- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Bittorrent topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Microsoft Excel topic
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
koax
tag
Az a helyzet, hogy azt az 1500km-t én tettem bele. Nagyon vigyáztam rá, nincs semmi baja. Csak 80ig mér de mentem már vele gyorsabban is. Alig fél éves.
Új ára: 500.000.-
Ki az a hülye aki ennyit kiad egy robogóért? -
NeoXon
csendes tag
válasz oceanearth #349 üzenetére
Valszeg nem jol kapja a levegot. Legszurot csekkold meg. Egyebkent nem tom jog-oknal pl. miert van ugy elrejtve a muanyag boritas ala a legszuro bemeno nyilasa. Ha folyamatosan hajtom a motort, egy jo ora utan elkezd levegoert kapkodni, es visszaesik a teljesitmenye. Ilyenkor le kell allni kicsit, aztan ujra jo lesz.
Egyebkent ti mennyi ideig hagyjatok hideg inditas utan jarni a motort, mielott utnak indultok? En kb. 1-2 percet szoktam, aztan az elso kilometeren meg nem huzatom meg, addigra bemelegszik, aztan utana mar megy rendesen.
Ez a fullszintetikus 2T olaj mit jelent? Ez kell legyen rairva a dobozara? Ha valaki tudna ajanlani egy konkret tipust, ami tutira jo bele, azt megkoszonnem. Ja, es a hajtomu olajcserehez milyen olajat vegyek? Oda gondolom sima motorolaj kell, nem 2T. Meg azt is jo volna tudni, hogyan eresztem le a regit (Yamaha artistic jog). Gondolom nem csak fel kell tolteni a faradt olajra ra... -
Topiccsendőr
addikt
Szerintem a légszűrőhöz semmi köze. Mi tud ott felmelegedni, amitől ne kapna levegőt? Valószínűleg a kuplungod melegszik fel. Én legalábbis ezt figyeltem meg a SuperZ-n. Az istenért nem akart úgy gyorsulni, mint hidegen. Fullszintetikust kérj egy benzinkutastól ő majd ad valamit. A hátsó kerekednél, lent a dobfék állítónál van egy csavar a blokkon, az a leeresztőcsavarja, de addig amíg nem fordul körbe a kilóméterórád, ne is nyúlj hozzá. Nehogy motorolajt rakj bele! Cipőt a cipőboltból, hajtóműolajt a hajtóműbe. Ez a kuplungmelegedés meg természetes, nem tudtok vele mit csinálni, csak ha vesztek rá egy tuninghajtóműházat- vagy mit, ami szellőzik, úgy viszont minden mocsok belemegy...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
oceanearth
őstag
válasz Topiccsendőr #350 üzenetére
ja
-
oceanearth
őstag
aham köszi én is erre gondoltam. egyébként sport légszűrőm van, vszínű beszedte a sok port, a szerelőm mondta is hogy ezt sokat kell tisztítani és befújni légszűrő olaj sprayel, úgylátszik megérett erre
én általában hagyom vagy 5-10 percig, mert nagyobb a henger meg elég sok a tuning rajta, utána 2 km bejáratás aztán ami a csövön kifér megsem állok 95-100ig
CASTROL TTS vagy CASTROL R2
ezek a legfjobbb olajak, csak az egyik megszűnt és a másik van helyetrte a 2 olaj ugyanaz csak az egyik már megsuzűnt sosem tudom melyik
[Szerkesztve] -
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #355 üzenetére
Nem tudom mi bajotok a széria légszűrővel, az több, mint jó... Ezek a sportlégszűrők, ha nem a szivacsosról van szó agyonütik a kétütemű motorokat. A benzint kiköpi rajtuk a karbi, máris fel van oldva a légszűrőspray. Én is próbálkoztam vele, de csak sz@rabb lett. Lassabban ment, mint a széria légszűrővel. Na ezek a sportlégszűrők az igazi nagy mókusvakítások, legalábbis a49-68cm3 kategóriában...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
oceanearth
őstag
válasz Topiccsendőr #356 üzenetére
hát nem tudom lehet, bár a szerelő ismerős és nem hiszem, hogy csak poénból rakta rá a légszűrőt ráadásul nem is kellett érte fizetnem. szvsz sztem ez is csak ilyen urban legend, de legalább a hangja az durva nem mintha anélkül nem lenne jó
-
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #357 üzenetére
Az meg a másik, hogy amikor napi kb 80 km-mentem, a széria szivacsot is másfél hetente kellett mosnom, nem tudom ti hogy bírjátok azzal a fém vacakkal...
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz oceanearth #357 üzenetére
Lehet, hogy a sportlégszűrőd került 3k-ba a széria meg 5k-ba?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
NeoXon
csendes tag
válasz Topiccsendőr #358 üzenetére
Huhh, nekem is szeria szurom van, es a szivacsot utoljara 2 honapja mostam, pedig jartam mar eleg poros helyeken is (szel az ut szelerol befujta a port, en is szetkohogtem magam, nemhogy a motor). Szoval akkor ezt nehany hetes rendszeresseggel erdemes megtisztitani, ha surun jarok vele?
Ja, es ez a legszuro spray pontosan micsoda? Nekem azt ajanlottak valahol, hogy finoman ''martsam meg'' olajban a szivacsot, persze ugy, hogy kozel se lehessen erezni, hogy olajos (tehat ne tocsogjon!), es akkor a levegoben levo apro szemcsek jobban fennakadnak, mint a sima szaraz szivacson. Ehhez akarmilyen olaj jo vajon? Vegulis direktbe nem erintkezik semmivel, a lenyeg, hogy jo nagy viszkozitasa legyen, hogy az ataramlo levego ne szedje ki belole az olajat, mert az nem esne jol a karburatornak / motornak.
Vagy ha a spray a jobb megoldas, akkor ilyet hol es milyen neven lehet kapni? -
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #345 üzenetére
nincs itt szó új dolog fejlesztéséről, egy nagyon eccerű dolog ez (a 4ütemü technikát nehezeb volt adoptálni robogóhoz Bővebben: link (a nevére rosszul emlékeztem, nem jetstream hanem strato charged)
sajnos a fejlett világban az emberek annyira kritikátlan fogyasztó robotokká váltak,hogy azt veszik amire a reklámszöveggel beprogramozzák őket.
nade nem offolom tovább a topicotwww.simson4t.hu
-
oceanearth
őstag
válasz Topiccsendőr #359 üzenetére
ezt te sem írtad komoylan
-
Topiccsendőr
addikt
Volt, amikor már éreztem a motoron, hogy elég poros a szivacs, akkor többet evett valamennyivel. Benzinben kimosod, rácsöpögtetsz 1 csepp olajat a közepébe meg a széleire nagyon nagyon keveset és jól összegyűröd. Ennyi az egész. De ha szétszeded, úgyis látod, mennyire mocskos. Be lehet lőni egy idő után, hogy hány kilóméterenként kell megcsinálni... A légszűrő spray meg a fém sportlégszűrőhőz kell, szivacsoshoz nem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #356 üzenetére
igazából kéne hozzájuk egy speckó ''illesztő lemez'', ami megakdályozza hogy az áramlási sebesség lecsökkenjen a kisebb ellenálású légszűrő miatt
www.simson4t.hu
-
simonzé
addikt
400 ropi sok pénz. Az Apriliák nagyon jók, de egy minőségi kétütemű olasz motorral hajtott Derbit újonnan megkapsz ennyiért. Annak 90 a vége a fojtás nélkül. Szerintem aludj rá egyet!
Mondjuk az Aprilia SR-ek nagyon jók! Ráadásul 3 év garancia van rájuk... Lehet hogy ebbe a PókOmbre mociba én is beneveznék?!?I don't fit in. I fit out.
-
Den
veterán
válasz oceanearth #349 üzenetére
nem 100% amit mondok, csak ötlet. egyik ok lehet kopott henger/dugattyú, a másik hogy ahogy felmelegszik a porlasztó megváltozik a benzin/levegő arány
www.simson4t.hu
-
simonzé
addikt
A két ütem kontra négy ütem párbajról ennyit mondanék:
''Szív...
Sürít...
Gyújt...
Kipufog...
Szív...
Gyújt...
Benntart...
Kipufog...''
Melyik kettőt lehetne ebből elhagyni?I don't fit in. I fit out.
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #368 üzenetére
szerintem sem , de máshol is használnak ilyen légszűrőket ahol szintén értelmetlen, ott egy ''velocity stack'' nevü ''lemezzel (amibe egy tölcsérforma van marva), akadályozzák meg az erőtlenedést, ami leginkább hirtelen gáznál jön elő.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
-
ngabor2
nagyúr
Elmentem ma a Hüse motorboltba Bővebben: link... csak hogy bonyolódjon a helyzet. Ott szép nagy a választék, van egy csomóféle távol-keleti robogó, egyik jobban néz ki, mint a másik. És viszonylag olcsó, 300e környékén van elég sok (300-350e). Ismét felmerül a kérdés: távol-keleti, vagy olasz? A következő, általam eddig nem ismert márkákból vannak jól kinéző cuccok: CPI, Sym Jet2, TGB (ebből több modell), Daelim S-five. Infó róluk? Állítólag azalatt a 3 év alatt, mióta forgalmazzák, nem volt velük panasz és probléma...
Az olasznak nagy előnye, hogy olcsóbb az alkatrész, viszont általában drágábbak maguk a motrok. Úgyhogy nagyon cifra a helyzet. Asszem addig fogom ezen rágni magam, míg meg nem lesz rá a keret, addig gyűjtöm az infót mindenről. -
Zenty
őstag
-
Zenty
őstag
Hup ezt el is felejtettem sr50 ven mellet azt hiszem ez teccik még:Bővebben: link
Igaz nem robogó ,de ha már 50 köbcentGuild Wars - Zenty a survivor
-
Den
veterán
daelimre, tg-re rákerestem, elég nagy cégek régóta gyártanak robogót, tgb pl. 1978 óta. taiwani, és koreai cégek, egyébként oem gyártástn is csinál a tgb valszeg ő is egyike azoknak akik a nagy japán márkák robogóit gyártják
http://www.dmc.co.kr/eng/
http://www.tgb.com.tw/www.simson4t.hu
-
oettinger01
őstag
nem tudom hallottatok e már a derbi nevezetű robogókról
ha valaki járt a motorkiállításon ott megcsodálhatta a derbi GP1 New Revolution nevezetű robogóját. A neten nincs rajta ez a fajta csak a régi GP 1 valamiért
Iszonyatosan feladta a leckét a derbi a konkurenseknek ezzel a robogóval, mert rengetek olyxan dolgot vezetett be a drebi ezzel a szériával ami megelőzi a konkurenseket, és maga a motor is eszméletlen gyönyörű! A fej idom olyan agresszív, mint egy R1-esnek, nagyon hosszú a tengelytávja, ezálltal nagyon lehet dönteni a mocit, kipróbáltuk az importőrnél. Yamaha aerox, Aprilia ditech mind komolytalannak tünnek ez mellett! Szerintem......A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!
-
ReDPiTTY
tag
de ez legalább itt áll a garázsban
Bővebben: linkEinstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”
-
ReDPiTTY
tag
válasz oettinger01 #381 üzenetére
az szomorú,bár ha a biztosító fizet,akkor még jól is járhatsz!fizet?
Einstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”
-
ReDPiTTY
tag
válasz oettinger01 #383 üzenetére
gp 1?az újat? az nagyon állat!
Einstein nagy igazsága: "Csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség.De a világegyetemben nem vagyok olyan biztos.”
-
Yaye
őstag
válasz oettinger01 #383 üzenetére
Mit lehet tudni erről a GP1-NR-ről? Jól értem hogy ugyanabból a gépből van 50estől 250ig? Mennyiért mérnek (majd) idehaza egy 50est ebből (ha kapható egyáltalán)?
-
ngabor2
nagyúr
Tehát a TGB egy elég jó név... akkor ezt megjegyzem, a Derbi mellett tartom versenyben. Mivel nagyon jó kinézetű TGB-k is voltak. Árban verik a Derbit, de ahoz meg olcsóbb az alkatrész. Menni folytás nélkül mindkettő megy legalább 70-nel, ami nekem bőven elég, sőt. Alapból pedig ha jól tudom, minden robi folytással kerül ki, amit az első kötelező szervízkor ki lehet hivatalosan, garanciavesztés nélkül vetetni. Tényleg, mikor van az első szervíz? Úgyértem mihez kötött? 1000km? Vagy x hónap?
A másik, amiben egyelőre vacillálok, az egy kötelező kiegészítő, a bukósisak. Szerintetek milyet érdemes venni? Szemüveges vagyok, gondolom emiatt a ''bebújós'' (bocs, nem tudom a rendes nevét, de biztos értitek, aminek az állrészénél is műanyag van) talán nehézkesebb, mert a szemüveget le kell venni felvétel közben. Viszont az áll nélküli verzió az van olyan biztonságos? Mondjuk nekem a kényelmetlenség ellenére a bebújós tetszik jobban, nem tudom, miért.
motoros kreszkönyv van valahol a neten? Csak úgy eszembe jutott, hogy talán nem ártana régi tudásomat felfrissíteni... -
Robi_73
őstag
válasz Topiccsendőr #331 üzenetére
A kipufogóba van behegesztve egy szűkítő, no meg 0,65-ös főfúvókával van lefojtva a motor. 500km-es szervíznél kiveszik a fojtást (kivágják), és 0.95-ös főfuvókát szerelnek be. Így fojtással, kb 1.6-1.8 LE-re leadására képes a motor ! A szervíz után várhatóan 5.5-8 LE leadására lesz képes a motor. A többit majd meglátjuk. A váltó 6 sebességes. A tesztek szerint, a fojtás kivétele után 90km/h körül van a végsebessége. A 3 lovas Simson SR 50-es mocim vége is, 80km/h környékén volt (van).
Robi73
-
oettinger01
őstag
igen létezik 250-es változata is és azt hiszem ugyan az a teste is, de még azt nem forgalmazzak csak pár hónap mulva. 675000 az ára ami persze nem olcsó de ha azt nézzük mit kap érte az ember akkor már nem tűnik olyan vészesnek. aa konkurenseknél jóval többet nyújt mind műszakilag, mind design szempontjából.
A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!
-
Yaye
őstag
válasz oettinger01 #391 üzenetére
675k? Az 50-es? Húbazz, az autóm nem ér annyit jóformán
-
ngabor2
nagyúr
No, utánanéztem a CPI-nek is, taiwani cég, 91-ben alapították... tehát kb. 14-15 év tapasztalat. A Sym pedig 50 éve van a pályán! Nem hangzik rosszul, valamelyik külföldi oldalon néhány jó értékelést is olvastam róla.
-
simonzé
addikt
A CPI megegyezik a Keeway-jel, csak más a forgalmazó, ezért más a neve. Pl. a Keeway Matrix = CPI Matrix. Szóval ez annyira nem menő.
A Sym asszem koreai, de nem esküdnék meg rá. Nem tudok róla semmit.
A TGB (The Golden Bee) valami maláj, vagy ilyesmi, de én nem bíznék meg egy Arany Méhecske nevű gyártóban...
A Daelim nagyon jó véleményeket kapott mindenfelé. Az koreai, és exportál blokkokat olaszo.-ba is... Azért ez sokat elárul.
Eddig nem a derbi felé hajlottál? Az nem olasz, hanem spanyol.I don't fit in. I fit out.
-
Yaye
őstag
válasz oettinger01 #393 üzenetére
Az a baj, hogy az árcédula még csak a prémiumságnak sem a garanciája. Az Aprilia szalonban megtapogattam a Mojito Custom-ot (=Habana), mert eredetileg azt akartam venni (pontosabban annak az egyszerűbb változatát). Azon is 600k-s cédula fityegett, de az az egész motor olyan gagyi, kínai érzés volt hogy nem is értettem. Mindenhol ócska műanyagok, a ''króm'' mindenhol csak foncsorozott műanyag, a kasztni szánalmasan reszketeg, még amiről az ember azt hinné hogy krómozott kormányszarv, arról is kiderül hogy egy rosszul illeszkedő, sorjás műanyagdarab... Műszakilag pedig a világon semmi különös.
-
ngabor2
nagyúr
De, a Derbi felé hajlottam, és még igen erősen versenyben is van a 3 év garanciájával...
Ha CPI=Keeway, akkor kiesett.
A Sym, mint írtam kb. 50 éves, taiwani cég. Ha ennyit tudok róla, az egy kicsi +nak elmegy, főleg, hogy 300e-be kerül egy igen pofás jószága a Hüsénél... (Sym Jet2) Az a -60e Ft elég meggyőző tud lenni, ha az ember hitelt vesz fel
A TGB-ről pár tesztben olvastam, hogy elég jó, az egyik 14''-os kerekű járgánya nekem is tetszik, de a többi se rossz.
A Daelim árcédulája igen közel van a Derbihez, úgyhogy csak emiatt került egy picit lejjebb, ha a többi kiesne, akkor marad a Derbi. -
Topiccsendőr
addikt
Szerintem az olaszok formatervezésben járnak az élen, de összerakni autót, vagy motort, azt nem tudnak. Olvastam egy tesztet, Benelli, Aprilia, Ducati és még valami motort hajtottak a versenypályán, természetesen mindegyiknek volt valami baja... oljcsöpögés, kitámasztó elhagyás stb. Ez azért gáz, mert 4 - 6 millába kerültek... Más... Alfa 166, 4 éves, volt már benne motorcsere, rohad a küszöb. ÉS ISMÉTLEM, 4 ÉVES!!!!
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- Autós topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Automata kávégépek
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- OLED TV topic
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- DUNE médialejátszók topicja
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest