyarokban kapott a pofájára meg pályán is, de akkor azt vonom le belőle, hogy ezek a gumik a tartós 200 feletti sebességet egyszerűen nem bírják, vagy a laguna alatt nem bírják mittomén szar az egész. Ettől függetlenül tapadásra ez a legjobb, amit használtam és ameddig nem volt/lett ez vele, csendességre is az egyik legjobb. Ez a gumi úgy betapad, mint még semmi, pedig volt jó pár típus a lagesz alatt.
Aztán a próbakörön, nagyon picit odalép, elsőre mond egy gyors hú-t...elmosolyodtam.
Még egy kicsit odalép neki, pfff ez jobban megy, mint a 150, mit 150 a 180 lovasnál is, aztán még jobban odalépett neki, a laguna belepasszírozott minket az ülésbe, ahogy szokta is, rögtön ugrott a mutató 80-ról 130 körülire 4-ben...
A ty a ú r is t e n ezt már ilyen szaggatva mondja. Mik az értékei most, kérdi? Mondom neki, hogy 223 le, és majdnem 500 nm, amikor megcsinálták, de én nem érzem, hogy ez valamit is gyengült volna az évek alatt. El volt képedve és azt mondta ezt inkább többnek érzi.Mindegy a lényeg, ahogy meg is ígértem az autómnak, ha 600 ezret átlépi mindent megcsináltatok rajta... és bár ő érez valami nagyon pici izét, amire a kettöstömegűt mondta egyből, de azt mondta, hogy ezzel ez bőven elmegy még több százezret is. Ez annyira jelentéktelen, emiatt nem érzem én sem. Ha sajátja volan, ő biztos nem cserélné ki.
Mindegy, ki kell cserélni, mert ott van régóta megvéve. Amiről lebeszélt, hogy a turbót is cseréljük, mert azt mondta, hogy egyszerűen felesleges és nem hiszi el, hogy ebben az autóban több, mint 600 ezer van.Szóval. Kettős tömegű és ezzel együtt a váltó is, bár semmi baja annak sem.
vezérműláncot is mondtam neki, ha viszem nézze majd meg, de azt mondta, hogy egyáltalán nem jellemző, hogy ezeknek bajuk lenne és emiatt szétkapni ez a frankó motort.
Futómű, amit írtam. De azzal mindig van valami ezeken az elszabott genyó utakon.
Szíj az összes hülyeségével együtt meg ilyenek.
Ami jobban zavar most, főleg az én vájt füleimet, hogy a Goodyear gumik (szerintem) nem tudják csak teljesen új korukban azokat az adatokat, ami fel van tüntetve.Nem is tudom, milyen gumikat vegyek rá.
A mercin gyárilag michelin-ek vannak és 19 coll ellenére is ég és föld, ahogy kijavítja ezeket a kicseszett utakat.
Talán akkor megpróbálom a mislenyeket, de szerintem a laguna durván kemény futóművének tök mindegy milyen frankó gumi van alatta.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz molnarpeter #67037 üzenetére
Ezt most mondod, hogy olyat kellene vennem, vagy a mercin az van-e? Ha kérdezed, akkor igen ez..
------------
szerk...
Sorry, megnéztem, super pilot sport van rajta, vagyis ez [link]
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #47371 üzenetére
Sziasztok!
2014es Méganeról az új családtagunk, a gyári 17es kerekeket 16osra cserélném - illetve a téli keréknek is tervezek egy acél szettet.
Gondoltam nem rakom át az 5 éves TPMS szenzorokat, veszek 8 újat, egyszer hozzátanítjuk az autóhoz és örülünk. Viszont úgy tűnik (renault szerviz állásfoglalása) hogy minden kerékcserénél be kéne mennem átprogramoztatni?!
Nem a szenzorokra sajnálom a pénzt (azt is tudnám másra költeni, de egy fene) - de nem azért tartok 2 szettet, hogy évente kétszer álljak sorba a gumicserés csúcsban, hogy ezt 4-5000ért átprogramozzák.Valami tanítási lehetőségről tudtok amivel OBD-n meg tudom magam is ejteni, vagy inkább keressek olyan helyet ahol kikapcsolják?
Köszi a segítséget!
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz molnarpeter #67042 üzenetére
205/60 R16 méretből ezek vannak, vagyis ilyen pilot nevezetű nem létezik.
Meg eleve a 210 végsebességűek ki is esnek.
Mondjuk, a laguna-t nem jó így összehasonlítani, hogy biztos jó lesz rá, ha a másiknál bevált, mert egyszerűen annyira kemény a futóműve, hogy még 60-as gumikkal is mindent érezni, ehhez képest a merci szinte siklik a 19-es peres gumikkal. Mittomén milyen lenne jó, sokat úgy sem lesz használva. De ha néha kijön a garázsból, akkor finoman "guruljon" nagy sebességnél is.[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
Hi, vezérlés:
Renaultban dolgozó szerelő szerint 400k km körül érdemes vezérlést cserélni.
Indok, nem a lánc nyúlik, az valóban örök darabnak tűnik ennél a motornál, hanem a lánckerekek fogai tudnak úgy megkopni, hogy extrém esetben láncugrást is tud produkálni.
Nagyon ritkán előforduló esemény, de azokat a fogaskerekeket érdemes megvizsgálni.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz MC Pite #67041 üzenetére
Szia, a megane-t nem tudom, de laguna 3-nál két kerékszettnyi szenzort lehet felprogramozni (téli/nyári).
Így nem kell programozgatni, csak egyszer.
A feltanításhoz és a kikapcsolásához is gyári vagy gyári szintű diag kell. Az előbbihez még egy plusz spéci eszköz is a szenzorok aktiválásához.
Úgy sejtem a megane esetében is ez a rendszer.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Robi81
tag
Sziasztok.
Megane 2 kacsa
Ma észrevettem a bal hátulja 1cm rel lejebb van mint a jobb oldala. Szemre csak a kerék járatnál latni belenézve hátulrol nem.
A rugó fáradhatott meg?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- BestBuy ruhás topik
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Építő/felújító topik
- Motoros topic
- alza vélemények - tapasztalatok
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen