- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Tárhely szolgáltató választás
- Milyen program, ami...?
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Bittorrent topik
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Madwe
nagyúr
válasz Micsurin #124998 üzenetére
Nem gyakori, 1-2 évente szoktak ilyen “napokat” tartani, főleg a rendszám nélküli kamu 50ccs robogókra mennek rá de motorokat is ki szoktak ekkor szedni azért.
Valszeg sose buksz le? Így van. Ha mégis, annak elég súlyos ára lesz.
Jogsi nélkül is sokan elmennek, nem a jogsi hajtja a gépet... persze azt egy sima ellenőrzésen is kiszúrják ezt meg kb sose ellenőrzik... -
Micsurin
nagyúr
válasz Madwe #125001 üzenetére
Honnan az infó amúgy? 3 motorosjárőr haver mellett még sose került említésre a téma max az, hogy smkp-t mérnek.
edit.: tök komoly kérdés mert az nkh is zömében mobil paddal mér ahol egy tisztes gép rögzítése már nem megoldható, felvetne pár kérdést...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Tamás9x
őstag
válasz Madwe #125001 üzenetére
Sose találkoztam velük pedig SMK-val átszeltem az országot keresztül kasul, és az utóbbi időben már közel 17HP volt benne. Nagy táskával, 110-véggel, a riogatással találkoztam, de egy fényképet sosem láttam, és ismerős sem tudott felmutatni bizonyitékot, csak a hallomást hogy itt mérnek, padoznak, és sehol semmi Április közepéről, Október végéig.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Xero
nagyúr
válasz A Zéé #124990 üzenetére
Ezert volt jo az emelt matek, lehetett menni kocsmazni ameddig a tobbiek szivtak.
Amugy a BSc-t egy evvel elotte vezettek be jopar helyen (2004) es 2005-ben lett widespread. Mondjuk epitomernokoknel siman el tudom kepzelni, hogy kesobb indult a szoporoller. Azt se hagyd ki, hogy az elso MSc kepzesek kb copy pastek voltak a harom evrol picit bovitve. -
csongi
veterán
válasz GTVili #125004 üzenetére
De most komolyan. Nem tudom.
Van egy A2 jogsija valakinek. Vesz egy korlatos motort.
Megmerik az uteszelen. Kiderul tobbet tud.
Akkor mi lesz?
Forgalmi rendben. Vagyis atment muszakin.
A tulajnak fogalma sincs mivan, hasznaltan vette.Vagy korlatlan jogsija van, korlatos motorja.
Itt mit csinalnak?
Azon kivul, hogy a biztositasi besorolasa mas, erdemi szabalytalnsag mi?
Hasznaltan igy vette.Foleg import jarmuveknel, ahol hatosagi szemle is van.
-
csongi
veterán
válasz RA541 #124977 üzenetére
Mennyi a sulyotok egyutt?
Milyen magas a parod?
Az utasnak nem lesz hosszutavon kenyelmes a kakasulon ucsorogni.
Ha mar turazas vagy ehhez kozeli elkepzeles van, mast neznek. 1.5 misibe belefer jopar tura vas is.
De ha sport tura kilakaitas jon be, akkor pl bandit 1200 vagy Gsx1250F.
Ezek 100Le, de utassal csomaggal a sor4 also fordulaton nem fog megvadulni, de menni fog ha kell.
Vagy V bolokkos nyomatekos valamik.
NT700V. Dl650, Transalp 700 ilyesmik. Akara a Varadero.De lehet nezelodni a propellereseknel.
R1100, 1150 RT.Persze esszel, mert ezeknel is kell ido mire megszokja a teljesitmenyt az ember. Elsore erosek azert.
-
Tamás9x
őstag
válasz csongi #125007 üzenetére
Ha nagyon nagy az eltérés feljelentés, kpm vizsga. De ilyet is csak kocsinál láttam.
De ott is vagy iszonyat hangosnak kellett lenni, vagy gyorsulgattál a városban, versenyeztél városon kivül... felnyittaták a motorháztetőt, de oda már durva dolgot kell elkövetni.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Xero
nagyúr
válasz csongi #125007 üzenetére
Szerintem rendszam le, mivel nem megfelelo a biztositas innentol, tehat fedezetlen, aztan utvonalengedely hazaig plusz egy 30-as csekk. Ezen felul meg siman kinezhet egy szigoritott muszaki is. Ha pedig nincs a kategoriara jogositvany azert is megy a da-da.
Szigoritottra anno egy xenonert is elzavartak egy csekkel megfejelve, szoval en nem szorakoznek ilyesmivel.
En mar a nyomorult kipufogo miatt is parazom, hogy ne gyuloljem meg a gyari hangjat ha megjon, mert akkor ott leszek hogy nem vagyok elegedett, de ha rarakok valami ertelmesebb rendszert, akkor Ausztriat mar el is engedem.
#125010Tamás9:
Ma pl Dunakeszi Auchannal volt egy E92 BMW talan 335 vagy valami kisebb megfujva. Olyan langokat kopott, uvoltott es durrogott mint a 2. vilaghaboru. Azt spec meg en is kiszedtem volna, hogy mi a picsat csinal rajtad rendszam? Pedig en nagyon beketuro vagyok ilyesmivel, sot meg elvezem is.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz RA541 #124977 üzenetére
Szia,
A kinézett típus alkalmas arra amit írsz. Meg még sok mindenre is, elég univerzális motor, ebből fakadóan semmilyen téren sem brillírozik. Két személyes túrákra van ennél alkalmasabb is azt hiszem, de ha ez tetszik, akkor ezt kell venni Fogod tudni használni arra amire kinézted, gond nélkül. Az utasnak talán kicsit kényelmetlen lesz. Legalábbis nekünk óránként meg kellett állni nyújtani, és nem miattamÉn nem mondanám gyengének, de ez relatív, meg helyzetfüggő. Versenypályán gyengének találtam a súlyához képest bizonyos helyzetekben, de szerpentinen vagy bármilyen közúti helyzetben nem éreztem, hogy a lóerők száma miatt lenne bármi hátrányom. Mármint érted, közel 100 lóerő, nem mondanám gyengének
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
norbert1998
veterán
válasz bacus #124995 üzenetére
És valóban jö ötlet mindenes dobálósnak T700-at venni 23 évesen? Vagy inkább dobáljunk egy olcsó Transalp-ot vagy Freewind-et?
Az autó teljesen más tészta. Lett klíma, kényelmes ülés, gyűrődési zóna, lufik, tolatóradar. Ez a T700-on sincs.
Nem azért nem akarok drágább motort venni, mert nincs rá keret. Egyszerűen nem akarok akkora összeget dobálni a sárban.
-
Micsurin
nagyúr
válasz GTVili #125004 üzenetére
Túl gondolod...
Súlyozott lemez pad, első kerék nincs is lefogatva csak minimálisan ékkel befogva. Ezt is kb 2 évente veszik elő az smkp-k számára, amire ti gondoltok az még a sógoroknál sem rendszeres/megszokott. De ott legalább megvan a megfelelő apparátus hozzá.
Egyébként továbbra is érdekelne mi kell ahhoz, hogy kiszedjenek és most nem ide értem... 6 év alatt 2x állítottak meg. 1x Tispol akció volt, 1x meg szóltak, hogy kiment az egyik kátyú után a féklámpám hátul... a skodriban ott keresték az égőt hátha van.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
válasz RA541 #124984 üzenetére
Vissza olvasva megkaptam a valaszt.
Matek.
Sulyotok 140Kg. plusz csomag sulya.Legyen 20Kg.Le-t ne szamoljuk kb ugyan az.
Fazer:.
200+160=360Kg ehhez tarsul 63Nm./valahol 10000rpm-nel. 5.7Kg/Nm.Bandit 1200
250+160=410Kg. 108Nm/kb 4000rpm-nel.
3.75Kg/Nm.Egy bandit elonye a nyomatek. Kenyelmesebb az utas szamara.
Hatranya a nagy ossztomeg.Le kb azonos. Ha szereted a magasabb fordulatszamban torteno motorozast akkor a Fazer a nyero.
De valahogy uljetek fel ketten. Nagy kinlodas, ha az utas nem erzi jol magat a motoron. Az egeszbe bele lehet xarni. :).
-
RA541
csendes tag
válasz csongi #125009 üzenetére
Még képlékeny a dolog, a kínálatot nézegetve tetszett meg az fz6, úgy hogy még bármi lehet.
Fontos szempont lenne az utas kényelme, mert akkor hamar megunná a dolgot.
Saját méreteim: 181cm ~80kg; párom: 169cm ~58kg
Ezt a 100 lóerő körüli sáv valóban alkalmas lehetne, csak nem mindegy hány köbcenti mellett van az a 100. Jobb lenne nagyobb nyomaték a két személy miatt.
Május környékén lenne meg a jogsi, addig még van idő nézelődni. -
-
csongi
veterán
válasz RA541 #125018 üzenetére
A tokeletes motor nem letezik. :).
BMW koltseges, es az 1150 is mar hatar eset.
Problemak a kuplung, es lehajtasi csapagyazassal vannak.
Sok azonos alkterszt kaptak, ezert ahogy no Nm es LE ugy lesznek gyengebbek ezek az elemek.Varderok is jok. V blokk. Tartos darabok. Nehezek, de tartosak.
Orszaguti motorozashoz nagy hajo a paneuropa. De eleg nehez. Bar nem sokkal nehezebb mint egy 1150 Rt.
Rt futomuve kenyelmesebb. Paneuropa meg selymes.Bandit, V blokkok rezonalni fognak. De motorozas ilyen.
Ez legyen a legnagyobb gond.TDM 900. Ezt nem tudom az utasnak mennyire kenyelmes.
Kepek alapjan a Fazernel kenyelmesebbnek tunik.
kozel 90Nm. Jo futomu, es kezes kialakitas.
Szelvedelmere egyforman panaszkodnak. -
vlevi
nagyúr
-
GTVili
tag
válasz csongi #125007 üzenetére
Szerintem feljelentik valami szabálysértésért.....ha jelentősen erősebb a motyó, akkor a jóisten se mossa le róla, hogy nem tudta és jóhiszeműen elhitte,hogy korlátozott.
Bízom benne, hogy ha csak minimális az eltérés,akkor elnézőbbek...
Egyébként még én sem hallottam soha, hogy nagymotort mértek volna az út szélén.... -
GTVili
tag
válasz Micsurin #125014 üzenetére
Engem még életemben nem állítottak meg motorral...
Manapság inkább a hangos kipu miatt megy a csesztetés. Ha csak nincs éppen valami külön akció, vagy nem szúrnak ki jó messziről valami égbekiáltó szabálytalanságot, elég kicsi az esély arra, hogy kivegyenek a sorból... -
duni84
aktív tag
válasz RA541 #124977 üzenetére
teljesen élhető utassal és csomagokkal is hosszabb túrákra is. annyi lesz a különbség, hogy 1 fokozattal lejjebb kell kapcsolni, mintha az ezressel mennél. aztán később úgyis kitalálod, hogy mire használod ténylegsen a legötbbet és arra mi lenne az ideális (kisebb/nagyobb/túraeudnro/akármi). nyilván kigyorsításnál elhúznak a nagyobb köbcentisek, de kezdőként gondolom úgysem motogp tempót tolsz majd, így ez a faktor mindegy is. ha nem csak technikás egyenesek vannak, akkor pl simán tartható a tempó a jóval nagyobb teljesítményűekkel is utas nélkül. utassal meg nem versenyzünk még akkor sem, ha a haverok kiröhögnek (úgysem fognak, mert ők is tudják )
#metszéspontok
-
bacus
őstag
válasz csongi #125020 üzenetére
"BMW koltseges"
Szerintem maga a motorozás költséges.
1,
Az üzemanyagra költött pénz jelentős, főként, hogy autóval azt nézzük, hogy tudsz egy évben kevesebbet menni, megúszni hogy oda menj, míg motorral, pont fordítva.., merre kerüljünk, hogy jót motorozzunk.
Nyilván mindenkinél más, de 1 napos túra minimum 1 tank benzin, de előfordult már, hogy 4x tankoltam a két nap alatt. Ehhez még hozzáteszed a gumi kopást visszaosztod 1 km-re és megdöbbentő 50 Ft/km alá nem tudsz menni. A nevetségesen olcsó üzemben tartás a kis v-stromnál közel 800 Ft / nap-ra jött ki ! Ez nincs évi 300e forint. (ebben minden benne van, vétel - eladás közötti különbség, illetve minden ráköltött forint, szervizek, pl a hátsó doboz ára is., biztosítások - ami volt, hogy nem a legolcsóbb lett, a dobozok persze megmaradtak a mostani motorra ..)2,
És persze itt (is) igaz, hogy minél olcsóbb a vásárlás, annál "foglalkozósabb" lehet.
Egy új BMW első szervizei nem drágább mint egy új Suzukié. Legalábbis tavaly valaki írta a 1050 v-strom 12e-es szervizéért (márka szervizben) 165e forintot fizetett. Azért ennyiből a BMW is megoldja. (pedig ha jól tudom itt még nincs is gyertya csere, láncszettet se kellett cserélni, de tény, hogy nem ismerem a részleteket)Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
válasz GTVili #125023 üzenetére
Valamilyen eljárást biztos tud indítani ellene. Aztán ez hogyan folytatódna... nem tudom.
Mondjuk egy nagymotor teljesítményét lemérni az útszélén. Nem lesz elég az útszéli bójához, vagy akácfához kikötni, az tuti.
A kis robeszeknél meg elegendő a legkisebb értékig mérni, afelett úgy is bukovári.bacus: 1-1,5M motorokról volt szó, nem szalonosra.
-
nagyúr
válasz martonx #124997 üzenetére
"600 köbcentinél indul a motorozás"
Mindig elképedek amikor ilyeneket olvasok Hol / hogy motorozol? Egy 600-as Hornet kettesben megy 135-et, hármasban 170-et, gyakorlatilag kimotorozhatatlan közúton. Ergo vagy simogatja az ember vagy elmebeteg módjára motorozik vele. Nem álszentségből, nyilván Én sem tartom be a sebességhatárokat úgy ahogy azt a törvény előírja, de szeretem (szeretném) leforgatni / kihuzatni a gépből amit lehet, amit még ezzel az 58 lovas 500-assal sem merek / teszek meg szívesen utcán.
[ Szerkesztve ]
-
GTVili
tag
válasz tboy93 #125028 üzenetére
Azért itt van némi fogalomzavar.....
Egy adott motor maximális teljesítményét alapul venni, konkrétan marhaság...
Hiszen ha csak magát a teljesítmény vesszük alapul.... egy 250-es sornégyes ~45ló... egy 400-as egyhengeres is annyi....de még egy 650-es egyhengeres is nagyjából ott van...De a 250-es 12-14000-es fordulaton tudja ezt..... a 650-es meg 6500-on...a 250-es 7-8000 alatt szinte használhatatlan.
És akkor még a nyomatékról szót sem ejtettünk....És valóban, a hatszázasok kb 100 lova mindenre is elég lehet.... amíg fel nem ül mögéd valaki, vagy nem vagy felmálházva....stb....stb...
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #125027 üzenetére
Egyébként a robi bemérhető... a 45km/h miatt.
De jó szórakozást, hogy a gyári tengelyen mért adathoz képest mérj valamit keréken majd ebből matekolj mennyi lehetne max a keréken mért.
Rákerdeztem most reggel direkt haveromnál, kb elkapta a röhögés.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
válasz GTVili #125030 üzenetére
Én nem tudom ti hogy motoroztok utassal, de nekem az FZ6 bőven ütőképes volt utassal is közúton.
Pláne hogy most egy kezdőnek ajánlgattok 300 kilós ezres motorokat
Pár éve még ebben a topikban az is el volt küldve az anyjába aki 600ast mert ajánlani egy kezdőnek.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
-
nagyúr
válasz GTVili #125030 üzenetére
Az, hogy a maximális teljesítményt hol adja le, az egy dolog. Attól még leadja, ha 5000-nél akkor ott, ha 15.000-nél akkor meg amott. De ettől függetlenül ugyan úgy nem tudsz megkergetni jóízűen (nem simogatva) egy 100+ lóerős motort közúton.
Persze nem tisztem itt beszólni senkinek, hogy ki-mivel-hogyan motorozik, csak szimplán érdekel, hogy Ti hogyan használtok egy ilyen motort.
[ Szerkesztve ]
-
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #125031 üzenetére
Ott a sebességet mérik ezt nem vettem figyelembe. elcsúszott az agyam.
zgospel:
Továbbra is ugyan az a helyzet mint eddig volt.A jelenlegi szitu az utassal TÚRÁZÁS és nem 1,5 órás motorozás.
100Le mind a kettő. 600/1200. Ha csak a LE teljesítményt nézzük.
Sajnos a Nm kevéske, és egy combos kapaszkodón is fel kell menni. Ha van lendület akkor sima ügy. de ha nincs?
Írtam korábban, ha tudja kezelni és szereti a magasabb fordulaton való motorozást, akkor minden rendben van.
Csak továbbra is ott van az utas kényelme.
Mondj egy Sport túra 600-as kivitelt amin az utas le tud ülni több napot különösebb nyavajgás nélkül. Itt ami megtekeri a dolgot a túra és utas. A pilótának nem lesz kényelmi gondja valószínűleg
Fiatalon egy két évig biztos jó
Ha meg teljesen korrekt akar lenni az ember, akkor alapból a túrázást el kellene hagyni, legalább az első szezonba. Gyakorolni és megérezni egy utassal való közlekedést, illetve egymást, ehhez egy 500is elég alföldi motorozás esetén. .
Ha meg tetszik a dolog, és megy is, akkor meg át lehet lépni a 600-at, és egy túrásabb vasra átülni. Megmarad a fokozatosság is.
Kisebb ugrás, mint startból 100Le.De szerencsére duni84nek van tapasztalata.
tboy93:
Szerintem egy kissé össze keverednek a dolgok.
Megkergetni és túrázni más dolog.
Megkergetni, élvezethez valóban nem kell 100Le, kisebbel is lehet egy jót élvezkedni.[ Szerkesztve ]
-
GTVili
tag
válasz tboy93 #125034 üzenetére
Abból a szempontból nem mindegy szerintem, hogy egy kis sornégyest pl szinte folyamatosan nyélen kell használni...
Egy előzéshez hármat is vissza kell pakolni, hogy biztonságosan végre tudd hajtani...Megkergetni megy amúgy is a pályán kell.... nem a közúton.... szerintem.
Visszatérve a kérdésedre, én nagyjából 2500-tól 5500-ig használom a gépet....ami az én esetemben bőven több mint elegendő...
[ Szerkesztve ]
-
RA541
csendes tag
A kérdésemet sok olvasás előzte meg a témában, fórumok,cikkek, ajánlók. A végkifejlet ugyanez volt, hogy kezdésnek legyen 500,600 vagy 650es, azonban,ha képbe került az utas is,akkor mindig egy nagyobb hengerűrtartalmú motor volt a megoldás. Az fz6 is, a maga 98 loerejével meggyőző lenne, csak ahhoz már 12000-ig kell pörgetni, ebből kiindulva, ha szükség van ekkora teljesítményre,akkor 80-90-nel egyesig vissza kellene váltani, nyilván ez sarkitott példa. A nyomaték maximum is 10000-es fordulaton van. Kimondottan nem teljesítmény,hanem inkább a nagyobb nyomaték lenne jó,de ebben az ársávban elég korlátozott a választék. Vannak a 600,650es motorok,majd semmi és jönnek az 1000 vagy afelettiek, bőven 100 lóerő fölött. Kivételt képezve a bandit és a cbf1000. Akkor itt újra elölről kezdődik minden,hogy elsőnek venni valamit és utána csere
Nehéz döntés, remélhetőleg jogsi szerzés után lesz alkalmam kipróbálni pár gépet és az alapján választani. -
Tamás9x
őstag
válasz vlevi #125021 üzenetére
A Mustangost ismerem Laci... hát már javíttatja a gépet, kölcsönadta egy körre ez lett a vége
A motorosra nem lehet mit mondani..
Pont itt vagyok a kis-Tesco háta mögött, elég sok a kis hülye barom, aki versenypályának hiszi a kicsi utcákat, és sorra buknak is. idő mire benő az ember feje, vagy nem nő be soha, csak a fű a kereszt alatt.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topiccsendőr
addikt
válasz RA541 #125038 üzenetére
Szemely szerint azt gondolom, hogy nincs ertelme az ilyenekbe belemenni, hogy ki milyen motort vegyen, plane forumon, ebbe a reszebe nem szolnek bele.
de tisztazzunk nehany dolgot.
Azert kisse meg vagyok dobbenve az ilyen hozzaallasokon, hogy 600 tol kezdodik a motorozas, meg hogy ket szemellyel az sem eleg.Nem kell 12 000 ig porgetni.
A loero egy szamolt adat a nyomarekbol. A nyomatekgorbet kell nezni, milyen fordulaton mekkora nyomatek all rendelkezesre. Ezt erzed huzoerokent, ebbol kovetkeztethetsz arra, milyen fordulaton mit erezhetsz, de a valtoattetel megint szamit, mert minel nagyobb fokozatban vagy, annal gyengebb lesz a huzoero az attetel miatt. A loerot vegsebesseg tekinteteben erdemes nezni. Talan.
elozesnel vissza kell valtani, az miert baj? ez a motorozas. Nem ertem, miert kellene minden helyzetet egyetlen sebessegfokozatbol megoldani, vagy ez miert baj. Azert van 5 vagy 6 fokozat.
80-90 nel egyesbe visszavaltasz egy sornegy 600 al, ott azert eleg erdekes dolgok vannak ugy is, hogy az elso 4 fokozatig le van szedalva. Elso motorkent osszeszarod magad rajta olyan fordulaton 1 ben, ha az egesz csaladot rarakod, akkor is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz RA541 #125038 üzenetére
"ahhoz már 12000-ig kell pörgetni" - azért motoron ez nem olyan mint autóban a 6000, gyorsan felpörög, illetve minden úgy van kialakítva az óracsoporton is, hogy ott legyen kellemes a szemnek
A motorok alapjárata is magasabb, mint egy autóé, 1200-1500 ford/perc között teljesen jó egy motor alapjárata."80-90-nel egyesig vissza kellene váltani" - erős túlzás ez, szerintem 80-nál egyiket sem kell visszakapcsolni egyesig
A nyomaték egy jellemző a motor adott fordulatán, felvehető egy nyomaték görbe a fordulatszám függvényében. A LE pedig egy kiadódó jellemző, nem független a nyomatéktól (körfrekvencia szorosa ). Ha a nyomaték egy "lapos" görbe, akkor a teljesítmény egy szépen emelkedő görbe lesz. Az a kellemes, ha nyomaték nem emelkedik kiemelkedően, azaz a használható tartományban a nyomaték maximuma és minimuma között nincs hatalmas (mondjuk 20%-nál) nagyobb eltérés. (Ideális motor nyomatéka állandó, míg a teljesítmény ennek megfelelően egy szigorúan monoton növekvő egyenes) Ebből az is jön, hogy a nyomaték maximum és a teljesítmény maximum nem eshet a használati tartomány két végébe..
Nagyobb lökettérfogatú motornak nagyobb lesz a nyomatéka (minden fordulaton), azaz alacsony fordulaton is van elegendő teljesítménye dinamikusan gyorsítani.
Azért egy 5-600 ccm motor igen csak tud dinamikusan gyorsítani, még két személlyel is !
Az, hogy egy ezres motor 0-100 -ra gyorsulása 3-4 mp, a 500-asé meg 6-7 mp, azért ne feledjük el, hogy egy gépkocsihoz képest még az 500 as is nagyon ott van. Meg az ezres motort is vissza kell váltani, ha ki akarod hozni belőle amit tud, ott sem úgy megy, hogy berakod 6.-ba aztán csak pihenteted a lábad.., de tény, hogy ritkábban kell váltani.A v-strommal rengetegen túráznak 650-el, 200 kg feletti terheléssel és elégedettek !
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #125041 üzenetére
Elso motorkent osszeszarod magad rajta olyan fordulaton 1 ben, ha az egesz csaladot rarakod, akkor is.
geresics lassan kéne egy aranyköpéseink részleg az összefoglalóba!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #125041 üzenetére
"Elso motorkent osszeszarod magad rajta olyan fordulaton 1 ben, ha az egesz csaladot rarakod, akkor is."
Az fix
-
#14787072
törölt tag
válasz bacus #125042 üzenetére
persuader: tökéletesen egyetértek.
bacus:
"A v-strommal rengetegen túráznak 650-el, 200 kg feletti terheléssel és elégedettek !"Ez így van: 2005-2012 között volt 650-es V-stromom, nagyon szerettem. Nem volt olyan közlekedési szituáció, amiben kevés lett volna az ereje. Ha kellett, visszaváltottam, ha nem kellett, maradtam abban a sebességfokozatban. Egyszeméllyel, kétszeméllyel, túrázva vagy céltalanul motorozgatva teljesen jó volt.
Volt nála erősebb motor? Volt. Kényelmesebb lett volna? Nem tudom, valószínű. De soha nem éreztem azt, hogy hű, most ide kellett volna még a +4-500 ccm és/vagy +50-60 LE. -
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #125044 üzenetére
ok, köszi a kiegészítést! Sosem vezettem ilyet. (nem is vágyom rá)
johanson: a többiekhez képest lehett érezni, mert ha elmentél haverokkal, mondjuk 1 ezres varadero, meg egy ezres strom, akkor ott el tudtak lépni rendesen. De a túrák 99% -a nem arról szól, hogy rázzuk le a havert
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
RA541
csendes tag
Akkor ez a teljesitmeny dolog túl lett tárgyalva. Elsőre akkor tuti elég lesz ez, vagyis a burkolt megfogalmazasbol erre következtettem.
Akkor már csak kényelem és komfort terén kell majd válogatni tovább. De azt úgy is csak próba útján lehet eldönteni. -
zgospel
őstag
válasz RA541 #125038 üzenetére
Nézd, a félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy nekem aztán tényleg tök mindegy mit veszel
"ha szükség van ekkora teljesítményre,akkor 80-90-nel egyesig vissza kellene váltani"
Egyáltalán nem kell. 90-nél ha másodikban húzol egy kövéret akkor ki fogsz lőni. A 2. fokozat kb 130-nál forog le. A 3. fokozat vége 180 körül van, mégsem harmadikban mentem az autópályán 130-cal vagy 180-nal, hanem hatodikban, és ha kell onnan még 200-ig jól tud ugrani az a motor, de tényleg ilyen tempóban akarsz túrázni?A többieket sem értem miért adatlapokból próbálnak motorozni. Nekem volt 4 évig FZ6-om, és nem tartom kevésnek utassal sem. Szépen is néznénk ki, ha nem bírna dinamikusan felmenni egy akármilyen közúti emelkedőn utassal meg pár csomaggal.
Három éve valaki azért adta el a 2 hónapos Tuono V4-ét, mert 4 ezer alatt rángat és az nem tetszett neki Szerintem meg ezek nem dízel autók, hogy 2 ezren kelljen őket nyektetni. Őszintén nem értem miért esik nehezére bárkinek mondjuk 6 ezren tartani a fordulatot. Mert ha onnan bármilyen helyzetben bármilyen fokozatban húzol az FZ6-nak egy gázt, akkor az menni fog. Vagy hogy miért olyan ördögi dolog 10 ezerig elforgatni.
Plusz ne keverjük a 70 ló körüli 600-asokkal.Most nagyobb, nyomatékosabb, erősebb motorom van, de a versenypályákon kívül nem igazán érzem, hogy számított volna az erőbeli különbség.
szerk: na fasza, 1 órája kezdtem neki ennek a hsz-nek, csak közben meló is van, látom azóta már érkezett más válasz is.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen